اخبار فناوری

انفجار گوشی از تماس با شماره ۷۷۷۸۸۸۹۹۹

انفجار گوشی از تماس با شماره ۷۷۷۸۸۸۹۹۹

مدتی ست اخبار عجیبی در فضاهای مجازی به همراه ویدئوهایی انتشار پیدا می کند و در آنها اطلاعاتی در مورد یک حادثه ترسناک وجود دارد! در آنها ادعایی وجود دارد که گفته می شود که برخی افراد اگر تماسی از سوی شماره 777888999 دریافت کنند و به آن پاسخ دهند یا شخصاً از گوشی خود با این شماره تماس بگیرید، گوشی منفجر می ‌شود! حال می خواهیم بدانیم آیا این ادعا حقیقت دارد؟ پس با ما همراه باشید.

درست است که در فضای مجازی بستر مناسبی برای اطلاع رسانی سریع و رد و بدل خبرهای روز دنیا در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شده است، اما متاسفانه همیشه افرادی هستند که قصد دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند! پس همیشه نمی ‌توان به خبرها و اطلاعاتی که در فضای مجازی و پیام رسان هایی مانند تلگرام رد و بدل می ‌شود اعتماد کرد و آنها را درست اعلام کرد! زیرا بسیاری از آن ها غیرواقعی و دروغین بوده و با اهداف شخصی ایجاد می‌ شوند!

از خبرهایی که چند وقت پیش، سر و صدای زیادی به پا کرد و در مورد برقراری تماس با یک شماره خاص و انفجار گوشی در دست کاربر بود، این بود که بنا به ادعای برخی افراد اگر کاربران تماسی از سوی یک شماره خاص دریافت کرده و به آن پاسخ دهند یا خودشان تماسی با آن شماره برقرار سازند، گوشی در دست آن ها منفجر می‌ شود! در خیلی از خبرها شماره 777888999 عنوان شده بود!

حالا واقعاً این موضوع درست دارد؟ مطمئن باشید که اینگونه نیست و فقط یک شایعه می باشد. حتی ویدئوهایی که در مورد این مسئله منتشر می ‌شوند هم غیر واقعی هستند.

امکان انفجار گوشی با برقراری تماس

این اخبار اصلاً درست نبوده و به هیچ وجه این امکان (حداقل تا به امروز) فراهم نشده که فردی بتواند با برقراری یک تماس تلفنی دستور انفجاری گوشی مقصد را صادر نموده یا شماره گیری که شماره تماس مثل 777888999 منجر به انفجار دستگاه شود. باید خدمتتان اعلام کنیم که نه تنها همچین تکنولوژی مخربی هنوز ابداع نشده، بلکه به شما اطمینان می دهیم در آینده نزدیک هم همچین اتفاقی رخ نخواهد داد. پس امکان انفجار گوشی با شماره گیری شماره 777888999 یا حتی پاسخ دادن به تماسی که از سوی این شماره دریافت کردید، وجود ندارد و این خبر شایعه‌ و دروغی بیش نیست.

آیا امکان ویروسی بودن شماره 777888999 وجود دارد؟

بسیاری از کاربران به راحتی قانع نمی ‌شوند و دلایل عجیبی را به موضوع وصل می‌ کنند. مثلاً شنیده می ‌شود که بعضی افراد می ‌گویند شماره 777888999 ویروسی است و منجر به انتقال یک ویروسی به گوشی می ‌شود و سپس آن ویروسی باتری گوشی را منفجر می‌ کند! با به شما بگوییم چنین امکانی وجود ندارد و اگر آن را برای فردی که در این حوضه تخصص دارد، تعریف کنید، به شما می ‌خندد.

چگونگی انفجار گلکسی s6 در اتاق نوزاد 6 ماهه را مطالعه کنید.

در مورد هک کردن گوشی ها ادعایی نداریم، که انجام این کار ممکن نیست! اما به جرأت می ‌گوییم که هک کردن گوشی هم با برقراری یک تماس به هیچ عنوان ممکن نیست. پس هک کردن گوشی کاربر در اثر پاسخگویی به شماره 777888999 و در نهایت انفجار دستگاه هم ممکن نخواهد بود. حال که می‌ دانیم داستان شماره 777888999 و انفجار گوشی فقط یک شایعه بیش نبوده، این سوال در ذهن ما ایجاد می‌ گردد که چرا همچین خبرهایی در فضای مجازی منتشر می شوند؟!

حالا چرا منابع زیادی به گسترش شایعاتی مثل شماره 777888999 و انفجار گوشی می‌ پردازند؟ این مسئله فقط در یک چیز خلاصه می ‌شود و آن هم افزایش جایگاه منبع انتشار خبر در فضای مجازی است! بعنوان مثال وقتی یک خبر این چنینی در کانال تلگرامی منتشر می شود، سریعاً مردم به آن توجه می کنند و آن را برای دیگران ارسال خواهند کرد. این دهان به دهان چرخیدن سبب می‌ شود تا محبوبیت کانالی که خبر را منتشر کرده افزایش یابد و عضوهای جدیدی را دریافت خواهد کرد.

وقتی سایت هایی خبرهای این چنینی را گسترش می دهند، هدفی مخرب به همراه دارند. این سایت ها هم فقط به فکر سود و منفعت خود بوده و به واقعیت قضیه و اینکه ممکن است  گسترش اطلاعات این چنینی سبب ترس و وحشت مردم شود، اهمیتی نمی ‌دهد. پس در نهایت باید در یک جمله گفت که دلیل انتشار خبرهای این چنینی فقط افزایش جایگاه و رتبه منبع منتشر کننده خبر در فضای مجازی می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *