اخبار فناوری

بلک بری دیگر گوشی نمی سازد!

بلک بری دیگر گوشی نمی سازد

بلک بری دیگر گوشی نمی سازد!

در پی مشکلات فراوان، شرکت بلک‌بری خبر از توقف ساخت گوشی هوشمند داده است. این شرکت، قرار است از این پس فقط روی نرم‌افزارهای خود و محصولات امنیتی‌اش تمرکز کند.
البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این اتفاق، پایان گوشی‌ها و برند بلک‌بری را رقم نخواهد زد. قرار است بلک‌بری به شرکت‌های مختلف اجازه دهد تا با اسم این برند، گوشی تولید کنند. مثل گوشی جدید این شرکت، DTEK50 که در اصل یک گوشی آلکاتل idol 4 بود که اسم بلک‌بری روی‌اش خورده بود.
جان چن (John Chen)، مدیرعامل شرکت بلک‌بری، در بیانیه‌ای گفته است: “شرکت ما می‌خواهد ساخت داخلی سخت‌افزار را کاملا متوقف کند و آن را به همکاران‌اش بسپارد. پایه‌ی اقتصادی قدرتمندی داریم و تمرکز روی نرم‌افزار، استراتژی‌ای است که پاسخ داده.”
طبق اطلاعاتی که موسسه‌ی آماری Gartner منتشر کرده، شرکت بلک‌بری فقط ۰٫۱ بازار موبایل را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در اختیار داشت و حدودا ۴۰۰ هزار دستگاه گوشی فروخته بود. آخرین گوشی ساخته شده از سوی بلک‌بری، Priv  بود. این گوشی، اولین گوشی بلک‌بری است که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند.
مدیرعامل بلک‌بری گفته بود که برای ماندن در بازار سخت‌افزار، باید سالیانه ۵ میلیون گوشی بفروشند. این هدف کمی بعد به ۳ میلیون تغییر کرد، اما حتی این رقم هم تحقق نیافت.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت گوشی های موبایل با شماره 02167319 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

مطالب مرتبط