اخبار فناوری

اپل ایده ی جدیدی راجع به مقابله با اعتیاد استفاده از دستگاه های هوشمند دارد

اپل ایده ی جدیدی راجع به مقابله با اعتیاد استفاده از دستگاه های هوشمند دارد

باید گفت که دنیا در ده سال گذشته به شکل دراماتیکی عوض شده است. تنها کافی است که به مردمی که در پیاده‌روها راه می روند، توجه کنید متوجه خواهید شد که تمام آنها در حال زُل زدن به یک صفحه ی نمایش کوچک هستند و همگی سرهایشان پایین می باشد. و همچنین به طور مثال خانواده ای در یک رستوران جمع شده اند تا کنار یک دیگر باشند اما این زمان به زمانی تبدیل می شود که همه ی اعضای خانواده غرق در تلفن های هوشمند خود شوند، و تقریبا می شود گفت تبلت هایی که پدر و مادر ها برای فرزندانشان خریده اند تا آنها را به این وسیله سرگرم کنند تبدیل به وسیله ای می شود که آنها را از خانواده شان دور می کند. در این رابطه باید اشاره کرد به ویدیویی که مجله ی ABC تهیه کرده است و در آن بر روی اعمال اعضای یک خانواده، به طور نمونه در رابطه با کار با وسایل هوشمند تمرکز کرده است و در آن به مصاحبه با تیم کوک نیز پرداخته است.

آقای کوک می گوید در حالی که کمپانی اپل در حال فروش تلفن های هوشمند خود یعنی آیفون ها به خانواده ها می باشد. و همچنین که در عین حال در حال کسب درآمد نیز هست، دوست ندارد که اعضای خانواده ها وقت زیادی را صرف کار با این وسایل بکنند. باید اضافه کرد که حدود نصفی از والدین نگران معتاد شدن فرزندانشان به این وسایل الکترونیکی هستند، باید گفت که کمپانی اپل در سال گذشته ویژگی ای اضافه کرد تا به این وسیله پدر و مادر ها کنترل بیشتری بر روی فرزندانشان در حین کار کردن بر روی دستگاه های هوشمند داشته باشند. Screen Time برنامه ای است که به شما نشان می دهد هر کاربر چه مقدار زمان صرف برنامه های مختلف در وسایل هوشمند کرده است، همچنین به محض این که این برنامه را نصب کردید می توانید زمان استفاده از برنامه ها را محدود کرده و برای پروفایل خود رمز بگذارید. همچنین این برنامه به طور هفتگی گزارش مقدار زمان سپری شده توسط فرزندان بر روی دستگاه های هوشمند را به صورت هفتگی به پدر و مادر ها اطلاع می دهد. و باید گفت که والدین این اختیار را دارند تا به محدود کردن زمان و سقف معین کردن برای هر برنامه بپردازند.

 

اپل ایده ی جدیدی راجع به مقابله با اعتیاد استفاده از دستگاه های هوشمند دارد

اپل ایده ی جدیدی راجع به مقابله با اعتیاد استفاده از دستگاه های هوشمند دارد

 

همچنین تیم کوک می گوید هیچ استاندارد مشخصی برای زمان استفاده از گوشی ها و وسایل هوشمند وجود ندارد که والدین به وسیله ی مراجعه به آن بتوانند برنامه ریزی کنند. و در رابطه با زمان سپری کردن بر روی وسایل هوشمند والدین نظر های متفاوتی دارند و می توانند محدودیت های مختلفی ایجاد کنند. همچنین تیم کوک می گوید با ایده ای که اپل ارائه کرده است والدین قادر خواهند بود به اعمال محدودیت برای فرزندانشان بپردازند و همینطور او می گوید که اپل در تلاش است که برای تعدادی از برنامه ها محدودیت سنی ایجاد کند و برای بعضی موارد نیاز به اجازه مستقیم پدر و مادر ها برای استفاده از بعضی موضوعات باشد. همچنین خواهان برچسب گذاری صحیح و با ادبانه بر روی عنوان بعضی از موزیک ها می باشد، و همچنین آقای کوک اظهار داشت که بعضی از قوانین و محدودیت ها برای من و یا شما کاملا منطقی به نظر خواهد رسید، ولی همین قوانین و چهارچوب ها برای همسایه ی ما و یا افراد دیگر کاملا غیر منطقی ممکن است به نظر برسد. و من با توجه به تجربه ای که دارم به این نتیجه رسیدم که پدر ها و مادر ها همیشه ایده های شگفت انگیز و بهتری در این روابط دارند و من همیشه از آنها در این مورد یاد می گیرم تا از ایده هایشان برای بهبود کیفیت زندگی فرزندانشان استفاده کنم.

برای بار دیگر آقای تیم کوک به طور واضح گفت که رفتار کاربران دستگاه های هوشمند اپل نتیجه و خروجی کارخانه های این کمپانی نیست. در طول همین مصاحبه آقای تیم کوک اعتراف کرد که در طول روز حدود ۲۰۰ بار از تلفن هوشمند خود استفاده می کند، دقیقا دو برابر آن چیزی که خودش فکرش را می کرد. همچنین آقای کوک گفت که استفاده از screen Time به او کمک کرده است که زمان استفاده از گوشی هوشمندش را کاهش بدهد ولی همچنان برنامه های مختلف در تلفن هوشمندش در حال فرستادن نوتیفکیشن های مختلف در هر زمان برای او هستند.

در کنار این موضوع اعتیاد به استفاده از دستگاه های هوشمند، آقای کوک به موضوع حریم خصوصی که یکی از موضوعات داغ این روز‌ها می باشد نیز پرداخت و در ادامه گفت که اتفاقی که در سال گذشته در رابطه با فیسبوک و لو دادن اطلاعاتش به یک شرکت ثالث افتاد، ناراحت کننده بوده است. و باید گفت که ما به حریم خصوصی کاربر های خود احترام می گذاریم و همچنین می گوییم که تولیدات کمپانی اپل آیفون ها و آیپد ها می باشند نه کاربرانی که به وسایل هوشمند معتاد شده اند و این خود افراد هستند که باید زمانی که صرف این گونه وسایل می کنند را مدیریت کنند. و همچنین خطاب به کاربران اپل اعلام نمود که ما طرف شما هستیم و در حفظ حریم خصوصی و آسایش شما همواره در حال تلاش کردن هستیم. همچنین آقای کوک اضافه کرد که در اوایل سال جاری میلادی یک پیشنهاد به قانون گذاران داده است که برنامه ها در هنگام نصب شدن بر روی وسایل هوشمند کمترین میزان اطلاعات شخصی مورد نیاز را از کاربران دریافت کنند و به این وسیله به حفظ بیشتر حریم شخصی کاربران می انجامد. و دیگر اطلاعات شما بر روی فضای اینترنت پخش نخواهد بود. و فقط افراد می توانند با اجازه ی خود شما یا با پیوستن به صفحات اجتماعی شما از آن بخش اطلاعاتی که خودتان انتخاب کردید در معرض عموم قرار بگیرد، اطلاع یابند.

مطالب مرتبط