اخبار فناوری

آیفون XR پرفروش ترین آیفون در سه ماهه اول سال 2019

blank

اگر چه اخیرا فروش آیفون انتظارات شرکت اپل را برآورده نکرده است ولی گزارش اخیر CIRP نشان می دهد که آیفون XR در سه ماهه اول سال 2019 در ایالات متحده ، بهترین فروش را داشته است. در حال حاضر یک گزارش جدید محبوب ترین مدل آیفون را آیفون XR معرفی کرده است.

در حال حاضر آیفون XR محبوب ترین مدل iPhone در ایالات متحده آمریکا است. در طول سه ماهه اخیر  38 درصد از کل مبلغ فروش آیفون های ایالات متحده را آیفون XR به خود اختصاص داده است. در حالی که آیفون های XS و XS Max و یک سری از آیفون های دیگر تنها 21 درصد از فروش کل  را به خود اختصاص داده اند. 41 درصد باقیمانده بین آیفون های سری  8 و 7 توزیع شده است. آیفون 8 پلاس و آیفون 7 در بین سری های 7 و 8 محبوب ترین ها هستند. آیفون 7 پلاس کمترین محبوبیت را با یک فاصله قابل توجه دارد، اما همچنان در فروش قابل مقایسه با آیفون XS است.

در طول سه ماهه چهارم سال 2018، متوسط قیمت فروش اپل (ASP) به خاطر مدل XR افزایش یافته بود و آیفون XR به عنوان دستگاه برتر شناخته شد. از آنجا که علاقه به گوشی های آیفون کاهش یافته است، CIRP معتقد است که ASP شرکت اپل به حدود 800 دلار در سه ماهه آخرسال 2018 رسیده است.

سامسونگ  با عرضه ی Galaxy S10+ ،Galaxy S10 به سرعت توانست اپل را پشت سر بگذارد

با نگاهی به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹، انتظار می‌رود که iPhone به سلطه خود ادامه دهد. اما ممکن است گوشی های سامسونگ Galaxy S10+ ،Galaxy S10 و Galaxy S10e بتوانند بیشترین فروش را به خود اختصاص دهند. برای آشنایی با Galaxy S10 مقاله معرفی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ را بخوانید.

در طول سه ماهه اول اپل 36 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است در حالی که سامسونگ 34 درصد فروش داشته است. اما در ماه جاری فروش آیفون کاهش یافته در حالی که گوشی Galaxy S10 بیشترین محبوبیت را دارد. اگر چه سامسونگ هنوز مبلغ فروش رسمی خود را اعلام نکرده، اما آخرین گوشی های Galaxy S9، حاشیه های کوچکی را در سال گذشته عرضه کرده اند. ظاهرا فروش Galaxy S10 و +Galaxy S10 در مقایسه با Galaxy S9 و +Galaxy S9 برابر است، در حالی که Galaxy S10e کوچکتر از آن است که به فروش کلی گوشی های سامسونگ کمک کند.

براساس برآوردها، سه نسل Galaxy S10 مجموعا 10 میلیون گوشی در پایان ماه جاری در مقیاس جهانی عرضه خواهند کرد. مشخص نیست که چه میزان از این موارد از سوی ایالات متحده آمریکا باشد. در سه ماهه سوم سال، احتمالا سامسونگ همچنان به تسلط بر بازار گوشی های هوشمند ادامه خواهد داد. و فروش آیفون کاهش خواهد یافت، در حالی که فروش Galaxy S10 نیز کمتر خواهد شد. با این حال، برند کره جنوبی در حال آماده سازی Galaxy Note 10 و Galaxy Note 10 Pro است که به طور قابل توجهی باعث افزایش تسلط سامسونگ بر بازار می شود.

انتظار می رود که سامسونگ در سه ماهه آخر سال، صدر نشینی جدول فروش را به اپل بازگرداند. آیفون باید سریع تر میزان فروش خود را نسبت به پایان سه ماهه سوم ماه سپتامبر منتشر کند، و اثر فروش  معمولا در طی سه ماه آخر سال قابل توجه تر است.

این شایعات نشان می دهد که مدل های جدید آیفون XS و XS Max اپل از تنظیمات دوربین سه بعدی، قطعه های کوچکتر، شارژ بی سیم معکوس و تعدادی از ویژگی های دیگر استفاده خواهد کرد. جانشین آیفون XR، از سوی دیگر، باید از دو دوربین عقب، پردازنده نسل بعدی اپل و به طور بالقوه یک صفحه به روز رسانی بهره مند شود. هر سه گوشی هوشمند باید با iOS 13 به طور مستقیم به بازار عرضه شوند.

مطالب مرتبط