اخبار فناوری

گوگل به چه دلیلی می خواهد بداند چقدر قطار ما شلوغ است؟

گوگل به چه دلیلی می خواهد بداند چقدر قطار ما شلوغ است؟

شرکت گوگل در قالب نرم افزار google maps خدمات زیادی به کاربران ارائه کرده است. یکی از بزرگترین خدمات این شرکت مسیر یابی است و طی آن گوگل زمان تقریبی و مسافت دقیقی که شما باید طی کنید تا به مقصد برسید را به شما اعلام می کند.

گوگل در google maps در حال افزایش عملکرد خود وخدماتی که برای مخاطبان در حال ارائه است، می باشد. برای آن در حال جمع آوری اطلاعاتی است که دیگر به وسیله ی ماهواره ها قادر به دریافت آن ها نیست. گوگل بسیاری از اطلاعات خودش را از طریق ماهواره ها دریافت می کند که یکی از مهم ترین آن ها ترافیک سطح شهر است و مسدودی برخی از خیابان ها و از این قبیل اطلاعات.

گوگل در اقدام جدید خود از کاربران پرسیده در قطاری که در آن حال حرکت هستند چه میزان شلوغ است. اکنون می خواهیم راجع به این موضوع کمی بیشتر با شما صحبت کنیم. اگر شما از آن دسته از کاربران هستید که google maps شما دائما فعال و روشن است و notification آن فعال است. و آن را حتی در قطار ها هم استفاده کنید، ممکن است اخیرا اعلامیه ای را دریافت کرده باشید که از شما پرسیده باشد که چه مقدار قطار شما شلوغ است.

کاربران ios از چندین ماه قبل این پیام ها را دریافت می کردند و درصورت تمایل به آن ها پاسخ می دادند ولی این پیام ها برای کاربران اندروید در دسترس نبود ولی اکنون این پیام ها برای کاربران اندروید در دسترس است. دلیل این که این پیام ها برای کاربران اندروید در دسترس نبود ویژگی بازرسی برنامه ها توسط اندروید است که هنوز به این برنامه و جمع آوری اطلاعات امتیاز نداده بود. در این اعلامیه، همانطوری که در تصویر مشاهده می کنید، می توانید بگویید که قطار شما تقریبا خالی است، یا اینکه چند تا صندلی خالی وجود دارد، یا اینکه قطار صندلی ای برای نشستن ندارد و شما ایستاده اید و در بدترین حالت شما می توانید گزینه ای را انتخاب کنید که تقریبا جایی در اینجا وجود ندارد.

در حال حاضر این برنامه گزارشاتی را از سوئد، نیویورک، توکیو، واشنگتن و پاریس جمع آوری می کند و خدماتی را به کاربران ارائه می دهد و آن ها را از وضعیت قطارها آگاه می کند. گوگل در حال حاضر درحال توسعه این خدمات است و تا تکامل آن فاصله ی زیادی نیست.

مطالب مرتبط