اخبار فناوری

شایعات آیفون 2019 _اپل می خواهد آداپتور 18 واتی USB-C استفاده کند

blank

چه چیزهایی در آیفون بعدی اپل خواهد بود؟ ما در این قسمت تمام شایعات را دنبال می کنیم. چه اتفاقاتی قرار است برای آیفون در سال 2019 بیفتد؟ ما به صورت رسمی تا پاییز (احتمالا ماه سپتامبر) نمی دانیم، اما تا آن موقع، شما می توانید مطمئن باشید که کارخانه این شایعات را کاملا عملی خواهد کرد. این صفحه تمام شایعاتی که در مورد ویژگی های جدید آیفون 2019 وجود دارد را دنبال می کند و همچنین با ارائه آنالیزهایی ممکن بودن این شایعات را بررسی می نماید.

آخرین شایعه: یک آداپتور 18 واتی usb-c:

بالاخره اپل قرار است از شر آداپتور 5 واتی USB به درد نخور خلاص شده و از آداپتور 18 واتی USB-C استفاده نماید. این آخرین شایعه از Mac Otakara است، کسی که ادعا دارد اطلاعاتش را از کارپردازان چینی گرفته است. گفته می شود هر سه مدل جدید آیفون قرار است، همانند آیپد پرو جدید، از آداپتورهای مشابه 18 واتی USB-C استفاده نمایند، اما این به این معنی نیست که آیفونن های جدید پورت USB-C خواهند داشت. در عوض، آنها کابل Lightning جدید USB-C به جای کابل های Lightning قدیمی USB-A خواهند داشت.

قابل باور است؟ ما چیزی به جز آداپتورهای خوب برای رسیدن به گوشی های اندرویدی 2016 از اپل نمی خواهیم. برای چند سال، آیفون قادر بوده است تا عملیات شارژ کردن را خیلی سریعتر از آداپتورهای 5 واتی که درون جعبه های آیفون قرار دارند، انجام دهند. اما ما قبلا هم در این مورد اشتباه کرده ایم. آداپتورهای 18 واتی USB-C در یک سال اخیر نیز شایعه برجسته ای برای آیفون ها بوده اند، حتی عکس هایی از آنها نیز به بیرون درز پیدا کرد! ، اما هیچگاه به واقیعت نپیوستند. معلوم شد که این آداپتورها که همه مشتاق آن بودند برای آیپد پرو جدید بوده است. برا ی این شایعه می توان امیدوار بود اما خوشبین نه!

شارژ بدون سیم دوطرفه و باتری بزرگتر

آنالیزور مینگ چی کو، کسی که پیشبینی های او در مورد محصولات اپل به صورت باورنکردنی دقیق بوده است، یک گزارش جدید سلسله تامینی با تعدادی پیشبینی جدید در مورد آیفون 2019 ارائه داده است. کو در آخرین گزارشش گفته است که او از آیفون جدید انتظار دارد که شارژ بی سیم دوطرفه را پشتیبانی کنند. به تعبیر دیگر، شما می توانید از آیفون خود برای شارژ وسایل دیگر نیز استفاده نمایید. باری مثال، اگر شما ایرپاد با جعبه شارژ بیسیم داشته باشید می توانید بسته هندزفری خود را روی آیفون جدید قرار دهید، و آیفون ایرپاد های شما را شارژ خواهد کرد.

در نتیجه این ویژگی، کو میگوید که اپل قصد دارد تا باتری های بزرگتری را برای آیفون درست کند. جانشین آیفون XS می تواند یا باتری که تقریبا 25% بزرگتر است، داشته باشد، اما این مقدار برای جانشین آیفون XS MAX تقریبا 15% خواهد بود. جانشین آیفون XR نیز حدود 5 درصد افزایش اندازه باتری خواهد داشت.

قابل باور است؟ گوشی های اندرویدی با شارژ بدون سیم دوطرفه در حال حاضر در بازار موجود هستند، پس تکنولوژی موجود است و به نطر نمی رسد که اپل برای استفاده از این تکنولوژی کار سختی داشته باشد. هنگامی که شما موفقیت بزرگ ایرپادها و انتشار اخیر قاب های شارژ بی سیم (و حتی پایان AirPower) را در نظر بگیرید، به نظر می رسد که اپل این قابلیت را اجرایی کند.

سیستم سه دوربینه

در اوایل سال جاری یک طرح مشاهده شد که بیشتر مردم آن را به عنوان یک مفهوم که یک روز عملیاتی شود نپذیرفتند. این طرح نامعمول یک آیفون را با یک برآمدگی خیلی بزرگ مربعی در گوشه بالای چپ آن که سه دوربین و یک فلاش LED روی آن بود را نشان می داد. این طرح، طرحی بود که به نظر نمی رسید اپل آن را درست کند، اما شایعه ای جدید اعتبار بیشتری به این انتخاب طراحی عجیب می بخشد.

درز دهنده اخبار معمولا دقیق، استیو همراشتوفر، کسی که طرح اصلی را به نمایش گذاشت، با شماتیک کامل از این قاب پشتی، که به نظر می رسد جای سه دوربین و فلش همانند طرح قبلی است، برگشته است. در واقع، همراشتوفر طرح اصلی را روی شماتیک پوشانده است و این باعث این شده تا تقریبا عالی به نظر برسد.

یک مقاله توسط بلومبرگ، منتشر شد در ژانویه، میگوید که اپل در حال حاضر در حال تست آیفون ها با سیستم سه دوربینه پشت است که  بر روی آیفون های بزرگتر گذاشته شده اند. دوربین سوم میدان دید بزرگتر، محدوده زوم بیشتر و قابلیت عکاسی با پیکسل های بیشتر را ممکن می سازد. اپل در حال حاضر نیز  در حال کار روی تصاویر زنده 6 ثانیه ای که نسخه پیشرفته عکس های زنده 3 ثانیه ای کنونی می باشند، است.

شایعات استفاده آیفون 2019 از سیستم سه دوربینه از آوریل 2018 شروع شد، گرچه آن موقع جزئیات زیادی در مورد نحوه کار سیستم های سه دوربینه مشخص نبود. یک گزارش از Digit طرح های کسب شده توسط استیو همراشتوفر را به بیرون درز داد. این طرح ها سه دوربین پشتی را روی آیفون 2019 بر روی یک برآمدگی بزرگ مربعی نشان می داد.

 

استفاده آیفون 2019 از سیستم سه دوربینه

استفاده آیفون 2019 از سیستم سه دوربینه

 

طبق گزارش Digit، سه آیفون 2019 ( که آنها این سه را آیفون XI نامیده اند) سه دوربین پشتی خواهند داشت، دو تا از آها در بالا و پایین یکدیگر قرار دارند و سومی در کنار این دو قرار گرفته است. طبق گزارش بلومبرگ که می گوید اپل به سنسورهای 3 بعدی نسل بعد سونی علاقه مند است، Digit حدس می زند که دوربین آفست یک دوربین 3 بعدی باشد.

استیو همراشتوفر بعد از آن طرح هایی از نمونه اولیه آیفون 2019 به سیستم سه دوربینه منتشر کرد. این طرح ها که توسط CompareRaja منتشر شده اند، دوربین ها را در وضعیت افقی و قرار گرفته در مرکز به جای وضعیت عمودی و قرار گرفته در گوشه، نشان می دهند.

 

طرح های منتشر شده از نمونه اولیه آیفون 2019 مجهز به سیستم سه دوربینه

طرح های منتشر شده از نمونه اولیه آیفون 2019 مجهز به سیستم سه دوربینه

 

CompareRaja می گوید که هر دو طرح کاملا به صورت نمونه اولیه هستند و هیچ چیزی تا الان مشخص نشده است. علاوه بر این همراشتوفر ادعا میکند که دوربین های پشتی به جای دوربین های 12 مگاپیکسلی، 10 و 14 مگاپیکسلی هستند. احتمالا هر دو آنها همچنان با یک زوم و با یک زاویه باز خواهند بود. جزئیات سنسور سوم نامشخص است و رزولوشن و زوم و دیگر مشخصه های دیگر آن مشخص نمی باشد. دوربین سلفی نیز از 7 مگاپیکسل به 10 مگاپیکسل ارتقا پیدا خواهد کرد.

آنالیزور پرکار (و اغلب دقیق) اپل، مینگ چی کو، یک یادداشت پژوهشی جدید برای سرمایه گذاران در آوریل منشتر کرده است، که در آن پیش بینی های با جزئیات بیشتری در مورد دوربین های آیفون جدید ارائه شده است:

ما ارتقا دوربین ها را به یکی از نقاط عمده فروش 2H19 آیفون پیش بینی می کنیم. ارتقا مشخصات به صورت زیر خواهند بود:

  • دوربین های پشتی 6.5 اینچی OLED، 5.8 اینچی OLED و 6.1 اینچی LCD به احتمال زیاد به تر تیب به دوربین های 3 تایی و دوتایی ارتقا می یابند. یک دوربین با نمای فوق العاده باز جدید از سیستم سه دوربینه اقتباس می شود، که از 12MP/1um CIS که منحصرا توسط سونی فراهم میگردد، استفاده می کند.
  • دوربین سلفی هر سه آیفون جدید به لنز های 12MP CIS+5P ارتقا می یابند.

در نتیجه بر طبق گفته های کو، آیفون های OLED اسپورت به یک دوربین سوم 12 مگاپیکسلی با زاویه فوق العاده باز و با سنسور های سونی مجهز می شوند و  معادل آیفون XR از سیسیتم دو دوربینه که در آیفون های امروزی در دسترس می باشد استفاده خواهند کرد. دوربین سلفی آیفون ها قسمتی از ماژول TrueDepth خواهند بود و به نظر می رسد که دوربین RGB آنها از 7 مگا پیکسل و 4 لنز به 12 مگاپیکسل و 5 لنز ارتقا می یابند. علاوه بر این، کو ادعا می کند که دوربین سلفی و دوربین با زاویه فوق العاده گسترده پشتی با یک روکش مشکی مخصوص پوشیده می شوند که به سخت تر شدن دیدن و خم شدن این دوربین ها در مقایسه با بقیه آیفون ها کمک خواهد نمود.

قابل باور است؟ اگر اپل می خواهد در مسابقه کیفیت دوربین های گوشی های هوشمند رقابت کند، به دو چیز نیاز دارد: یک دوربین پشتی اضافه و حتی عکاسی محاسباتی پیشرفته تر. این طور به نظر می رسد که دوربین سه لنزه پشتی، حداقل در مدل های بالاتر، در این نقطه اجباری به نظر می رسد. تمام چیزی که باقی می ماند مشخص کردن موقعیت و چیدمان دوربین و مشخصات لنز و اپتیک و پیشرفت های نرم افزاری اپل در عکاس، می باشند.

پردازنده A13

یک گزارش از DigiTimes مشخص می کند که آیفون 2019 از پردازنده A13 دوتایی استفاده می کند. قابل باور است؟ گزارش های DigiTimes همواره قابل اتکا نیستند، اما این یکی منطقی به نظر می رسد. گوشی های گران قیمت اپل معمولا پردازنده های جدید دارند. پردازنده فعلی در آیفون XS، A12 Bionic می باشدو این پردازنده، اولین پردازنده 7 نانومتری است، در نتیجه اینکه A13، هفت نانومتری باشد معقول است.

شارژر 5 واتی

سایت ژاپنی MacOtakara گزارش می دهد که آداپتورها برای آیفون 2019 همچنان 5 واتی و بدون تغییر باقی می مانند. آیفون های 2019 همچنان از کانکتورهای آشنا USB-A استفاده خواهد کرد. MacOtakara همچنین گزارش می دهد که گوشی های جدید از کابل های USB-A به Lightening استفاده خواهند کرد که نشان می دهد اپل قصد تعویض کانکتورهای آیفون را از Lightning به USB-C همانطور که قبلا شایعه شده بود، ندارد.

قابل باور است؟ اپل حاشیه سود خود را دوست دارد، در نتیجه به نظر می رسد که به استفاده از آداپتور 5 واتی به جای آداپتوری سریعتر که گران تر نیز خواهد بود، ادامه دهد.

اما در مورد شایعه ای که اپل از کابل های Lightning به USB-C تغییری ایجاد خواهد کرد، به سختی می توان سخن گفت. از آنجایی که اپل در آیپد Pro خود از USB-C استفاده می کند، به راحتی می توان نتیجه گرفت که این موضوع نیز برای آیفون های 2019 نیز صدق می کند. اما این شایعات در مورد تغییر وضعیت در مورد آیفون ها معتبر نیستند و بیشتر بر طبق حدس های آنالیزی بوده اند.

آیفون XR ممکن است که سیستم دو دوربینه داشته باشد

تیم کوک پذیرفته است که آیفون XR به آن اندازه ای که او امیدوار بود فروش ندارد، این طور به نظر می رسد که اپل فعلا حاضر نیست تا از آن دست بکشد. مجله وال استریت گزارش می دهد که اپل همچنان در 2019 از 3 مدل آیفون استفاده خواهد نمود، به طوریکه آیفون XR با LCD همچنان ضعیف ترین مدل خواهد بود. این انتشارات می گوید که خانواده آیفون که هر سه مدل از OLED استفاده می کنند، در سال 2020 به بازار عرضه می شوند. اگرچه یک ارتقا قابل توجه وجود خواهد داشت: آیفون XR از قابلیت سیستم دو دوربینه (همانند آیفون XS) بهره خواهد برد، در حالی که آیفون XS MAX، سیستم سه دوربینه جدید خواهد داشت.

قابل باور است؟ قطعا. آیفون XR یکی از بهترین آیفون هایی است که اپل درست کرده است، و اینکه اپل بخواهد یکباره این مدل را از بین ببرد، دیوانگی است. علاوه بر این، اپل علاوه بر سیستم دوربین، بهبود های دیگری نیز در نظر خواهد گرفت، اما سوالی که مطرح می شود این است که اپل چقدر این مدل را متفاوت تر از آیفون XS درست می کند. سییستم دوربین این دو مدل تفاوت بزرگ و آشکار این دو مدل است، اما اگر اپل این مزیت را از آیفون XS بگیرد، خریداران چرا باید 250 دلار اضافه (یا هر قمتی که مدل های جدید داشته باشند) برای خرید آیفون XS هزینه کنند؟

نوار شکاف کوچکتر

نوار شکاف روی آیفون ها نه تنها عملکرد مختص به خود را دارند، بلکه سیمای جدیدی به آیفون ها می دهد که سریعا قابل تشخیص باشند (حداقل تا قبل از اینکه دیگر کمپانی ها این نوار شکاف را کپی کنند) اما اگر شایعات دقیق باشند، نباید انتظار داشت که این نوار شکاف یک مشخصه بلند مدت در آیفون ها باشد.

AMS، یک تولید کننده سنسور، اعلام کرد که یک سنسور اپتیکی جدید درست کرده است که می تواند به دقت شدت نور محیط را از پشت یک صفحه OLED اندازه گیری نماید. بر طبق Reuters، اپل از سنسور های اپتیکی AMS برای تشخیص چهره 3 بعدی در آیفون ها استفاده می کند، در نتیجه دور از ذهن نیست که بگوییم اپل می خواهد از سنسور رنگ و مجاورت TCS3701 ساخت AMS در آیفون های بعدی استفاده کند. استفاده از این سنسور می تواند به نوار شکاف کوچکتر و یا نبود نوار بینجامد.

 

سنسور های اپتیکی AMS برای تشخیص چهره 3 بعدی در آیفون ها

سنسور های اپتیکی AMS برای تشخیص چهره 3 بعدی در آیفون ها

 

قابل باور است؟ اپل و AMS رابطه ای مستحکم دارند (Reuters می گوید که اپل 45 درصد از بیزینس AMS را تشکیل می دهد.) و شایعات اذعان دارند که اپل به دنبال راهکاری برای کوچک کردن نوار شکاف و یا برداشتن آن است. اما سنسور های مجاورت و نور محیط قسمت کوچکی از ماژول TrueDepth که نوار شکاف آیفون را می سازد را تشکیل می دهند. قسمت ها خیلی بزرگتر از این ماژول را دوربین سلفی، دوربین مادون قرمز سلفی، بلندگو و ساتع کننده نقطه ای مادون قرمز می باشند. اپل برای کوچک کردن نوار شکاف به صورت قابل توجف، باید بعضی از این عناصر را از بین ببرد و یا با بکدیگر ترکیب نماید. با توجه به قرار گیری حال حاضر این عناصر، با قرار دادن سنسور مجاورت و سنسور نور محیط در زیر OLED، با توجه به این شایعه، منجر به تفاوت بزرگی نخواهد شد.

مطالب مرتبط