راهنمای خرید

آموزش برنامه ی Calendar آیفون

blank

آموزش برنامه ی Calendar آیفون بسیار مفید می باشد که در این مقاله به آن می پردازیم.

کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند با استفاده از برنامه ی تقویم آیفون، تمامی قرارهای ملاقات و رویدادهای مورد نظرشان را ثبت و پیگیری کنند. در واقع برنامه ی Calendar آیفون را می توان یک منشی حسابگر و دقیق برای رسیدگی به قرارهای ملاقات کاربران آیفون ها دانست.

آموزش برنامه ی Calendar آیفون

برنامه-ی-Calendar-آیفون

در تصویر بالا شمایی از برنامه ی Calendar آیفون را می بینید که در آن، تقویم در روزی خاص نمایش داده شده است و شامل رویدادهای روز است. برای تغییر حساب کاربری که تقویم برای آن حساب نمایش داده می شود، می بایست بر روی دکمه Calendars که در بخش پایینی صفحه دیده می شود، ضربه بزنید. دکمه صندوق ورودی (Inbox)  نیز در بخش پایینی و سمت راست تصویر دیده می شود و می توانید برای دیدن دعوت نامه های ارسال شده در برنامه ی Calendar آیفون، بر روی دکمه ی Inbox ضربه بزنید.

استفاده از Siri برای خواندن قرارهای ملاقات و رویدادهای ثبت شده بر روی برنامه ی Calendars

 برای این منظور می بایست جملاتی مشابه، جملات زیر را ادا کنید:

  • “Set up a meeting with Ali at 9”
  • “Do I have a meeting at 10?”
  • “Where is my 3:30 meeting?”

پس از ادای هر یک از جملات بالا، به ترتیب اقدامات زیر بر روی گوشی صورت می گیرد:

  •  قرار ملاقاتی با علی و راس ساعت 9 امروز تنظیم کن!
  • آیا برای ساعت 10 قرار ملاقاتی دارم؟
  • قرار ملاقات ساعت 3 و نیم امروز من در کجا برگزار می شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیری، می توانید نگاهی به پست “همه چیز در رابطه با دستیار صوتی هوشمند اپل” بیندازید.

  • حدف و اضافه کردن یک رویداد به تقویم

در نمای روز، یک زمان را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه دارید تا یک رویداد جدید ظاهر شود و در ادامه جزئیات مرتبط با رویداد را پر کنید. اگر آدرس محل رویداد را اضافه کنید، می توانید شرایط ترافیکی جاده ها تا مقصد را بر اساس مکانی که در حال حاضر در آنجا قرار دارید، ببینید. برای پاک کردن هر رویداد نیز می توانید پس از تپ کردن بر روی هر رویداد و باز شدن آن،  بر روی گزینه ی Delete تپ کنید.

حذف-کردن-رویداد-از-روی-تقویم-برنامه-Calendars-آیفون

حذف-کردن-رویداد-از-روی-تقویم-برنامه-Calendars-آیفون

 استفاده از تاچ سه بعدی برای اضافه کردن یک رویداد به تقویم

برای اضافه کردن یک رویداد خاص به تقویم آیفون، می بایست ابتدا ایکون برنامه ی تقویم را که به شکل آیکون برنامه تقویم است، فشار داده و در ادامه از لیست اقدامات سریعی که در اختیارتان قرار می گیرد، گزینه ی Add Event را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست  آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

  • جستجوی رویدادها

برای جست و جوی هر رویداد می توانید ابتدا بر روی دکمه آیکون جستوجو  ضربه زده و در ادامه متن مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید. شما می توانید عناوین، دعوت نامه ها، مکان ها و یادداشت هایی را که درون رویدادهای تقویم ها نگارش شده است، جست و جو کنید.

استفاده از Siri برای جست و جوی قرارهای ملاقات برنامه ی Calendars

برای این منظور می بایست جمله ای نظیر جمله زیر را برای سیری ادا کنید:

“What’s on my calendar for Friday?”

پس از ادای این جمله، سیری لیستی از کارهایی که برای انجام دادن در روز جمعه تنظیم کرده اید؛ به شما نمایش خواهد داد.

  • مشاهده ی تقویم هفتگی 

با چرخش آیفون به سمت چپ و یا چرخش پادساعتگرد گوشی می توانید تقویم هفتگی تنظیم شده بر روی گوشی را مشاهده کنید.

  • تغییر بازه ی زمانی تنظیم شده بر روی تقویم

کاربران آیفون می توانند با تپ کردن بر روی گزینه های Day، Month و Year بازه ی زمانی تقویم در اختیار را تغییر دهند. با انتخاب گزینه ی day نمایش تقویم به صورت روزانه، با انتخاب گزینه ی month نمایش به صورت ماهانه و با انتخاب گزینه ی Year نمایش به صورت سالانه تنظمیم خواهد شد. در هر مرحله هم می توانید با زوم کردن صفحه ی تقویم جزئیات بیشتری از رویدادها و قرارهای ملاقات ثبت شده روی گوشی را ببینید.

