راهنمای خرید

آموزش جامع برنامه Phone آیفون

blank

اپلیکیشن Phone را می توان یکی از پرکاربردترین و اساسی ترین برنامه های بومی نصب شده بر روی آیفون دانست. کاربران با استفاده از این برنامه تماس تلفنی برقرار کرده و تماس ها را دریافت می کنند. این برنامه دارای تعدادی زیر سرویس است که از آن جمله می توان به Voicemail و … اشاره کرد. هر زیرسرویس از اپ های آیفون دارای تنظیمات خاصی هستند. در این نوشتار سعی داریم تنظیمات مرتبط با زیرسرویس های اپ Phone در آیفون را آموزش دهیم.

پست صوتیِ بصری (تصویری)

Visual voicemail لیستی از پیام های کاربر آیفون را نشان می دهد. شما با استفاده از زیربرنامه ی Visual voicemail در آیفون و آیپدتان می توانید در مورد اینکه دوست دارید کدام بازی ها را بازی کنید، رونویسی کدام پیام ها را مشاهده کنید، و اینکه کدام یک از پیام ها را بدون آنکه بخواهید به همه آنها گوش بدهید، پاک کنید؛ تصمیم گیری نمایید. علامت مدالی که بر روی آیکون این برنامه قرار می گیرد، نشان دهنده تعداد پیامهایی است که آنها را گوش نداده اید. زمانی که برای اولین بار بر روی Voicemail و با همان پست صوتی گوشی خود تپ کنید، سیستم عامل از شما می خواهد که یک رمز عبور صوتی برای صندوق صوتی خود ایجاد کنید و اجازه دهید که برنامه پیام های صوتی تان را ضبط کند.

توجه: قابلیت رونویسی صوتی (بتا) تنها در مناطق خاصی از جهان در دسترس است. رونویسی،  به پست های صوتی که در زبان انگلیسی و بر روی آیفون با سیستم عامل  iOS 10 و یا بالاتر دریافت می شوند محدود می شود. رونویسی از پست های صوتی، کیفیت تماس های دریافتی را بهبود می دهد.

پخش پیام های صوتی 

برای پخش هر کدام از پیام های صوتی که در صندوق صوتی گوشی شما وارد شده است، باید بر روی عبارت “Voicemail” تپ کنید، حالا باید بر روی یک پیام خاص که دوست دارید آن را بشنوید، ضربه بزنید و سپس روی دکمه پخش که با آیکون the Play button  مشخص می شود،  ضربه بزنید. اگر  سرویس پست صوتی روی گوشی شما در دسترس نباشد، می توانید روی پیام صوتی که با عبارت “Voicemail” مشخص شده است، تپ کنید و پس از آن مطابق با دستورالعمل هایی که در برنامه نمایش داده می شود، عمل کنید.

صندوق صوتی آیفون

صندوق صوتی آیفون

blank از سیری در مورد پست صوتی گوشی تان بپرسید! 

 برای آن که بتوانید با استفاده از دستیار صوتی هوشمند سیری به برنامه ی ویس میل دسترسی پیدا کنید، می بایست جملاتی شبیه با جملات زیر را برای Siri ادا کنید:

“آیا یک پست صوتی جدید دارم؟” با ادای جمله ی “?Do I have any new voicemail و یا “پخش پست صوتی از علی” با ادای جمله ی “Play the voicemail from Ali“.

تمامی پیام های صوتی تا زمانی که شما و یا اپراتور تلفن همراهتان آنها را پاک کنند، ذخیره خواهند شد.

حذف کردن پیام های صوتی

بر روی پیامی که می خواهید آن را پاک کنید، ضربه بزنید و یا آن را به سمت چپ بکشید و سپس بر روی عبارت “Delete” تپ کنید.

blankتوجه: در بعضی مناطق جهان، اپراتورها این اجازه را دارند که پیام های پاک شده توسط شما را به صورت دائمی از صندوق صوتی متعلق به شما پاک کنند. دقت کنید که در صورتی هم که سیم کارتتان را تغییر دهید، پیام های صوتی متعلق به شما حذف خواهند شد.  این دسترسی ها به دلیل حفظ مسائل و نگرانی های مرتبط با حریم خصوصی و امنیت پیام ها در آیفون ارائه شده است.

