اخبار فناوری

رونمایی از گوشی های پرچمدار و میان رده شیائومی 2021

رونمایی از گوشی های پرچمدار و میان رده جدید شیائومی

در رویدادی که چند روز پیش توسط شیائومی برگزار شد چندین محصول جدید از طرف این شرکت معرفی شدند. از جمله این محصولات دو گوشی پرچمدار شیائومی می 11 پرو و شیائومی می 11 اولترا و گوشی میان رده شیائومی می 11 لایت می باشند. علاوه بر این گوشی های هوشمند، این شرکت از مدل لپ تاپ شیائومی هم رونمایی کرد که از ویژگی های خوبی برخوردارند. علاوه بر رونمایی غیرمنتظره از لپ تاپ های شیائومی، این برند از گوشی تاشوی می میکس فولد هم رونمایی کرد. این گوشی اولین مدل تاشو از گوشی های هوشمند شیائومی محسوب می شود. در کنار رونمایی از جدیدترین گوشی ‌ها و مچ ‌بند هوشمند شیائومی، از یک پد شارژ بی‌ سیم هم رونمایی کرد که از قابلیت شارژ همزمان سه گجت بهره می ‌برد. ایده ای که قرار بود ایرپاور اپل آن را اجرایی کند که تاکنون خبری از آن منتشر نشده است.

گوشی های جدید شیائومی در رویدادی جدید

گوشی های جدید شیائومی در رویدادی جدید

ویژگی های گوشی شیائومی Mi 11 Lite

گوشی شیائومی می 11 لایت یک گوشی میان رده محسوب می شود اما در واقع می توان با ویژگی های خوبی که پشتیبانی می کند آن را یک پرچمدار دانست. شیائومی در این مراسم درباره‌ی گوشی می ۱۱ لایت اعلام کرد که این گوشی شیائومی در حقیقت سبک ‌ترین و باریک ‌ترین گوشی در تاریخ گوشی ‌های سری می است. این گوشی جدید شیائومی اولین گوشی هوشمند در جهان است که در آن از تراشه‌ جدید کوالکام اسنپدراگون 780G استفاده شده است.

این گوشی دارای ابعاد ۱۶۰.۵۳ در ۷۵.۷۲ در ۶.۸۱ میلی ‌متر و وزن آن ۱۵۹ گرم است. نمایشگر به کار رفته در گوشی می ۱۱ لایت 5G از محتوای +HDR پشتیبانی می‌ نماید و دارای پوشش گوریلا گلس ۶ است. گوشی شیائومی می ۱۱ لایت ورژن MIUI 12 را که بر پایه‌ اندروید ۱۰ توسعه داده شده است، اجرا می‌ کند. در این گوشی از یک نمایشگر شیائومی  ۶.۵۵ اینچ AMOLED با رزولوشن +FHD استفاده شده است. این نمایشگر همچنین دارای رفرش ریت ۹۰ هرتز است. در این قسمت همچنین از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی استفاده شده است. شیائومی این دوربین سلفی را در حفره ‌ای در داخل نمایشگر قرار داده است.

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می 11 لایت

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می 11 لایت

در مورد ویژگی های فنی این گوشی باید گفت این گوشی قادر به به پشتیبانی از نسخه‌ی ۵.۲ بلوتوث و استاندارد Wi-Fi 6E اشاره کرد. شیائومی در قسمت پشتی گوشی Xiaomi Mi 11 Lite از یک ماژول دوربین سه گانه استفاده کرده که دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور فوق ‌عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. همچنین گوشی می ۱۱ لایت 5G دارای یک باتری با ظرفیت ۴۲۵۰ میلی ‌آمپر ‌ساعت است و در زمان شارژ شدن از شارژرهای سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می ‌کند. این گوشی در رنگ های مشکی، آبی، صورتی، سبز، زرد و سفید عرضه خواهد شد. قیمت این مدل بسته به نوع حافظه قیمت متفاوتی خواهد داشت. نسخه 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد. نسخه 256 گیگابایتی آن هم 395 دلار قیمت خواهد داشت.

مشخصات گوشی Xiaomi Mi 11 Pro

گوشی هوشمند می ۱۱ پرو از نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED با وضوح 2K و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می ‌برد. البته شیائومی در سبد محصولات خود گوشی ‌هایی با رفرش ‌ریت ۱۴۴ هرتز را هم در اختیار دارد اما تفاوت خاصی بین این دو میزان حس نمی‌ شود. این گوشی فقط ۸.۵۳ میلی ‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم به ۲۰۸ گرم می ‌رسد. بدنه‌ گوشی ترکیبی از جنس فلز و شیشه دارد و شیشه‌ بکار رفته نیز گوریلا گلس Victus است. این همان محافظ صفحه‌ قدرتمندی که در نوت ۲۰ اولترا بکار گرفته شد و در تست ‌های مقاومت هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. همچنین پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP68 هم در این محصول وجود دارد که آن را به اولین گوشی شیائومی با این استاندارد بدل می‌کند.

با این ترتیب گوشی در عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه از نفوذ آب به درون جلوگیری می‌ کند. پردازنده این گوشی را تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ تشکیل می‌ دهد که از نوع ۵ نانومتری است و توانایی پردازشی بسیار بالایی دارد. گوشی می ۱۱ پرو به لطف سیستم خنک‌ کننده‌ بسیار قدرتمندی که دارد، می ‌تواند دمای پردازنده را بعد از ۳۰ دقیقه انجام بازی کمی پایین ‌تر از ۵۰ درجه نگه دارد. باتری به کار رفته در این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است. باتری این گوشی عملکردی بهتر از گوشی آیفون 12 پرو مکس و گوشی گلکسی اس 21 اولترا را اجرا خواهد کرد.

شارژری که برای این باتری در نظر گرفته شده ۶۷ وات است و سرعت بسیار بالایی دارد. به گفته‌ شیائومی، این شارژر می ‌تواند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می ۱۱ پرو را در مدت زمان تنها ۳۶ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کند. البته پیش از این هم رکورد سرعت شارژ در اختیار خود شیائومی بود (می ۱۰ اولترا با شارژر ۱۲۰ واتی). این گوشی از فناوری شارژ بی ‌سیم با همین سرعت پشتیبانی می‌کند اما جالب اینجاست که سرعت شارژ باتری از طریق این شارژر هم تقریبا مشابه شارژر سیمی است و در نتیجه اتلاف انرژی زیادی وجود نخواهد داشت.

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می 11 پرو

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می 11 پرو

دوربین منحصر به فرد این گوشی شیائومی در حقیقت به سنسور قدرتمند GN2 با اندازه‌ ۵۰ مگاپیکسل مجهز شده که اندازه‌ آن ۵ برابر اندازه‌ سنسور بکار رفته درون آیفون ۱۲ پرو مکس است و خب شیائومی هم از عملکرد فوق ‌العاده‌ آن چه در نور روز و چه در نور شب بسیار تعریف کرد. این دوربین به لنز با لرزشگیر اپتیکال تصویر هم مجهز شده تا تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن را به ثبت برسند.

با استفاده از لنز تله ماکرو 8 میلی متری، این گوشی قادر است به صورت دیجیتال تا 50 برابر و به صورت اپتیکال تا 5 برابر بزرگنمایی را انجام دهد. دوربین فوق عریض این گوشی هم ۱۳ مگاپیکسل است و می‌ تواند تصاویری بسیار با کیفیت با محدوده‌ دید ۱۲۳ درجه ثبت کند. همچنین می ۱۱ پرو به لطف دوربین قدرتمند خود می ‌تواند با وضوح 8K و با سرعت 24 بر 30 فریم بر ثانیه فیلم ‌برداری کند. علاوه بر این‌ موارد، امکان ضبط ویدیو اسلوموشن با سرعت ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه هم در این گوشی امکان پذیر می باشد. تراشه به کار رفته در این مدل اسنپدراگون 888 می باشد. قیمت این گوشی از 760 دلار قیمت پایه شروع می شود و تا 870 دلار متغیر خواهد بود. این مدل از گوشی موبایل شیائومی در سه رنگ سبز و سفید و مشکی به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات گوشی شیائومی Mi 11 Ultra

شیائومی می ۱۱ پرو و می ۱۱ اولترا از بهترین پرچم‌ دارهایی هستند که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شدند. از امکانات و قابلیت ‌های سخت‌افزاری گرفته تا قیمت، این دو محصول از سرسخت ‌ترین رقبای گوشی هایی چون گلکسی S21 اولترا، وان‌پلاس ۹ و ۹ پرو و البته نماینده ‌های جدید اپل تبدیل می ‌کنند. مدل اولترا و پرو از سری می ویژگی های مشابه زیادی دارند. شیائومی می ۱۱ اولترا از نمایشگر +QHD با اندازه و رفرش ‌ریت مشابه مدل پرو بهره می ‌برد. همچنین پردازنده‌ بکار رفته در آن هم مشابه پردازنده‌ مدل پرو است. اما تفاوت مهمی که این گوشی با مدل‌ های دیگر دارد، سنسور دوربین آن است.

دوربین اصلی این گوشی از همان سنسور GN2 سامسونگ بهره می ‌برد که در حالت استاندارد، اندازه‌ پیکسل آن ۱.۴ میکرومتر است که در حالت سوپر پیکسل به ۴ برابر یعنی ۲.۸ میکرومتر می ‌رسد. اما دوربین فوق عریض گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و می ‌تواند تصاویری با زاویه‌ دید ۱۲۸ درجه ثبت کند. در کنار این دوربین ‌ها، یک لنز پریسکوپی ۴۸ مگاپیکسلی نیز در نظر گرفته شده که می ‌تواند تا ۵ برابر به صورت اپتیکال و ۱۲۰ برابر به صورت دیجیتال زوم کند. هر سه دوربین این گوشی قادر به ضبط ویدیو‌ی 8K هستند. دوربن این گوشی از لحاظ کیفیت رده بندی بالایی را به خود اختصاص داده است.

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می 11 اولترا

مشخصات گوشی هوشمند شیائومی می 11 اولترا

قرارگیری نمایشگر دوم در کنار ماژول بزرگ دوربین که کاربر می ‌تواند به کمک آن به نوتیفیکیشن ها دسترسی داشته و همچنین با دوربین اصلی به ثبت تصاویر سلفی بپردازد، نکته مهم دیگر در مورد دوربین این گوشی محسوب می شود. هرچند دوربینی که برای عکاسی سلفی گوشی در نظر گرفته شده به صورت حفره ‌ای روی نمایشگر تعبیه شده و سنسوری به بزرگی ۲۰ مگاپیکسل دارد. این گوشی هم مانند مدل پرو به باتری ۵۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی و شارژر ۶۷ واتی مجهز شده که سرعت مشابهی با شارژر مدل پرو دارد. پشتیبانی از شارژر بی ‌سیم هم در این گوشی وجود دارد که مانند مدل سیمی، ۶۷ واتی می باشد. این مدل از گوشی شیائومی در دو رنگ سفید و مشکی قابل عرضه است و قیمت پایه آن از 913 دلار آغاز می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *