اخبار فناوری

بهترین گوشی های موبایل سال 2021 را بشناسید

برترین گوشی های سال 2021

خبرهای زیادی در مورد گوشی های موبایلی که در راه هستند، شنیده می شود اما بهتر است بدانیم کدام گوشی موبایل جزء برترین های سال 2021 خواهند بود. کمابیش اطلاعاتی در مورد گوشی های موبایل از برندهای مختلف به بیرون درز پیدا کرده است. خیلی از این موارد پیش بینی هایی هستند که منتقدان این حوزه در مورد نسل بعدی یک سری گوشی هوشمند انجام داده اند. اما در مواردی هم ما شاهد روی کار آمد یک مدل جدید یا یک سری جدید از پرچمداران هستیم.

بالاخره سال 2020 هم با همه چالش هایی که داشت در حال اتمام است. هرچند در این دوران هم کمپانی های تولید کننده گوشی هوشمند بیکار نبوده اند و تقریبا یکی از بازار های فعال را داشتند، حتی با وجود اینکه فروش محصولاتشان رشدی نسبت به قبل نداشته و در بعضی موارد بسیار کمتر هم شده است. با این وجود فعالان این عرضه دست از کار نکشیده اند و اطلاعاتی را از مدل های سال 2021 چه در مورد گوشی هوشمند پرچمدار و چه گوشی های میان رده خود را منتشر کرده اند. در زیر به بهترین گوشی هایی که قرار است در سال 2021 به بازار عرضه شوند اشاره می شود. در هر صورت بعید نیست در میانه راه گوشی های دیگری نیز معرفی شوند و خود را به بازار موبایل سال 2021 برسانند.

بهترین گوشی های موبایل سال 2021 کدام ها هستند

بهترین گوشی های موبایل سال 2021 کدام ها هستند

برترین گوشی های سال 2021 کدام ها هستند؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عرصه گوشی های هوشمند، انتظار می رود تا تمام گوشی های موبایل عرضه شده در سال 2021 از اینترنت 5G پشتیبانی کنند. پنل گوشی های هوشمند هم که ارتقاء زیادی پیدا کرده اند و در حال حاضر ما به گوشی هایی با نرخ رفرش 90، 120 و حتی 144 هرتز دسترسی داریم که از حالت استاندارد 60 هرتزی در گوشی های قدیمی تر فراتر رفته اند. صفحه نمایش  LCD، AMOLED و IPS LCD هم در اختیار کمپانی های تولید کننده است تا به تناسب نوع گوشی و پردازنده به کار رفته در آن از پنل مخصوص استفاده کنند.

در مورد انتخاب برترین گوشی های هوشمند در سال 2021 مواردی مثل باتری موبایل، نوع LCD موبایل و چیپست استفاده شده لحاظ گردیده و از بین تمامی مدل هایی که انتظار می روند در سال 2021 رونمایی و عرضه شوند می توان به مدل های زیر اشاره کرد:

گوشی موبایل گلکسی سامسونگ سری S21

بدون شک از بهترین گوشی های عرضه شده در سال 2020 گوشی موبایل سامسونگ سری گلکسی اس 20 بودند. حالا باید گفت سری S21 که شامل گوشی موبایل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گوشی گلکسی اس 21 اولترا خواهند بود، همچنان سامسونگ را در راس قرار خواهد داد. این سری از پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 برای بازار چین و آمریکا و پردازنده اگزینوس 2100 برای بازار دیگر کشور ها پشتیبانی خواهند کرد. مهمترین نکته در مورد سری اس 21 سامسونگ پشتیبانی از قلم اس پن است. حالا به طور قطع می دانیم که گوشی سامسونگ اس 21 می تواند از قلم S Pen و احتمالا به عنوان یکی از لوازم جانبی موبایل بهره ببرد. گفته می شود این سری در ژانویه 2021 رونمایی خواهند شد.

