اخبار فناوری

آیفون XS گوشی های رده بالای اندروید را در مُد عکاسی پرتره شکست می دهد

blank

باید گفت که اگر ما اتفاقاتی که در مورد فاجعه ی گلکسی فولد رخ داد را فراموش کنیم، سامسونگ کار بسیار بزگی در چند سال گذشته انجام داده است به صورتی که تمامی گوشی های اخیرا به بازار عرضه شده اش توانایی رقابت پایا پای با آیفون های تولیدی کمپانی اپل را دارند. و همچنین باید اضافه کرد که سیستم سنسور قفل کردن گوشی سامسونگ از سنسور اثر انگشت استفاده کرده که امنیت بسیار بالاتری نسبت به سیستم تشخیص چهره آیفون دارد. با این حال هر روز این قضیه سخت تر می شود که بین گوشی های تولیدی کمپانی اپل یعنی آیفون ها با دیگر گوشی های هوشمند تفاوت قائل شد.

یکی از مهم ترین موارد برای این که کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند در آن خود نمایی کنند، قدرت دوربین عکاسی و کیفیت آن است. در حالی که کمپانی اپل در طی سال های گذشته سعی خود را کرده که هر سال استاندارد های بهتری را برای کیفیت دوربین های رو گوشی هایش در نظر بگیرد و خوب پیش برود اما باید گفت رقبای آن مثل سامسونگ و هواوی نیز بی کار ننشسته اند و بهترین کیفیت ها و کارایی ها را در مورد دوربین های گوشی های هوشمند خود ارائه داده اند. و با کمال احترامی که نسبت به قدرت عکاسی در نور کم برای اپل قائل هستیم باید بگوییم که در گوشی های پیکسل ۳ و همچنین گوشی های هواووی کیفیت خوبی، هم تراز این ویژگی در دوربین هایی اپل ارائه شده است.

اما در حقیقت عکاسی در شرایطی که نور در آن کم می باشد مورد دلخواه هیچ یک از کاربران گوشی های هوشمند نیست و به طور کلی باید گفت این عملی است که بیشتر مردم سعی دارند از انجام آن خودداری کنند. و با این حال برای ارزیابی و مقایسه بین قدرت دوربین های گوشی های هوشمند مجبوریم که به جزییات و حتی برتری ها در مواردی که حتی ممکن است به کار نیایند بپردازیم و آن ها را مورد موشکافی تخصصی قرار دهیم. باید اضافه کرد که احتمالا نگاه کردن به عکس های پرتره که با دوربین ها گرفته می شود یک راه ساده برای مقایسه قدرت و کیفیت دوربین ها خواهد بود.

باید گفت که اپل در ابتدا مود عکاسی پرتره را برای آیفون ۷ پلاس در سال ۲۰۱۶ اضافه کرد و به جهان ارئه داد. و همچنین ارائه کردن دو دوربین در گوشی های آیفون ۷ پلاس به کاربران این امکان را می داد که بتوانند با استفاده از اثر بوکه به تمییز دادن فاصله ی شی یا شخص مورد نظر با فضای پس زمینه در تصویر شوند. از آن زمان تا به حال بسیاری از کمپانی های تولیده کننده گوشی های هوشمند در حال ارائه دادن امکان مشابه ای با آنچه که اپل ارائه داده بود هستند.و همچنین به طور طبیعی این سوال مطرح می شود که آیا هنوز هم‌ بهترین سیستم عکاسی پرتره متعلق به کمپانی اپل هست و یا این بار دیگر رقبا مثل سامسونگ و ال جی هم توانسته اند به موفقیت هایی در این زمینه برسند و از اپل پیشی بگیرند.

باید گفت برای اینکه تشخیص بدهید کدام یک از گوشی ها دارای وضعیت بهتری در عکاسی پرتره هستند، آزمایشی طراحی شده است که در آن بتوانند قدرت سیستم عکاسی گوشی های مختلف را در بحث عکاسی پرتره مورد سنجش قرار دهند. باید گفت که این آزمایش در بسیاری از موارد به بررسی جزییات می پردازد که شامل قدرت تفکیک تصویر زمینه با سوژه ی مورد نظر و همچنین کیفیت کلی عکس هست. همچنین به عنوان یک مقایسه کوتاه و سریع عکس هایی گرفته شده توسط آیفون XS (اولین عکس) و گوشی LG G8 (دومین عکس) را مشاهده می کنید.

 

عکس هایی گرفته شده توسط آیفون XS

عکس هایی گرفته شده توسط آیفون XS

 

عکس هایی گرفته شده توسط LG G8

عکس هایی گرفته شده توسط LG G8

 

و همچنین باید گفت که در طی تمامی مراحل این آزمایش همه گوشی های قدرتمند باهم ‌در زمینه ی عکاسی پرتره مقایسه شده اند و باید بدانید که در انتهای این آزمایش این گوشی آیفون XS بود که بر تمامی دیگر رقبا پیروز شد.

باید گفت که تنها گوشی که در سال ۲۰۱۹ تولید شده و از لنز ۲ تایی در دوربین خود استفاده کرده گوشی آیفون XS هست که به شما این فرصت را می دهد که بهترین کیفیت را در تفکیک تصویر سوژه و پس زمینه داشته باشید. و همین ویژگی هایی که این گوشی فوق العاده دارد باعث شده که در صدر لیست گوشی های هوشمند در بازار قرار بگیرد. و این در حالی می باشد که گوشی کمپانی گوگل که پیکسل ۳ نام دارد با یک دوربین عقب که تنها یک لنز دارد قصد ورود به بازار را دارد.

مطالب مرتبط