مدیریت پیامهای پاک شده

به جهت مدیریت پیام های پاک شده از صندوق صوتی آیفون، می توانید برخی اقدامات را انجام دهید. برای این منظور می بایست در  لیست پیام ها، صفحه را به پایین اسکول کنید تا به عبارت “Deleted Messages” برسید و بر روی آن تپ کنید. حالا قادر خواهید بود اقدامات زیر را به انجام برسانید.

مدیریت پیام های پاک شده از صندوق صوتی

مدیریت پیام های پاک شده از صندوق صوتی

  • گوش دادن به یک پیام حذف شده: روی پیام دلخواهی که می خواهید آن را گوشی دهید، تپ کنید.
  • یک پیغام را آندیلیت کنید: بر روی پیام پاک شده ی دلخواه ضربه بزنید و روی عبارت” Undelete” تپ کنید.
  • پیغام را به صورت دائمی و برای ابد پاک کنید: بر روی پیام تپ کنید و آن را به سمت چپ بکشید و سپس روی عبارت ” Clear” ضربه بزنید. همچنین می توانید:
    • تمام پیام ها را به طور دائم حذف کنید: برای این منظور تنها کافی است بر روی عبارت “Clear All” تپ کنید.

از جمله دیگر اقداماتی که می توانید با پیام های درون صندوق صوتی خود انجام دهید، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 اشتراک گذاری یک پیام صوتی:  بر روی یک پیام دلخواه ضربه بزنید و سپس روی دکمه اشتراک گذاری که با آیکون the Share button مشخص شده است،  تپ کنید.

ملاقات صوتی خود را به روز کنید: بر روی عبارت “Voicemail” ضربه بزنید، حال بر روی عبارت “Greeting” و سپس بر روی  Custom و پس از آن بر روی Record ضربه بزنید. شما همچنین می توانید با تپ کردن روی عبارت “Default”، پیام ها را در فرم پیش فرضی که اپراتور سیم کارتتان آن را تعیین کرده است، دریافت کنید.

تنظیم کردن صدای هشدار دریافت پست صوتی جدید:  به Settings > Sounds بروید.

شخصی سازی آلارم ها در آیفون

شخصی سازی آلارم ها در آیفون

تغییر رمز عبور صندوق صوتی: به Settings > Phone > Change Voicemail Password بروید. اگر رمز عبور صندوق صوتیتان را فراموش کرده اید، با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید.

تغییر رمز صندوق صوتی

تغییر رمز صندوق صوتی

blankتوجه: تمامی قابلیت ها و ویژگی های مرتبط با سرویس VoiceMail وابسته به اپراتور سیم کارت شما است و ممکن است برخی از ویژگی های شمرده شده در این پست، توسط اپراتور تلفن همراه شما پشتیبانی نشود.

Call forwarding, Call waiting, Caller ID

 در این بخش قصد داریم قابلیت ها و سرویس های انتقال تماس، انتظار تماس و شناسه تماس گیرنده را که مرتبط با برنامه و اپ Phone در آیفون ها و آیپدها هستند، بررسی کنیم. با کوک موبایل همراه بمانید.

 تنظیم Call forwarding, Call waiting, Caller ID

اگر سیم کارتی که روی آیفون و آیپد و کلا هر دستگاه اپل استفاده می کنید، از شبکه ی GSM پشتیبانی می کند، برای تنظیم فوروارد تماس، آی دی تماس گیرنده و انتظار تماس به مسیر Settings > Phone بروید.

iPhone

iPhone

  • فراخوانی تماس (Call forwarding):  اگر گزینه ی فوروارد تماس روی گوشی و تبلت شما فعال باشد، آیکون The Call Forwarding icon  در نوار وضعیت آیفون ظاهر می شود.دقت کنید که اگر فوروارد تماس را برای آیفون خود تنظیم و فعال می کنید، حتما بایستی در محدوده شبکه تلفن همراه قرار بگیرید تا تماس ها فوروارد شوند؛ در غیر اینصورت نباید منتظر فوروارد شدن تماس های دریافتی روی آیفون خود باشید.
  • انتظار تماس( Call waiting): چنانچه در حال مکالمه باشید و قابلیت انتظار تماس روی گوشی تان فعال نباشد، تمامی تماس های دریافتی که حین مکالمه اتفاق بیافتد مستقیما وارد صندوق پست صوتی شما خواهد شد.
  • شناسه تماس گیرنده (Caller ID): برای ایجاد تماس FaceTime، حتی اگر شناسه تماس گیرنده غیرفعال باشد هم شماره تلفن تان به مخاطب نمایش داده می شود،