گوشی هوشمند گلکسی اس 21 سامسونگ

گوشی هوشمند گلکسی اس 21 سامسونگ

گوشی موبایل هوآوی سری P50

سری پی 50 از گوشی موبایل هوآوی قرار است در سه ماهه نخست سال جدید رونمایی شود. هرچند پیشرفت چشمگیر گوشی موبایل هوآوی برخلاف تحریم ها بسیار امیدوارکننده است اما احتمالا این سری هم نتواند از خدمات و سرویس های گوگل بهره مند شود. با این وجود در گوشی هوشمند هوآوی سری P50 از تراشه 5 نانومتری کرین 9000 استفاده شده است. علت عدم استفاده هوآوی از تراشه های مطرح دیگر هم باز به تحریم هایی که علیه این شرکت می شود باز می گردد.

سری پی 50 شامل گوشی هوآوی P50، گوشی هوآوی P50 پرو و هوآوی P50 پرو پلاس و احتمالا هوآوی P50 لایت خواهد بود. باید گفت هوآوی گوشی Mate 40 E را در سال 2021 به بازار خواهد رساند و شاید این گوشی نیز برتری در حد سری پی 50 از Huawei را به دست بیاورد.

گوشی هوشمند هوآوی پی 50

گوشی هوشمند هوآوی پی 50

گوشی وان پلاس سری OnePlus 9

گوشی موبایل وان پلاس سری 9 به احتمال زیاد در همان نیمه اول سال 2021 به بازار می آید. اما باید دید رقابت این شرکت با شیائومی و سامسونگ باعث می شود تا وان پلاس در برنامه رونمایی از سری 9 خود تغییری ایجاد کند یا خیر. با توجه به قیمت پایینی که وان پلاس برای گوشی های خود در نظر می گیرد احتمالا از لحاظ اقتصادی برترین گوشی پرچمدار سال 2021 همین گوشی وان پلاس سری 9 باشد.

از خصوصیات فنی گوشی های وان پلاس سری 9 می توان به پشتیبانی از پردازنده اسنپدراگون 888 و دوربین های قدرتمند اشاره کرد. نمایشگر 6.8 اینچی این گوشی از سری اولد خواهد بود و از سیستم شارژ فوق سریع نیز بهره می برد.

گوشی هوشمند وان پلاس 9

گوشی هوشمند وان پلاس 9

گوشی آیفون سری iPhone 13

نوبتی هم که باشد نوبت به اپل است که در سال 2021 بار دیگر طرفدارانش را به وجد بیاورد و سری جدید گوشی موبایل اپل یعنی آیفون 13 خود را به بازار برساند. با توجه به اینکه اپل هر ساله پرچمداران جدید خود را در سپتامبر معرفی می کند باید انتظار رونمایی از آیفون جدید را در نیمه دوم سال داشته باشیم. گفته می شود که این سری تفاوت خاصی با سری آیفون 12 نخواهند داشت.

با این وجود به احتمال بسیار زیاد شاهد گوشی آیفون 13 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی، آیفون 13 با نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 13 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 13 پرومکس با نمایشگر 6.7 اینچی خواهیم بود. همچنین آیفون پرو و پرو مکس از دوربین های فوق عریض با لنز 6P و گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار بهره می برد. باز هم انتظار می رود تا آیفون گوشی موبایل خود را با قیمتی در حدود همان آیفون سری 12 به بازار روانه کند.

گوشی هوشمند آیفون سری 13

گوشی هوشمند آیفون سری 13

از گوشی های دیگری که در سال 2021 رونمایی می شوند می توان به سری پرقدرت نوت 21 اشاره کرد. هرچند بر اساس اخبار منتشر شده این سری از گوشی های سامسونگ احتمالا آخرین سری از گوشی های نوت است. گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3، گوشی ال جی با نمایشگر رول شونده، گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 3، گوشی گلکسی زد فلیپ 3 و دو مدل گوشی گوگل 5a نیز از دیگر گوشی های برتر سال 2021 خواهند بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *