اخبار فناوری

درز اخباری مربوط به مشخصات گوشی شیامی می نوت ۲

blank

درز اخباری مربوط به مشخصات گوشی شیامی می نوت ۲


از میان گوشی های هوشمند مختلفی که کمپانی شیائومی در سال جاری برنامه رونمایی آنها را داشته، فبلت پرچمدار می نوت ۲ بوده است. گزارش های اخیر و انتشار غیر رسمی یک پوستر نشان می دهد که تا پایان ماه جاری میلادی شاهد معرفی این محصول به بازار خواهیم بود. ابتدا انتظار می رفت که فبلت می نوت ۲ شیائومی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ روانه بازار شود، اما به دلایل نامعلومی این اتفاق به تاخیر افتاد و اکنون به نظر می رسد دیگر فاصله چندانی تا رویداد مذکور نخواهیم داشت.
پوستری که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که این موبایل احتمالاً از سیستم دوربین دوگانه در پشت بهره می برد. علاوه بر این، گفته شده این پرچمدار جدید چینی ها مجهز به نمایشگری ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ پیکسلی (ساخت ال جی) است که مانند سری اج کهکشانی های سامسونگ، لبه های آن در دو طرف خمیده خواهد بود.
می نوت ۲ قدرت پردازش خود را از چیپست ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۸۲۱ و پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۳۰ می گیرد. این ترکیب را ۴ یا ۶ گیگابایت رم همراهی خواهد کرد.
از دوربین اصلی دوگانه، بدنه پشتی سرامیکی و سنسور اثر انگشت فراصوت (ultrasonic) به عنوان دیگر ویژگی های این محصول نام برده می شود. البته این بار نمی توان در خصوص موقعیت قرارگیری سنسور با قطعیت نظر داد. احتمال آن وجود دارد که این حسگر به بدنه پشتی و زیر لنز دوربین منتقل شود.
در بخش نرم افزاری نیز فبلت پرچمدار موبایل شیائومی به احتمال فراوان از اندروید مارشملو به همراه لانچر اختصاصی «MIUI 8» بهره ببرد، گرچه بعید نیست که آپدیت اندورید نوقا به فاصله کوتاهی در دسترس کاربرانش قرار بگیرد.

مطالب مرتبط