اخبار فناوری

پیشرفت چشمگیر گوشی موبایل هوآوی برخلاف تحریم ها

پیشرفت چشمگیر گوشی موبایل هوآوی برخلاف تحریم ها

قابلیت های جدید گوشی های هوآوی بر خلاف محدودیت های فراوانی که برای این کمپانی وجود دارد بسیار چشمگیر است. واقعیت این است که هوآوی روز به روز چیز جدیدی برای عرضه مربوط گوشی های موبایل خود دارد. در اکثر اخبار مربوط به فناوری ما خبری هم در مورد هوآوی و محصولات این کمپانی داریم. همه این ها در صورتی است که این کمپانی با موج بزرگی از تحریم های بر علیه خود مواجه است. این موضوع باعث شده بازار این برند محدود شود و هوآوی بخش بزرگی از بازار فروش خود یعنی اروپا و آمریکا را از دست بدهد. اما پیش روی و نوآوری های این کمپانی نه تنها محدود نشده بلکه ما خبرهای زیادی در مورد محصولات جدید و به روز شده هوآوی می شنویم.

گوشی های هوشمند هوآوی در مسیر پیشرفت

استفاده از لنز مایع در گوشی های پرچمدار هوآوی در سال 2021

ارتقاء کیفیت دوربین در گوشی های موبایل هوآوی این کمپانی را تا اینجای کار راضی نکرده است. برای همین است که هوآوی اعلام کرده در سال 2021 از گوشی هایی با لنز مایع استفاده خواهد کرد. هرچند در حال حاضر هم یک سری از بهترین گوشی های موبایل را از نظر کیفیت عکاسی، فیلمبرداری و دوربین های با قابلیت به خود اختصاص داده است. بعد از عرضه پنل های دوربین چندگانه در پرچمداران خود، هوآوی حالا قصد استفاده از لنزهای مایع را در پنل دوربین گوشی های موبایل خود دارد. لنز مایع در واقع به جهت ارتقاء سیستم لرزشگیر و کاهش زمان فوکوس به کار می روند. با استفاده از این لنزها زمان فوکوس بر روی سوژه چند میلی ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد.

استفاده از لنز مایع در گوشی های پرچمدار هوآوی در سال 2021

در گزارشی که در مورد این لنزهای جدید به کار رفته در دوربین گوشی های موبایل هوآوی منتشر شده، اعلام شده این لنزها ابتدا در دوربین تله فوتوی گوشی های این شرکت تست خواهد شد. از طریق این سیستم به جای حرکت لنز در دوربین تله فوتو، شکل مایع لنز با تغییر ولتاژ تغییر پیدا خواهد کرد. از این طریق نور از فضای بیرون با بیشترین سرعت و در آنِ واحد متمرکز می شود. این پیشرفت به ثبت عکس هایی با میزان تاری و لرزش کمتر و البته با کیفیت تر منجر خواهد شد. شاید چیزی در حد یک دوربین عکاسی پیشرفته!

ثبت پیشرفته ترین موشن کنترل برای گوشی هوآوی پی 40 پرو

در گزارشی که به تازگی در وبسایت معتبر DxOMark منتشر شده است گوشی هوآوی پی 40 پرو که جدیدترین گوشی پرچمدار هوآوی محسوب می شود مجهز به پیشرفته ترین موشن کنترل است. این وبسایت در یک آزمایش که فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار می دهد گوشی های موبایل موجود در بازار را دسته بندی می کند. در این دسته بندی گوشی Huawei P40 Pro با کسب امتیاز 85 از آیفون 11 مکس هم جلوتر زده.

پیشرفته ترین موشن کنترل برای گوشی هوآوی پی 40 پرو

عملکرد این گوشی موبایل به دلیل خوانش خوب در محیط هایی با نور متغیر بسیار با کیفیت اعلام شده است. همچنین این ال سی دی با رنگ های با وضوح و کیفیت بالا توجه منتقدین را به خود جلب کرده است. همچنین تاری تصویر در این گوشی با کمترین میزان ثبت شده است و از این رو پی 40 پرو هوآوی از نظر موشن کنترل بهترین گوشی موبایل موجود در بازار شناخته شده است.

مهاجرت Huawei از اندروید به هارمونی او اس

در هر صورت تحریم ها و کاهش بازار فروش هوآوی اثرات جانبی خود را بر این کمپانی خوشنام گذاشته است. عدم دسترسی به سرویس هایی مثل گوگل پلی و دلایل دیگر باعث شده این شرکت کم کم به فکر یک سیستم عامل جدید باشد که بتواند مشکلاتی که با آنها مواجه است را به حداقل برساند و بتواند بار دیگر جایگاه رقابتی خود را در بازار به دست آورد.

مهاجرت هوآوی از اندروید به هارمونی او اس

گفتنی است که هوآوی روند این تغییر را در آپدیت نسخه پایدار EMUI 11 و در گوشی های هوآوی پی 40، هوآوی پی 40 پرو و هوآوی میت 30 داده است. انتظار می رود این تغییر از اندروید به هارمونی او اس از سال 2021 و با ورود مدل های جدید گوشی هوآوی به شکل بارزی نمایان شود. هرچند این تغییر برای گوشی های مذکور هم قابل دسترس و اجرا خواهد شد.

در نسخه هایی از EMUI 10.1 و EMUI 11 برای هوآوی پرو برخی تفاوت ها دیده می شوند. مثلا در هنگام روشن شدن گوشی و نمایان شدن Powered by Android به وضوح شاهد تغییر فونت این جمله نسبت به نسخه های اندرویدی هستیم. باید دید این تغییرات می تواند هوآوی و گوشی های موبایل با کیفیت این شرکت را از ورطه سختی که در آن گرفتارند نجات دهد یا خیر.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *