اخبار فناوری

خبر خوش برای توسعه دهندگان “ویندوز 10 با هسته لینوکس و ویندوز ترمینال جدید”

خبر خوش برای توسعه دهندگان "ویندوز 10 با هسته لینوکس و ویندوز ترمینال جدید"

مایکروسافت در سال‌های اخیر بسیاری را در جامعه توسعه دهنده لینوکس غافلگیر کرده‌است. این غافلگیری به عنوان مثال شامل Bash shell to Windows ویا native OpenSSH in Windows 10 می شود و حتی اوبونتو، سوزه و فدورا در فروشگاه ماکروسافت قرار داده شد که این خود نشان از توجه ماکروسافت به لینوکس و طرفداران آن دارد.

جک هامونس مدیر تولید نرم ا‌فزار ماکروسافت در این باره گفته است‌: (Windows Subsystem for Linux (WSL در حال حاضر به مراحل خوبی رسیده است و تا انتهای سال میلادی از آن رونمایی می شود.

ادغام ویندوز در ویندوز ۱۰ با یک userspace نصب‌شده از طریق فروشگاه ویندوز برقرار خواهد شد و این یک تغییر بزرگ برای مایکروسافت است و اولین بار است که هسته لینوکس به عنوان بخشی از ویندوز در نظر گرفته می‌شود.

برای توسعه دهندگان این برنامه باید به طور چشمگیری عملکرد زیر سیستم لینوکس مایکروسافت را در ویندوز بهبود بخشد. مایکروسافت همچنین امیدوار است که این هسته را از طریق به‌هنگام‌سازی ویندوز به روز رسانی کند، و به طور کامل با توانایی توسعه دهندگان برای ایجاد هسته WSL خود و ایجاد تغییرات سازگار باشد.

مایکروسافت همجنین امروز از ویندوز ترمینال جدید خود رونمایی کرد. این مکان برای دسترسی به محیط‌هایی مثل PowerShell، Cmd، و زیرسیستم لینوکس برای ویندوز (WSL) طراحی شده‌ است. ویندوز ترمینال جدید از رندرگیری مبنی بر هسته گرافیکی پشتیبانی می کند.

مطالب مرتبط