اخبار فناوری

اپل همچنان کم می فروشد!

blank

شاید تعطیلات ورق برگشت…کوپرتینو نتایج سه ماهه ی فروش فصل پاییز خود را منتشر کرد و نتایج از آنچه که شرکت اپل انتظار داشته است بسیار کمتر بوده است.

البته نمیتوان گفت شرکت اپل متضرر شده است چرا که تا همین امروز نیز شرکت اپل اپل بسیار عالی فروخته است.

در آمد شرکت اپل در فصلی که رو به اتمام است حدود $۴۶٫۹ میلیارد دلار بوده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۹% کاهش داشته است.

تا کنون حدود ۴۵٫۵ میلیون آیفون ،۹٫۳ میلیون iPad و ۴٫۹ میلیون Mac را به کشورهای دیگر صادر کرده است. آمار به دست آمده  از شرکت اپل،نسبت  به پاییز سال ۲۰۱۵ میزان کاهش فروش در آیفون ۵٫۲ % و ۶% آی پاد و ۱۴%  در فروش Mac  کاهش نشان می دهد.

شاید این آمارها در نگاه اول بسیار تکان دهنده باشد اما وقتی بدانیم شرکت اپل در حال به روز رسانی و بهبود هر روزه ی طراحی های خود در مورد Mac ها است کمی توجیه خواهیم شد.

اگر بخواهیم کمی عادلانه تر به موضوع نگاه کنیم میبینیم که گوشی آیفون هفت هنوز مدت زیادی نیست که وارد بازار موبایل شده است و  ارایه این آمارها از طرف شرکت اپل در این فصل کمی مغرضانه به نظر می رسد.

شاید با شروع تعطیلات فروش آیفون هفت سرعت گرفته و می تواند این کمبود در فروش را جبران سازد. اما باز هم جای سوال باقی است آیا شرکت اپل امسال هم به سود کمی چون آنچه در آغاز فصل نو در سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد قانع خواهد شد؟

شرکت اپل تا کنون از نظر مالی به مشکلی بر نخورده است اما گاهی این رشد اقتصادی کندتر شده است .هر چند که این شرکت به دلیل ارایه محصولات در تنوع زیاد می تواند سهم بازار را همواره در اختیار داشته باشد. مواردی چون ساعت های اپل واچ iWatch  که سالیانه ۲۱% افزایش در فروش داشته اند.

اگر همه چیز طبق برنامه های پیش بینی شده پیش رود امسال و در آغاز سال میلادی جدید اپل میتواند ساعت های نسل جدید خود را عالی بفروشد و این کمبودهای گزارش شده را به این وسیله جبران سازد.

هر فردی میداند، برای استفاده بهتر از یک گوشی هوشمند باید یک گوشی خوب و قابل قبول داشته باشد. پس اگر در زمینه  خرید و فروش گوشی موبایل هر گونه سوالی برایتان پیش آمد می توانید با شماره 02167319 تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان کوک موبایل استفاده کنید.

مطالب مرتبط