 استفاده از تاچ سه بعدی برای اضافه کردن یک رویداد به تقویم

برای مشاهده ی یک رویداد خاص که بر روی تقویم آیفون ثبت شده است، می بایست ابتدا ایکون برنامه ی تقویم را که به شکل آیکون برنامه تقویم است، فشار داده و در ادامه از منوی ماهانه ی تقویم انگشت خود را بر روی یک روز خاص قرار دهید تا تمامی رویدادهای مرتبط با آن روز را ببینید. با وارد کردن کمی فشار بیشتر به انگشت خود می توانید صفحه ی مرتبط با آن روز را بر روی تقویم باز کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست  آموزش تاچ سه بعدی در آیفون” ضربه بزنید.

  • مشاهده لیستی از رویدادها

از منوی ماهانه ی تقویم بر روی دکمه برنامه گزارش روزانه تپ کنید تا رویدادهای مرتبط با هر روز را ببینید.

  • مشاهده رویدادهای ارسال شده با ایمیل و یا برنامه های دیگر 

برای مشاهده ی رویدادهایی که اصالت تقویمی دارند و در خلال ایمیل و یا در بستر دیگر برنامه ها برای شما ارسال شده است، می بایست به آدرس Settings > Calendar > Siri & Search رفته و در ادامه گزینه ی Find Events in Other Apps را فعال کنید.

مشاهده-رویدادهای-ارسال-شده-با-ایمیل-و-یا-برنامه-های-دیگر 

مشاهده-رویدادهای-ارسال-شده-با-ایمیل-و-یا-برنامه-های-دیگر

  • تنظیم مناسبت های مرتبط با هر رویداد

برای ایجاد تغییر بر روی هر رویداد، می بایست ابتدا آن رویداد را لمس کرده و انگشت خود را بر روی آن نگه داشته و در ادامه آن رویداد را به سلول زمانی جدید بکشانید و یا نکات مهم مرتبط با آن رویداد را تغییر دهید.

استفاده از Siri برای تنظیم مناسبت های مرتبط با هر رویداد

برای آن که سیری بتواند تنظیمات مرتبط با هر رویداد را برای شما انجام دهد، می بایست تغییرات مورد نظر خود را برای سیری بخوانید. برای این منظور می توانید جمله ای مانند جمله ی زیر را برای سیری ادا کنید:

“Reschedule my appointment with Ali to next Monday at 9 a.m.”

با ادا کردن این جمله، سیری قرار ملاقات شما با علی را برای دوشنبه ی آینده و ساعت 9 صبح تنظیم می کند.

  • تنظیم دقیق برنامه ی Calendar آیفون

به آدرس Settings > Calendar بروید تا تعیین کنید کدام روز از هفته روز شروع کننده ی تقویم شما است. در این بخش می توانید نمایش شماره های هفته، استفاده از تقویم های جایگزین (به عنوان مثال برای نمایش تاریخ چینی و …)، منطقه زمانی اتوماتیک و غیره را تنظیم کنید.

  • تغییر و تنظیم چگونگی اعلام نوتیفیکیشن تقویم

به آدرس Settings > Notifications > Calendar بروید. شما همچنین می توانید سبک های شخصی و مورد علاقه ی خود را برای اطلاع رسانی ارسال دعوت نامه ها، مناسبت های موجود در دیگر برنامه های گوشی، رویدادهای آینده و … تنظیم کنید.

معرفی و مدیریت دعوت نامه شرکت در رویدادها

کاربران آیفون ها و آیپد ها می توانند در بستر iCloud ، Microsoft Exchange و برخی دیگر از سرورهای CalDAV دعوت نامه های مرتبط با تقویم  و قرارهای ملاقات را ارسال و دریافت کنند. دقت کنید که تمامی سرورهای تقویم دارای ویژگی ها و امکانات مشابه نیستند و هر کدام از آنها امکانات خاص خود را دارند.

  • ارسال دعوت نامه برای شرکت در یک رویداد

کاربران دستگاه های اپل می توانند از دوستان و دیگران برای شرکت در رویدادی خاص دعوت کنند. حتی افرادی غیر از صاحبان رویدادها می توانند با استفاده از سرورهای  Exchange و برخی دیگر از سرورها، دیگران را برای شرکت در رویدادهای زمانی مختلف دعوت کنند. برای این منظور می بایست بر روی رویداد  مورد نظر ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی  Edit ضربه بزنید. حال با تپ کردن بر روی گزینه ی  Invitees شروه به تایپ کردن نام  افراد مورد نظر کنید و یا با تپ کردن بر روی آیکون دکمه پلاس آیفون  شروع به انتخاب افراد از برنامه ی مخاطبین گوشی خود کنید. چنانچه دوست ندارید با رد کردن هر دعوت از سوی مخاطبینتان، پیام هشداری بر روی گوشی دریافت کنید به آدرس Settings > Calendar رفته و در ادامه گزینه ی Show Invitee Declines را خاموش کنید. شما همچنین می توانید گزینه های Location و sinc را بسته به این که مکان رویداد نمایش داده شود و یا اطلاعات تقویم با دیگر دستگاه ها همگام سازی شود، تغییر دهید.

ارسال-دعوت-نامه-برای-شرکت-در-یک-رویداد

ارسال-دعوت-نامه-برای-شرکت-در-یک-رویداد

  • RSVP

برای پذیرفتن و یا رد کردن رویدادی که به آن دعوت شده اید، می توانید بر روی Inbox ضربه زده و در ادامه هر یک از دعوت نامه های ارسال شده را تپ کنید. چنانچه برای رویدادی خاص، کامنت گذاشته باشید، می توانید کامنت ها را ببینید ولی دقت کنید که نمی توان بر روی تمامی رویدادها کامنت گذاشت. برای مشاهده ی تمامی رویدادهایی که شرکت در آنها را نپذیرفته اید، بر روی گزینه ی  Calendars تپ کرده و در ادامه گزینه ی Show Declined Events  را روشن کنید.

  • زمان بندی رویدادهای بیشتر بدون ایجاد مانع در اضافه کردن رویداد جدید

برای این منظور می بایست ابتدا بر روی رویداد مورد نظر ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Availability ضربه بزنید. حال با تپ کردن بر روی “free” تپ کنید. اگر رویداد مورد نظر را خودتان ایجاد کرده اید، می بایست ابتدا بر روی گزینه ی Show As و سپس بر روی گزینه ی “free”  تپ کنید. در این صورت می توانید رویداد مورد نظر را بر روی تقویم خود ببیند با این حال اگر کسی دیگری خواست رویدادی برای این روز برایتان بفرستد، مانعی نخواهد داشت.

  • ارسال سریع دعوت نامه برای تمامی دعوت شدگان

برنامه ی Calendar آیفون این امکان را به شما می دهد که افراد را به صورت توده ای به رویدادی خاص دعوت کنید. برای این منظور بر روی رویداد مورد نظر ضربه زده و در ادامه بر روی Invitees ضربه بزنید. در انتها نیز می توانید با تپ کردن بر روی آیکون  دعوت نامه، آن را برای تعداد زیادی از مخاطبان و دوستان خود ارسال کنید.

  • پیشنهاد زمان جدید برای جلسه ی دعوتی

شما می توانید زمان جدیدی را برای دعوت نامه دریافتی، پیشنهاد کنید. برای این منظور بر روی جلسه ی دعوت شده ضربه زده و در ادامه بر روی Propose New Time ضربه بزنید. بسته به قابلیت های سروری که تقویم شما را پشتیبانی می کند، برگزار کننده رویداد، پیشنهاد شما را بر روی ایمیل هایش و یا بر روی کانتر پیشنهادات خود دریافت خواهد کرد.

سوالات متداول- آموزش برنامه ی Calendar آیفون – تقویم جامع

1- بهترین برنامه های تقویم برای گوشی آیفون کدامند؟

بهترین برنامه های Calendar سال 2021 برای گوشی های آیفون در زیر آورده شده اند:
Fantastical
Calendars 5
Google Calendar
Woven
24me
BusyCal
Outlook
Timepage

2- چگونه برنامه تقویم را در گوشی آیفونم نصب کنم؟

برای بازیابی آیکن تقویم در گوشی آیفون خود به صورت زیر عمل کنید:
در دستگاه iOS خود به اپ استور بروید.
برنامه تقویم را جستجو کنید. از تایپ نام دقیق برنامه اطمینان حاصل نمایید. برنامه Calendar را در لیست نتایج پیدا کنید.
روی نام برنامه تقویم ضربه بزنید تا بازیابی شود.
منتظر بمانید تا برنامه نصب شود و سپس آن را از صفحه اصلی گوشی آیفون خود باز کنید.

3- چگونه تقویم را روی گوشی آیفونم سفارشی کنم؟

برای تنظیم اکانت های تقویم روی گوشی آیفون خود مطابق زیر عمل کنید:
به منو تنظیمات در گوشی آیفون و یا دستگاه آِپد خود بروید.
روی گزینه Accounts & Passwords ضربه بزنید.
روی گزینه Add Account به معنای افزودن اکانت ضربه بزنید.
سرویس اکانت مثل آی کلود، گوگل و یا اوت لوک را انتخاب کنید.
با نام کاربری و کلمه عبور خود لاگین و وارد سیستم شوید.
روی Calendars ضربه بزنید تا تقویم اکانت شما همگام سازی شود.

4- چگونه لیست پرواز را به تقویم گوشی آیفونم اضافه کنم؟

نحوه افزودن یک پرواز به برنامه تقویم آیفون در 7 مرحله زیر انجام می شود:
از صفحه اصلی گوشی آیفون خود روی برنامه تقویم ضربه بزنید و آن را باز کنید.
تاریخی که می خواهید به تقویم اضافه کنید را انتخاب کنید.
روی علامت + در بالا گوشه راست صفحه نمایش ضربه بزنید.
در کادرهای مربوطه به ترتیب نام و مکان پرواز را اضافه کنید.
در کادر مربوط به شروع پرواز، زمان پرواز را وارد کنید.
آلارم هشدار و یادآوری زمان پرواز را تنظیم کنید.
روی گزینه Done ضربه بزنید و پرواز خود را در تقویم گوشی آیفون خود ذخیره کنید.

5- کدام برنامه از میان تقویم های گوشی آیفون بهتر است؟

بر اساس چندین معیار مختلف، برنامه Fantastical بهترین انتخاب برای برنامه تقویم برای گوشی های iPhone و iPad می باشد. به طور خلاصه، آنچه برنامه Fantastical را به بهترین برنامه تقویم تبدیل کرده، طراحی عالی، ورودی متن برتر به زبان محاوره ای و پشتیبانی از یادآوری های iCloud است.

6- چرا آیکن برنامه تقویم از روی گوشی آیفون من محو شده است؟

برنامه تقویم در گوشی های آیفون یک برنامه از پیش نصب شده است و بنابراین قابل حذف نیست. با این حال ممکن است شما سهوا آن را به صفحه یا پوشه ای منتقل کرده باشید، پوشه utlities یکی از جاهایی است که معمولا آیکن ها در آنجا قرار داده می شوند. تمام صفحه ها و پوشه ها را بررسی کنید و در Spotlight جستجو کنید، این به شما می گوید که آیا این برنامه هنوز روی iPhone شما نصب است اما متاسفانه در جایی که باید نیست و اکنون محو شده است.

7- چرا رویدادهای برنامه تقویم گوشی آیفون ما ناپدید شده اند؟

رویدادهای تقویم ممکن است به دلایل زیر ناپدید شوند: اگر از iCloud برای همگام سازی رویدادهای تقویم خود استفاده می کنید، شبکه می تواند دلیل آن باشد. همچنین اگر سیستم دچار باگ شده باشد و برخی از تنظیمات دستگاه شما را تغییر بدهد، می تواند بدون آگاهی شما منجر به از دست رفتن رویدادهای تقویم گوشی آیفون شود.

8- چگونه می توانم تقویم ها را از روی گوشی آیفون و یا دستگاه آیپدم حذف کنم؟

برای پاک کردن تقویم ها از روی گوشی آیفون خود به صورت زیر اقدام نمایید:
برنامه تقویم گوشی آیفون خود را باز کنید.
روی Calendars در پایین صفحه گوشی خود ضربه بزنید.
روی گزینه Edit در بالا صفحه ضربه بزنید.
روی برنامه تقویمی که می خواهید پاک کنید ضربه بزنید.
روی گزینه Delete Calendar در تقریباً پایین صفحه ضربه بزنید.
اگر برنامه های تقویم بیشتری دارید روی این گزینه دوباره ضربه بزنید تا زمانی که تمام تقویم ها را حذف کنید.

9- آیا می توانم از برنامه تقویم گوشی آیفونم پرینت بگیرم؟

در گوشی های آیفون این امکان وجود دارد که از تقویم و لیست یادآوری های خود پرینت بگیرید. می توانید از لیست روزانه، هفتگی، ماهانه و زمان های خاص مورد نظر خود و با هر پرینتری نه فقط AirPrint نسبت به چاپ اقدام نمایید و یا آن را پی دی اف کنید و به اشتراک بگذارید.

10- آیا ویجت تقویم برای گوشی آیفون وجود دارد؟

انگشت خود را در صفحه لاک اسکرین گوشی آیفون و یا آیپد خود قرار دهید و از سمت چپ به راست بکشید تا لیست ویجت ها نمایان شود. به پایین اسکرول کنید و روی گزینه ویرایش ضربه بزنید. روی گزینهDone ضربه بزنید. اکنون در نمای Today تقویم خود رویدادهای پیش رو را خواهید دید.

مطالب مرتبط