اخبار فناوری

سالی غم بار برای لومیای مایکروسافت

blank

فروش لومیای مایکروسافت نسبت به سال قبل ۸۱ درصد کاهش داشته است!

اداره مالی مایکروسافت، برای فصل زمستان سال ۲۰۱۶ عکسی غمگین از برند لومیا را منتشر ساخته است. اداره مالی مایکروسافت، گزارش داده که سود تلفن های ردموند نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۸۱ درصد کاهش نشان می دهد.

پارسال مایکروسافت توانسته بود حدود ۴٫۵ میلیون دستگاه تلفن لومیا را به فروش برساند . این بدین معنی است که MS در سال ۲۰۱۶ بین ماه های مهر تا دی ماه کمتر از یک میلیون از لومیا را به فروش رسانده است.این مقدار از فروش هم تحت تدابیر بسیار زیادی از جمله ارایه تخفیف های عمده و جشنواره های فروش به ثبت رسیده است.

با این وجود نه تنها مایکروسافت از فروختن لومیا ها ناامید نشده، بلکه برای ساخت گوشی های جدید نیز پیشقدم شده است.یکی از این ایده های مایکروسافت برای ارایه گوشی موبایل جدید که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، گوشی بدون حاشیه  و تاشوی مایکروسافت است.

از طرفی دیگر، بعد از انتظار بی شاعبه ی طرفداران گوشی های سرفیس MS، زمزمه ی ساخت و ارایه این گوشی ها به گوش می رسد.مایکروسافت برای گسترش حوزه ی مشتریانش و راضی کردن تعداد بیشتری از افراد برای حریدن گوشی های مایکروسافت، برنامه ی توسعه ی سیستم عامل اندروید و iOS همزمان روی گوشی ها را در دستور کار دارد.یکی از کارهایی که مایکروسافت در این زمینه می خواهد انجام دهد ارایه و انتشار برنامه های موجود اندروید و iOS برای گوشی های مایکروسافت است.

  مایکروسافت، تلاش عمده و سرمایه ی کلانی صرف بخش آموزش ماشینی ،پردازش زبان های طبیعی، هوش مصنوعی و تکنولوژی های  سرگرمی چون هولولنز کرده است. با این تفاسیر حتی اگر گوشی های مایکروسافت نتوانند سهم عمده ای از بازار موبایل را به خود اختصاص دهند،مایکروسافت می تواند نقش خود را در بازار موبایل و آنچه به موبایل مربوط است حفظ نماید.

مطالب مرتبط