اخبار فناوری

برنامه رایگان Adobe Fresco برای iPad، می تواند از شما یک میکل آنژ بسازد

blank

شرکت Adobe امروز اعلام کرد برنامه طراحی و نقاشی iPad که در حال حاضر “پروژه جمینی” نامیده می شود، در انتشار بعدی که امسال صورت می گیرد بعنوان Adobe Fresco شناخته خواهد شد. در واقع Fresco یک تکنیک قدیمی است که صدها سال مورد استفاده قرار گرفته و شامل نقاشی روی گچ مرطوب است. این تکنیک نیازمند این است که هنرمند، نقاشی را قبل از خشک شدن گچ به اتمام برساند.

 این نوع “خلاقیت خود جوش” اصل کار Adobe Fresco است. در واقع این برنامه، برای اولین بار با درنظر گرفتن پشتیبانی از قلم اپل برای iPad ها در دسترس خواهد بود، به این معنی که کاربران می توانند در هر کجا که هستند به خلاقیت خود پر و بال بدهند. باید گفت که در نهایت، Fresco برای قلم های دیگری نیز که از دستگاه های لمسی پشتیبانی می کنند، عرضه خواهد شد.

برنامه Adobe Fresco، از پلت فرم سنسی مبتنی بر AI شرکت Adobe برای ویژگی Live Brushes استفاده می کند. این قابلیت، به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از آبرنگ و رنگ روغن  در برنامه موجود نقاشی کنند و همان نتیجه ای که از نقاشی در دنیای واقعی می گیرند را تجربه نمایند. شرکت Adobe، ادعا می کند که کاربران با استفاده از برنامه Adobe Fresco حتی می توانند از آب مجازی برای رقیق کردن رنگ استفاده کنند. شرکت، این چالش که چگونه برخی رنگدانه های رنگی با انواع مختلف سطوح تعامل دارند را نیز در Adobe Fresco مورد تجربه قرار داده است.

براش های مورد استفاده در فتوشاپ نیز می توانند در Adobe Fresco مورد استفاده قرار گیرند و کاربران به قلم های دیجیتالی هنری و ایجاد کننده قلم دیجیتال Kyle Webster دسترسی دارند. این برنامه به براش های برداری مجهز شده است تا هنرمندان امکان ایجاد “خطوط و اشکال تمیز، واضح و بسیار مقیاس پذیر” را داشته باشند. این چنین است که کاربران به لطف Adobe Capture قادر به ساخت قلم های مورد نظر خود خواهند بود.

شرکت Adobe اذعان دارد:

“طراحی برای ایجاد سواد خلاق، اساسی است. اولین ارتباط مردم با خلاقیت صورت می گیرد و هر اثر نقاشی، مجسمه سازی، فیلم یا ساخت و ساز، با نقاشی آغاز می شود. بنابراین، می توان گفت که امروزه بیش از هر زمان دیگر، برای هرکسی، توسعه سواد خلاق ضرورت دارد. همچنان که هوش مصنوعی، بیش از پیش بر وظایف تکراری و روحی احاطه می یابد، خلاقیت نیز، کیفیت منحصر به فرد انسان است که هر یک از ما را از دیگری متمایز می کند و به ما کمک می کند تا موفق شویم.

اتصال مغز و دست از طریق طراحی، منجر به جادوی خلاقیت می شود. برای ایجاد این اتصال، یک نسل دیجیتال نیاز به ابزار دیجیتالی دارد. به همین دلیل، ما در حال توسعه یک برنامه طراحی و نقاشی قدرتمند و پیچیده هستیم.”

با وجودی که Fresco دارای ویژگی های حرفه ای مانند لایه ها، ماسک و امکان انتخاب است، اما شرکت Adobe ادعا می کند که این برنامه دارای رابط کاربری ساده است که حتی کودکان نیز می توانند از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که کاربران Fresco قادر خواهند بود پروژه خود را بین نرم افزار Fresco و فتوشاپ یکپارچه کنند. نتیجه کار نیز می تواند به PDF تبدیل شود که در آن می توان با استفاده از ادوبی ایلوستریتور به ویرایش اثر پرداخت.

این که آیا شما یک هنرمند حرفه ای هستید و یا فقط برای یک سرگرمی طراحی می کنید، در هر صورت Adobe Fresco برایتان مفید خواهد بود. در نهایت باید گفت که اگر شما یک کاربر اپل هستید، استفاده از این برنامه برایتان رایگان خواهد بود.

مطالب مرتبط