blankتوجه: دقت کنید که اگر سیم کارتی که آن را روی گوشی و تبلت اپل خود استفاده می کنید، از شبکه ی CDMA برای اتصال به شبکه ی اپراتوری سیم کارت استفاده می کند، تنظمیات موارد یاد شده کمی متفاوت از چیزی است که عنوان شد و برای دریافت تنظمیات باید با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید.

رینگتون و هشدارهای لرزشی (ویبره)

یکی از مهم ترین مسائل مرتبط با تماس ها و به عبارتی برنامه ی Phone تنظیمات رینگتون و ویبره ی دستگاه است که قصد داریم آنها را در این بخش بررسی کنیم. با ما همراه بمانید.
زمان خرید آیفون، آنها را به همراه زنگ خورهایی برای تماس های دریافتی، آلارم  و تایمر ساعت دریافت می کنیم؛ با این حال کاربران می توانند  زنگ خورهای گوشی خود را از تعدادی از آهنگ هایی که توسط iTunes Store خریداری کرده اند، انتخاب کنند. در ادامه برخی از مهم ترین اقداماتی را که می توانید در مورد رینگتون و هشدارهای لرزشی گوشی و تبلت خود انجام دهید، آورده ایم.

تنظیم زنگ خور پیش فرض 

کاربران آیفون ها می توانند رینگتون آیفون خود را شخصی سازی کنند. در پست “شخصی سازی رینگتون های آیفون” ترفندهای لازم برای این کار آموزش داده شده است. برای این منظور با عنایت به این که دستگاه شما قابلیت Haptic را پشتیبانی می کند و یا خیر از یکی از  دو مسیر زیر اقدام نمایید.

Settings > Sounds & Haptics > Rington (iPhone X، iPhone 8، iPhone 8 Plus، iPhone 7، iPhone 7 Plusدر مدل های )

Settings > Sounds > Ringtone (در سایر مدل دستگاه های اپل)

تنظیم زنگ خور آیفون

تنظیم زنگ خور آیفون

اختصاص آهنگ زنگ متفاوت به یک مخاطب خاص

بر روی برنامه ی Contacts تپ کنید، یک مخاطب را انتخاب کرده و بر روی Edit ضربه بزنید حال یک زنگ خور خاص را برای او انتخاب کنید.

 روشن یا خاموش رینگتون

کلید “Ring / Silent” را فلیپ کنید تا iPhone  در حالت زنگ خوردن blank و یا حالت سایلنت blank قرار بگیرد.

نکته ی مهم: دقت کنید که حتی اگر گوشی را در حال سایلنت گذاشته باشید، آلارم Clock در وقت مقرری که برای آن تعیین کرده اید، زنگ خواهد خورد.

روشن یا خاموش کردن ویبره آیفون

برای این منظور با توجه به این که دستگاه شما قابلیت Haptic را پشتیبانی می کند و یا خیر؟ از یکی از  دو مسیر زیر اقدام نمایید.

Settings > Sounds & Haptics (iPhone X، iPhone 8، iPhone 8 Plus، iPhone 7، iPhone 7 Plusدر مدل های )

Settings > Sounds (در سایر مدل دستگاه های اپل)

تنظیم زنگ هشدار برای ویس میل جدید 

برای این منظور با توجه به این که دستگاه شما قابلیت Haptic در سیستم را پشتیبانی می کند و یا خیر؟ از یکی از  دو مسیر زیر اقدام نمایید.

Settings > Sounds & Haptics > New Voicemail  (iPhone X، iPhone 8، iPhone 8 Plus، iPhone 7، iPhone 7 Plusدر مدل های )

Settings > Sounds > New Voicemai (در سایر مدل دستگاه های اپل)

شخصی سازی ویبره آیفون

شخصی سازی ویبره آیفون

شما می توانید الگوی لرزشی آیفون را نیز شخصی سازی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شخصی سازی ویبره ی آیفون پست ” ترفندهای مخفی آیفون” را مطالعه فرمایید.

مطالب مرتبط