ترفند, ترفند آیفون

معرفی گوشی آیفون X و ژست های آن

blank

در این پست قصد داریم محل قرارگرفتن دکمه های آیفون X را به همراه ژست های حرکت انگشت روی صفحه نمایش این گوشی محبوب آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

 

blank

 

1.دوربین TrueDepth

2.دکمه ی  اسلاید

3.خشاب سیم کارت

4.کانکتور لایتنینگ

5.دکمه های ولوم

6.سوییچ سایلنت/ زنگ


 

blank

 

1.دوربین های دوگانه ی زاویه پهن و تله فوتو

2.فلش تروتن با ال ای دی چهارگانه


 ژست هایی که کاربران می توانند با استفاده از آنها از توابع میانبر قرار داده شده در گوشی موبایل آیفون X استفاده کنند در جدول زیر خلاصه شده است.

ژست

وظیفه ی مرتبط با ژست

iPhone airplane modeblank

Go Home: با کشیدن صفحه نمایش از لبه ی پایینی ال سی دی تا اواسط صفحه در هر لحظه می توانید به خانه (Home) برگردید.

blank
کنترلر دسترسیِ سریع: با کشیدن صفحه نمایش از گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش به سمت پایین، کنترل سنتر سیستم عامل را فراخوانی کنید. با تپ کردن محکم روی کنترل سنتر می توانید به گزینه های بیشتری دسترسی پیدا کنید. برای این منظور مسیر زیر را طی نمایید:

Settings > Control Center > Customize Controls

blank
سوییچ میان اپلیکیشن های باز: با کشیدن صفحه نمایش به سمت بالا و کمی مکث کردن می توانید تمامی اپلیکیشن های باز شده روی گوشی را مشاهده کنید. اگر صفحه نمایش را از بخش پایینی گوشی به سمت راست بکشانید، می توانید میان اپلیکیشن های باز روی گوشی سوییچ کنید.
blank
 فراخوانی Siri: با گفتن Hey Siri و یا با فشردن و نگه داشتن دکمه ی اسلاید سیری را فواخوانی کنید تا دستورات صوتی شما را به انجام برساند. تا زمانی که دکمه ی اسلاید گوشی را به سمت پایین می فشارید، سیری فرمان های صوتی شما را می شنود و با رها کردن دکمه Siri آن فرمان را به انجام می رساند.
blank
استفاده از Apple Pay: با دو بار فشردن دکمه ی اسلاید روی آیفون X، کارت اعتباری شما که روی گوشی تان ست شده است، باز می شود. پس از این فرآیند Face ID گوشی برای احراز هویت شما فعال خواهد شد.
blank
فعال شدن میانبر دسترسی ها: با سه بار فشردن دکمه ی اسلاید ک در سمت راست گوشی واقع شده است، میانبر دسترسی ها در آیفون باز می شود و می توانید از آن استفاده کنید.
blank
اسکرین شات: برای گرفتن اسکرین شات (عکس گرفتن از صفحه نمایش آیفون) باید به صورت همزمان دکمه ی اسلاید که در سمت راست گوشی واقع شده است را به همراه دکمه ی ولوم آپ (بلند کردن صدا) بفشارید و آنها را رها کنید. در این صورت با شنیدن صدای شات، از صفحه نمایش گوشی عکس گرفته می شود.
blank
استفاده از تماس اضطراری SOS: این ژست برای تمامی آیفون ها به جز هند عمل می کند. برای این منظور کافی است به صورت همزمان دکمه ی اسلاید را که در سمت راست گوشی واقع شده است با هر کدام از دکمه های ولوم (فرقی میان ولوم کم و زیاد نیست) فشرده و آنها را تا زمانی که صفحه ی اسلایدرها نمایش داده شود نگه دارید. پس از نمایش اسلایدرها باید گزینه ی Emergency SOS را دراگ کنید.
blank
استفاده از تماس اضطراری SOS در هند: این ژست تنها برای آیفون های ارائه شده در هندوستان عمل می کند. برای این منظور کافی است وقتی که میانبر دسترسی ها را فعال کرده اید، به صورت همزمان دکمه ی اسلاید را که در سمت راست گوشی واقع شده است با هر کدام از دکمه های ولوم (فرقی میان ولوم کم و زیاد نیست) بفشارید و آنها را تا زمانی که صفحه ی اسلایدرها نمایش داده شود نگه دارید. پس از نمایش اسلایدرها باید گزینه ی Emergency SOS را دراگ کنید.
blank
خاموش کردن گوشی: برای خاموش کردن گوشی می بایست به صورت همزمان دکمه ی اسلاید را که در سمت راست گوشی واقع شده است با هر کدام از دکمه های ولوم (فرقی میان ولوم کم و زیاد نیست) بفشارید و آنها را تا زمانی که صفحه ی اسلایدرها نمایش داده شود نگه دارید. پس از نمایش اسلایدرها باید گزینه ی Power off را دراگ کنید.  روش دیگر برای خاموش کردن گوشی این است که از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

Settings > General > Shut Down

blank
ریستارت اجباری: برای این منظور بایستی دکمه ی ولوم آپ را فشار داده و رها کنید سپس دکمه ی ولوم پایین را فشار داده و آن را رها کنید و پس از آن دکمه ی اسلاید را که در سمت راست گوشی واقع شده است، فشار داده و تا زمانی که صفحه ی لوگوی اپل نمایش داده شود آن را نگه دارید. پس از نمایش لوگوی اپل گوشی ریستارت شده و مجددا راه اندازی می شود.

 

 

مطالب مرتبط