اخبار فناوری

روش جدید گوگل برای ورود به سیستم بدون رمز عبور

ورود به سیستم بدون رمز عبور

عملا همه کارهایی که این روزها به صورت آنلاین انجام می دهیم به رمز عبور احتیاج دارند و برای اطمینان از امنیت زندگی دیجیتالی مان، به همه ما توصیه می شود برای هر سرویسی که از آن خدمات می گیریم از یک رمز عبور متفاوت استفاده کنیم. اما به خاطر سپردن رمزهای عبور می تواند مشکل ایجاد کند و سخت باشد، مگر اینکه از یک برنامه مدیریت رمز عبور استفاده کنید (چیزی که اکیدا توصیه می شود) یا یک حافظه عالی داشته باشید.

یکی از این رمزهای عبور احتمالا مربوط به حساب گوگل شما خواهد بود، چیزی که شما برای ورود به سرویس هایی مانند جیمیل و یوتیوب یا همگام سازی مرورگر در گوگل کروم استفاده می کنید. با این حال، غول فناوری علاقه دارد تا بدون نیاز به رمز عبور، با دسترسی آسانتر و سریعتر به برخی از سرویس های وب خود در دستگاه های اندروید، ورود شما را به سیستم های آنلاین آسان کند.

گوگل اعلام کرده است که ویژگی جدیدی را منتشر کرده است که به صاحبان دستگاه های اندرویدی این امکان را می دهد تا برای تأیید اعتبار حساب های گوگل در تلفن های خود از اسکنر اثر انگشت استفاده کنند.

در حالی که برنامه های منحصربفرد مدتهاست که قادر به دستیابی و استفاده از فناوری تأیید اثر انگشت اندرویدی هستند، این اولین باری است که این شرکت اجازه داده است تا از بیومتریک برای تأیید هویت کاربران در وب استفاده شود.

بدروش جدید گوگل برای ورود به سیستم بدون رمز عبور بر پایه استانداردهای FIDO2، W3C WebAuthn و FIDO CTAP به منظور کاهش وابستگی ما به رمزهای عبور ساخته شده است. این همان فناوری است که به دستگاه های اندرویدی امکان استفاده از کلیدهای امنیتی فیزیکی را می دهد.

این فناوری امن است و در واقع روش تایید هویت دو عاملی است که برای تنظیم کلید امنیتی خاص دستگاه، از پروتکل مبتنی بر بلوتوث استفاده می کند. سپس این کلید می تواند برای تأیید ثانویه، بدون نیاز به رمز عبور استفاده شود.

برای اینکه این نوع روش ورود به سیستم، کار کند، لازم است که گوشی قابلیت امنیت قفل صفحه باشد.

با این حال، گوگل گفته است که این ویژگی جدید در حال حاضر ابتدا در تلفن های پیکسل و به دستگاه هایی که Android 7.0 Nougat یا جدیدتر از این را اجرا می کنند، به بهره برداری رسیده است، بنابراین نباید مدت زیادی طول بکشد تا از طریق اندروید و کروم، به سایر سرویس های گوگل نیز ورود راحت تری داشته باشیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *