اخبار فناوری

اولین iPad اپل با نسل اينترنت 5G قبل از سال 2021 نخواهد رسيد

blank

بیشتر صحبت ها در مورد شركت اپل و شبكه هاي نسل 5G حول محور آیفون می چرخد. به نظر می رسد اپل این نسل را با استفاده از تراشه های 5 گیگابایتی مجهز به سیستم عامل کوآلکام، طی یک قرارداد چند ساله با کوآلکام عرضه خواهد كرد. البته انتظار ما این است که که اپل یک آیفون 5G را تا سال آینده راه‌اندازی کند.

آيا iPad اپل مي تواند نسل 5G را ارائه دهد؟

پاسخ به این سؤال از تحلیلگر مؤسسه  Ming-Chi Kuo ،TF International توسط خبرگزاری اقتصادي(از طریق BGR) آمده است. طبق گزارش او، Kuo انتظار دارد اولین iPad 5G را که قبل از سال 2021 عرضه نکرده باشد ببیند. در همین حال، این تحلیلگر می گوید که دو مدل جدید iPad Pro در سه ماهه چهارم امسال به سه ماهه اول سال 2020 تولید انبوه خواهد شد. ابعاد صفحه نمايش همان اندازه 11 اینچ و 12.9 اینچ مي باشد، اما از اتصال 5G پشتیبانی نمی‌کنند.

علاوه بر افزودن تراشه های 5 گیگابایتی مودم به iPad Pro در سال 2021 یا بعد از آن، Kuo انتظار دارد که اپل در همان زمان از یک LCP (پلیمر کریستالی) استفاده کند. این کار باعث افزایش میزان سیگنال و بهبود عملکرد شبکه می شود. Kuo می گوید که به دلیل استفاده از iPad Pro به عنوان ابزار بهره وری کسب و کار و سرگرمی، نیاز به ارائه اتصال بهتر  شبكه از iPhone را دارد. این گزارش اضافه می کند که Murata یکی از شرکت هایی خواهد بود که LCP اپل را تامين می کند. این شرکت در حال حاضر LCP های آیفون را برای اپل عرضه می کند.

آیا iPad Pro با iOS 13 می تواند جایگزین لپ تاپ باشد؟

جدیدترین نسخه های iPad Pro، که در اواخر سال گذشته عرضه شد، تغییرات زیادی در طراحی خود داشتند. دکمه Home و Touch ID با دوربین TrueDepth و Face ID جایگزین شد. نسل دوم  قلم اپل با استفاده از خاصیت مغناطیسی می تواند به یک طرف تبلت بچسبد و همان زمان شارژ شود. تنها 5.9mm ارتفاع دارند، آخرین مدل هاي اپل نازك و براق هستند.

شایعاتی وجود دارد که شركت اپل برای iPad Pro از iOS 13 استفاده خواهد کرد. اینها باعث می شود تا بتوانیم iPad Pro را به عنوان جایگزین لپ تاپ، منطقی و قانونی بدانیم. اپل خاطر نشان مي كند که iPad Pro سریعتر از 92 درصد از کامپیوترهای قابل حمل مي باشد. از مزایای ديگر استفاده از ویندوز 10 و پشتیبانی از موس وایرلس بی سیم که از طریق بلوتوث متصل می شود، می باشد

جالب است که در بحث درباره شبكه هاي نسل 5G، بازار تبلت نادیده گرفته شده است. نسل هاي بعدی سرعت داده ها را تا 10 برابر سریعتر از شبکه های 4G LTE به صورت اتصال بي سيم به ارمغان می آورند. با سرعت های سریع تر، فیلم هایی که دقیقه ها براي دانلود طول مي كشيد در چند ثانیه دانلود می شوند. این نوآوری های جدید، خدمات و کسب و کارهایی را ایجاد می کند که حتی نمی توانیم تصور کنیم. به عنوان مثال، هنگامی که سرویس 4G LTE گسترده شد، منجر به ایجاد یک صنعت اشتراک گذاري و تاسيس دو شرکت چند میلیارد دلاری شد که در صنعت فعال هستند.

مطالب مرتبط