ترفند, ترفند آیفون

انتقال موزیک از PC به آیفون

blank

در آموزش حاضر قصد داریم نحوه ی انتقال موزیک ها و فایلهایی با پسوند Mp3 را از کامپیوترهای شخصی و نیز لپ تاپ ها به آیفون  آموزش دهیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

اگرچه آیفون ساخته شده است که یک تلفن همراه باشد، اما نمیتوان قابلیت های منحصر به فرد این گوشی برای پخش موسیقی را نادیده انگاشت.به جرات می توانیم آیفون ها را پخش کننده های عالی موزیک بدانیم. شما می توانید فایلهای ویدیویی، کتاب های الکترونیکی، تصاویر و موسیقی هایی که درون کامپیوتر شما هستند را به ایفون خود منتقل کرده و این فایلها را از روی گوشی خود اجرا نمایید. نرم افزار مدیریت رسانه های مالتی مدیای iTunes  مانند یک واسط بین کامپیوتر و آیفون شما عمل می کند. شما با استفاده از این برنامه می توانید یک آلبوم موسیقی را روی کامپیوتر خود ایجاد و موسیقی ها را به دلخواه به این آلبوم اضافه کنیدو سپس این آلبوم را یکجا با ایفون خود سینک (همگام ) کنید. با این کار آلبوم ساخته شده روی iTunes  در آیفون شما جانشانی شده و فایلهای موزیک از آیفون شما خوانده خواهند شد.

برای این منظور می بایست مسیر زیر را طی نمایید:

  • قدم اول :iTunes  را روی کامپیوتر خود باز کنید و روی منوی” Help”  کلیک کنید.
  • قدم دوم: برای نصب هر گونه آپدیت جدید و موجود از برنامه روی “Check for Updates” کلیک کنید.اگر بعد از نصب نسخه ی جدید برنامه، از شما خواسته شد که کامپیوتر خود را ریستارت کنید، این کار را انجام دهید.
  • قدم سوم: روی دسکتاپ “New Folder” بسازید و تمام موسیقی هایی که دوست دارید آنها را در آلبومی داشته باشید،  درون این فولدر بیندازید.
  • قدم چهارم: در سمت ستون  چپ و بالای ” iTunes ” بخش “library”  قرار دارد. روی آن کلیک کرده و فولدری ایجاد نمایید. موسیقی های این فولدر را به درون فولدری که درون “Library” اشاره شده در تصویر زیر میبینید، بیندازید. با این کار iTunes  موزیک ها را پردازش می کند و آن ها را به library  اضافه می کند.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

  • قدم پنجم: روی آیکن “+ ”  که به معنی اضافه کردن PlayList (لیست پخش) است کلیک کنید، می توانید این آیکن را در سمت پایین ستون واقع شده در سمت چپ iTunes  پیدا کنید.
  • قدم ششم:  حال روی “Music”  در بخش “Library ” کلیک کنید. لیستی از تمام کتابخانه های موسیقی شما در آیتیونز نمایش داده می شود. می توانید “Track ” های مد نظرتان را از “library ” به لیست پخش اضافه کنید.  همچنین میتوانید موسیقی ها را به لیست پخش های موجود هم اضافه کنید.
  • قدم هفتم: حال آیفون خود را به PC متصل کنید . این کار را می توانید با استفاده از کابل USB انجام دهید. آیتیونز آیفون را شناسایی می کند و آن را به لیست Device  های نشان داده شده در آیتیونز اضافه می کند.
  • قدم هشتم:حال آیفون خود را از لیست Device  های آیتیونز انتخاب کنید و زبانه ی” Music” را از پنجره ی اصلی iTunes کلیک کنید.حال به دنبال گزینه ی “Sync Music”  بگردید.
  • قدم نهم: حال دکمه ی رادیویی (بازشونده) با نام “Entire Music Library”را کلیک کنید تا تمام موسیقی های موجود در کتابخانه ی موزیک آیتیونز، با آیفون شما همگام شود.
  • قدم دهم: حال اگر می خواهید تنها موزیک های انتخابی را به library  اضافه کنید،  دکمه ی رادیویی(بازشونده)  “Selected Play List ,Artists,Albums and Genres ” را کلیک کنید  . حال  زبانه ی Music را کنترل کنید تا ببینید آیا گزینه ی دیگری نیز وجود دارد که بخواهید آن را به آیفون خود اضافه نمایید یا خیر؟
  • قدم یازدهم: حال روی دکمه ی “Sync” که در گوشه ی راست و پایین پنجره ی iTunes  نمایش داده شده است،  کلیک کنید.با این کار موزیک هایی که آنها را انتخاب کرده اید، به آیفون شما منتقل خواهند شد.

در انتقال موزیک ها از کامپیوتر به آیفون، چندین نکته ی قابل توجه وجود دارد که باید آنها را مدنظر داشته باشید. در ادامه این نکات را با هم مرور می کنیم:

  • باید بدانید، اینکه شما یک فولدر موزیک روی iTunes می سازید، این فولدر در کامپیوتر شما ایجاد نمی شود؛ به این معنی که Track  های آلبوم در PC شما به صورت افزونه اضافه نخواهد شد. شما با این کار تنها بخشی از فایلهای موجود در کامپیوترتان را در آیتیونز معرفی می کنید.
  • اگر لیست پخشی را از iTunes  پاک کنید، این آهنگ ها از Library  آیتیونز شما پاک نخواهند شد.این فایل ها همچنین از روی کامپیوتر شما نیز پاک نمی شوند.  این درحالی ایت که آهنگ های انتخابی از لیست پخش آیفون شما حذف خواهند شد حتی اگر این لیست پخش، بخشی از لیست پخش دیگری باشد که آن را پاک نکرده اید.
  • همانطور که شما می توانید هر چندتا لیست پخش که دوست دارید را به آیفون اضافه و سینک کنید، می توانید نسبت به اضافه کردن تک آهنگ ها نیز به همین روش اقدام کنید.
  • اگر بخواهید یک آهنگ سینک شده روی گوشی موبایل آیفون را پاک کنید، این آهنگ از کامپیوتر شما حذف نخواهد شد.
  • شما می توانید موسیقی های مطلوب و مورد نظر خود را،  به همین روش به iPad  و iPod  خود منتقل سازید.

مطالب مرتبط