اخبار فناوری

برنامه Find My Friends اپل، زندگی یک نوجوان 17 ساله را نجات داد

blank

اغلب هنگامی که یک نوجوان، در شب قادر به بازگشت به خانه نیست، با مشکلاتی مواجه خواهد شد. هنگامی که مسی اسمیت 17 ساله، منع رفت و آمد را در شب 7 ژوئن نادیده گرفت، مادرش، کاترینا کرامر الکساندر، بسیار برافروخته و نگران بود. به گزارش WFMY-TV گرینزبورو کارولینای شمالی، مادر و دختر از قبل توافق کرده بودند که موقعیت خود را با استفاده از برنامه “Find My Friends” با یکدیگر به اشتراک بگذارند. اما آن شب، مسی پاسخی به تماس و پیام ها نداده بود. به گفته الکساندر، برنامه نشان می داد که همه نوجوانان تمام طول شب در یک مکان بوده اند.

الکساندر آیفون خود را برداشت و به دنبال دختر گمشده اش رفت. مادر مسی گفت: ” نمی توانم توضیح دهم که چه احساسی داشتم وقتی GPS را روی گوشی خود دیدم که از موقعیت من در حال نزدیک شدن به او بود و سپس ناگهان رد تایر را دیدم.”

هنگامی که او به محل رسید، متوجه شد که دخترش به مدت هفت ساعت در زیر ماشین خود و در عمق 25 فوتی گرفتار شده است. همانطور که میسی توضیح داد، وقتی که ماشینش دچار پدیده هیدروپلنینگ شد: “من از بین دو درخت عبور کردم و ضربه خوردم و سه مرتبه دور خودم چرخیدم.”

مادر اسمیت، خدا را شکر می کند که کمک کرد تا دخترش را پیدا کند و می گوید: “او برای مدتی هیچ حسی در بازوی سمت چپ خود نداشت، اما می دانم که می شد خیلی بدتر از اینها اتفاق بیفتد. این فقط یک معجزه از طرف خداوند است.”

اما اسمیت نوجوان، تکنولوژی را وسیله ای برای سالم ماندن خود به شمار می آورد. او می گوید: “من فقط امیدوارم که همه والدین و نوجوانان برای دریافت برنامه Find My Friends، مشوق هم باشند”.

اگر می خواهید نحوه راه اندازی برنامه یافتن دوستان “Find My Friends” برای iPhone را یاد بگیرید و از آن جهت یافتن موقعیت بستگان خود کمک بگیرید، می توانید از آموزش تهیه شده توسط WFMY-TV استفاده کنید. البته اگر کسی مایل نیست که شما او را ردیابی کنید، می تواند به سادگی اجازه ندهد که شخص دیگری مکان او را روی دستگاهش پیگیری کند.

مطالب مرتبط