اخبار فناوری

بررسی گوشی های جدید ارائه شده توسط شرکت گوگل

blank

بررسی گوشی های جدید ارائه شده توسط شرکت گوگل

گوگل در روز سه شنبه از یک گوشی جدید هوشمند با فضا و خانه ای جدید رو نمایی کرد که مستقیما با هدف ورود به رقابتی با رهبران بازار اپل و آمازون بود.شرکت، نام گوشی های هوشمند جدید را پیکسل نهاد، که نشان از تمام شدن تلاش های گذشته و به ثمر نشستن آنها داشت. تا به حال، گوشی های nexus گوگل توسط شرکت های مختلفی ارائه میشد که آنها را تحت برند های خود میفروختند.

blank
Jeff Orr مدیر ارشد مرکز تحقیقات تلفن همراه ABI اعلام کرد:
“گوگل در تلاش است جایگاه خود را در بازار موبایل به عنوان یک کمپانی مجزا تثبیت کند و ترجیحش بر این است که این کارش به سادگی ارائه گوشی های نکسوز که توسط شرکت های دیگر ارائه میشد و تحت برند آنها بود، نباشد.
گوگل پیکسل را در رویدادی در میدان Ghiradelli سانفرانسیسکو معرفی کرد. این تلفن همراه شامل خانه(home)ای سرگرم کننده مختص این تلفن و هابی هوشمند میباشد که آن را Google home نام گذاری کرده است. در فروم، شرکت بر بی نظیر بودن محیطی که در پس سخت افزار ارائه کرده است تاکید دارد.”
Orr در گزارشی اذعان داشت:
“این بیشتر از یک چالش برای دستگاه های لیدری مانند اپل است همچنین که گوگل خبر از ورود نسل بعدی این گوشی ها را هم داده است.”

بررسی گوشی های جدید ارائه شده توسط شرکت گوگل

بررسی گوشی های جدید ارائه شده توسط شرکت گوگل

ابداع بزرگ بعدی

نائب رئیس ارشد بخش سخت افزار ریاRick Osterloh در مراسم رو نمایی از این گوشی اعلام کرد:
“گوگل جهت نشانه گذاری انفجار اطلاعات نیاز به دسترسی به سخت افزار دارد. “
او توضیح داد: “ این تغییرات اطلاعات به معنای این است که تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه فقط برای کاربران هوشمند باشد و فقط قابل دسترس آنها باشد. این قابلیت به این دلیل مورد استفاده قرار گرفته است که معتقدیم اختراع بزرگ بعدی قرار است ورای سخت افزار و نرم افزار و توسط AL در مرکزیت اتفاق می افتد.”
وی افزود: “سخت افزار محیط جدیدی برای گوگل نیست اما در حال حاضر ما در حال برداشتن قدم هایی برای نشان دادن خانواده ای از دستگاه هایی هستیم که توسط ما طراحی و ساخته شده اند.”
دستگاه های جدید گوگل می توانند تجربه های جدیدی برای کاربران به ارمغان آورند.
تحلیل گر ارشد شبکه Reticle Research،Ross Rabin اذعان داشت:
“گوگل گوشی های خود را از شرکتی ارائه می کند که ما در آن شاهد رشد کمی در زمینه قطعات ابتدایی هستیم.”
او ادامه داد:
“آن ها در حال آوردن تجربیات جدیدی از تلفن همراه هستند که این تجربیات فراتر از تعامل معمولی ما با گوشی های موبایل هوشمندی است که امروزه در بازار قابل مشاهده اند.”
شارژ باتری با سرعت بالا

“در حرکت برای ارائه یک سیستم عامل اندروید و سخت افزاری برای فروختن، گوگل از بازیکنان دیگر در عرصه تکنولوژی تقلید می کند.”
این مطلب را Bob O” Donnell ، تحلیل گر ارشد Technalysis Resaerch به مجله خبری Technewsworld اعلام کرد.
گوگل درحال استفاده از تکنولوژی ای است که مایکروسافت از آن در تبلت های سرفیسش از آنها استفاده می کند.
گوگل در تلاش است نام تجاری خود را به هر طریقی در بازار موبایل تثبیت کند و مایکروسافت تنها بازیکنی نیست که گوگل از آن تقلید می کند.
Bob افزود:
کاری که گوگل می کند تلاش برای بی نظیر نشان دادن سخت افزار، نرم افزار و خدماتی است که ارائه می دهد و این کارش درست شبیه کاری است که Apple انجام می دهد.
گوشی پیکسل در دو مدل ارائه شده است. تفاوت عمده این دو مدل در صفحه نمایش و سایز باتری آنهاست. پیکسل شامل یک صفحه نمایش ۵-inch AmoLED با رزولیشن ۱۹۲۰ x 1080 pixels(هراینچ ۴۴۱ پیکسل) می باشد. درحالی که پیکسل مدلXL شامل ۵٫۵-inch AmoLED با رزولیشن ۲۵۶۰ x 1440 pixels (541 ppi) است.
پیکسل دارای یک باتری ۲,۷۷۰ میلی آمپر است، درحالی که پیکسل XL باتری ۳,۴۵۰ میلی آمپری دارد. هردو باتری ویژگی شارژشدن با سرعت بالا را دارند که هر پانزده دقیقه متصل بودن به برق حدود هفت ساعت باتری را نگه می دارد.

دوربین با امتیاز بالا

هردو مدل پیکسل شامل دوربین عقب f.2.0 12.3 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگ ۱٫۵۵ میکرون و پشتیبانی از ویدیو ۴k می باشد. دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و پشتیبانی از ویدیو HD است.
دوربین جلوی این گوشی امتیاز بالایی در تست DxOmarks دریافت کرده است.
David Kardinal نوشت:
“دوربین جلوی گوشی ارائه شده توسط گوگل با کسب امتیاز ۸۹ از این تست بالاترین امتیاز را تا به حال دریافت کرده است و کسب چنین امتیازی در بین گوشی ها بی سابقه بوده است.
امتیاز کیفیت تصویر این گوشی در بین برد امتیازات مرتبه قابل توجهی دارد. اما به طور مشخص در ارائه تصویری با جزئیات بسیار از دوربینی ۱۲٫۳ مگاپیکسلی بسیار قوی عمل می کند. تصویری که ارائه می دهد از noise کمی برخوردار است که این مطلب در هر شرایط نوری قابل تعمیم است.”
Kardinal افزود:
“این دوربین همچنین تصویری با کنتراست بالا و سطح بالایی از تعادل رنگ سفید و فوکوس اتوماتیک سریع برای ارائه دارد.

درپایان شایان ذکر است که قیمت گزاری این گوشی در ایالات متحده از ۶۴۹ دلار با ۳۲ گیگ حافظه شروع شد. این گوشی از اتحادیه و به صورت انحصاری از طریق واریزون به فروش می رسد، اگرچه نسخه قفل شده از این دستگاه از طریق فروشگاه آنلاین گوگل ارائه شده است. همچنین اگر شما در زمینه خرید و فروش گوشی های موبایل یا تعمیرات موبایل هر گونه سوالی در ذهن تان پیش آمد می توانید با شماره 02167319 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان کوک موبایل استفاده نمایید.

مطالب مرتبط