اخبار فناوری

به‌روزرسانی Google Photos، امکان جستجوی متن در تصاویر

به‌روزرسانی Google Photos

گوگل در اوایل امروز اعلام کرد که قابلیت لنز در برنامه Photos را با توانایی و امکانات جدید بهبود داده است تا برای کاربران امکان جستجو متن موجود در تصاویر را فراهم کند. این اولین بار است که کاربران  Google Photos می توانند از این قابلیت بهره ببرند، همچنین این اخبار در حساب رسمی توییتر برنامه های گوگل تأیید شده است.

اگرچه گوگل با استفاده از معیارهای مختلف مانند اشیاء، رویدادها، افراد و حیوانات خانگی، برای کاربران جستجو اطلاعات با عکس را آسان تر کرده است، اما تا بحال امکان جستجوی متن در تصاویر ذخیره شده در فضای ابری برای کاربران فراهم نبوده است.

براساس گفته های گوگل، از شروع این ماه، امکان جستجوی متن موجود در عکس ها وجود دارد. می توانید کلمات خاص را جستجو کنید و پس از آنکه برنامه نتایج  را بالا آورد، می توانید بر روی دکمه لنز کلیک کنید تا متن کپی و چسبانده شود، و در صورت نیاز اگر به رمز عبور پیچیده یا هر چیز دیگری نیاز است، می توانید آن را به صورت دستی انجام دهید.blank

گوگل لنز در طی این سال ها پیشرفت های کمی را از آن خود کرده است، به همین خاطر، این غول جستجو در تلاش است تا این ابزار را در بسیاری از برنامه ها و سرویس های خود پیاده سازی کند. با استفاده از Google  Lens، می توانید اطلاعات تماس را از روی کارت های ویزیت بردارید، یا از آن بخواهید، میلیاردها اقلام از محصولات موجود را از وب سایت Google Shopping  شناسایی و جستجو کنند.

گفته می شود این یک ابزار عالی است که به کاربران کمک می کند تا با یک کلیک کارهایی انجام دهند که معمولا به بیش از چند کلیک نیاز داشته است. احتمالا کار گوگل در همین جا متوقف نخواهد شد، خب، سؤال این است که ترفندهای دیگر لنز بعدی چیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *