اخبار فناوری

اپل به ثبت اختراع نوع جدیدی از قلم الکترونیکی خود پرداخت

blank

اپل در اقدامی جدید به ثبت اختراع نوع جدیدی از قلم الکترونیکیش پرداخت و به این وسیله، استفاده از آن را به انحصار کمپانی خود درآورد. همین طور که داستان در مورد گسترش و توسعه کمپانی اپل پیش می رفت باید بدانید که در ابتدا استیو جابز از ایده ی قلم الکترونیکی متنفر بود و دوس نداشت بر روی هیچ کدام یک از محصولاتش عرضه شود (که البته بعد ها این ایده اجرایی شد و باید گفت که به تصمیم استیو جابز ربطی نداشت). و همچنین باید اشاره کرد که استفاده از مداد یکی از بسیار راه هایی است که اشخاص برای ثبت نمودن نوشته هایشان از ان استفاده می کنند. و همانطور که می دانید قلم اپل این قابلیت را دارد که عملکرد بسیاری از نوشت ابزارها را به بهترین شکل تقلید کند. اما در یک گزارش جدید اپل اعلام کرده که محدودیت هایی برای نرم افزار وجود دارد.

باید گفت که ثبت اختراع جدیدی از اپل به تازگی منتشر شده که در آن محدودیت هایی از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری برای اینکه قلم اپل تمامی الگوها را تقلید کند وجود دارد که البته متخصصان این کمپانی راه حل هایی برای بر طرف کردن این مشکل ارائه داده اند، همچنین باید گفت که دو شیوه برای رفع این محدودیت ها ارائه داده شده است که اولی این است که در طراحی نرم افزار تحلیل کردن داده ها از طریق لمس کردن کاربر تجدید نظر شود تا بازخورد هایی مناسب ورودی کاربر بر روی صفحه ی نمایشگر ظاهر شود و یا راه حل دوم این است که نوک قلم به صورت سخت افزاری عوض شود و شاهد سری های مختلف برای نوک قلم باشیم که البته باید گفت راه دوم بسیار پیچیده است زیرا که فقط شاهد سری های مختلف نخواهیم بود بلکه نیاز به طراحی های سنسور برای این سری باشیم‌ که مثل یک قلموی نقاشی با توجه به رد فشار و جهت دست کاربر هنگام طراحی و یا نوشتن داده های متناسب با ان ها را به صفحه نمایشگر منتقل کند .

در نهایت باید گفت که، این یکی از قابل قبول ترین اختراعاتی می شود که ما خواهیم دید البته که بسیاری از موارد کاربردی در این اختراع از قبل طراحی شده بوده است و ما شاهد خلق تکنولوژی جدیدی نخواهیم بود اما به هر حال این ترکیب تکنولوژی ها باهم و ساختن یک وجود مستفل می تواند برای کاربران بسیار سرگرم کننده باشد که یک قلمو از نوع قلم الکترونیک در دستان خود داشته باشند و با آن نقاشی و یا طراحی بکنند آن هم به روشی مدرن و در آیپد.

مطالب مرتبط