اخبار فناوری

بلک بری اندروید در سال ۲۰۱۷

blank

همکاری  بلک بری  با شرکت چینی TCLبرای تولید گوشی های اندروید

هفته گذشته بلک بری گوشی جدید خود که با سیستم عامل اندروید ارایه خواهد شد را معرفی کرد .این گوشی ها توسط شرکت TCL ساخته و فروخته می شوند.یک هفته پس از خبر شراکت BlackBerry و TCL شرکت TCL گوشی های بلک بری جدید با سیستم عامل اندروید را در نمایش CES2017 رونمایی و معرفی کرد.

هنوز هیچ جزییاتی از گوشی موبایل جدید به بیرون درز نکرده اما به احتمال خیلی زیاد این گوشی دارای صفحه کلید QWERTY با امضای بلک بری خواهد بود.شرکت مخابرات TCL گفته است که معرفی CES  شامل نگاه اولیه ای به برند بلک بری است ، BlackBerry بیشتر شبیه به کهنه کاری است که روی نسل جدید گوشی های هوشمند کار می کند.پر واضح است که بلک بری  با شریک چینی خود برای رقابت با گوشی سازانی چون اپل و سامسونگ  همکاری می کند. درمعرفی که شهریور ماه برای گوشی های جدید بلک بری صورت گرفت ، بلک بری بیشتر بر روی جنبه های نرم افزاری گوشی های تازه واردش مانور داد.

در این گوشی جدید از چیپ ست DTEK60 که برای سیستم عامل اندروید است استفاده خواهد شد. این چیپ ست تحت توافقی با  اداره ارتباطات TCL ساخته شده است.گوشی جدید بلک بری به نام BlackBerry QWERTY  توسط عکس هایش که به صورت آنلاین در ابتدای همین ماه به بیرون درز کرد ، شناخته شد.این گوشی دارای جسگر اثر انگشت است. از پردازنده ی اسنپ دراگون ۶۲۵ و صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی در این گوشی استفاده شده است . رم گوشی ۳ گیگابایتی و فضای دالی آن ۳۲ گیگابایتی است . باطری ۳۴۰۰ میلی آمپر بر ساعت  گوشی را پاور خواهد کرد.

دوربین پشت گوشی ۱۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو نیز ۸ مگاپیکسلی است . این گوشی با سیستم عامل نوقا اندروید ۷٫۰ به بازار ارایه خواهد شد.

هنوز معلوم نیست گوشی دقیقا چه زمانی و با چه نامی به ارایه خواهد شد!آن چه مسلم است بازار اولیه برای این گوشی است که حتما آمریکا خواهد بود.شریک چینی گوشی اجازه فروش این گوشی در هند را نخواهد داد اما احتمالا این گوشی در مابقی بازارهای موبایل جهانی به فروش برسد.

مطالب مرتبط