ترفند

نحوه ریست ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس (2023)

نحوه ریست ایرپاد مکس (2023)

اگر قصد فروش ایرپاد اپل خود را دارید و یا اینکه اخیراً با مشکل مواجه شده و می خواهید ایراد آن را برطرف کنید، راه حلی وجود دارد که هر صاحب ایرپاد باید بداند! در اینجا نحوه ریست ایرپاد، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس اپل آورده شده است.

در حالی که ایرپادها امروزه یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های صوتی هستند و یک سوم بازار هدفون‌های بی‌سیم واقعی در بخش فروش لوازم جانبی موبایل را در اختیار دارند، اما دقیقاً کامل نیستند. هنوز ممکن است مشکلات خاصی در نحوه اتصال، صدا و عملکرد کلی وجود داشته باشد.

خوشبختانه، یک راه کلی برای این مشکلات وجود دارد. با ریست کردن ایرپادها می توانید اکثر آنها را رفع کنید.

با این حال، کاربران جدید ایرپاد ممکن است با نحوه ریست کردن AirPods آشنا نباشند، به خصوص اینکه طراحی مینیمالیستی محصولات اپل طوری است که هیچ دکمه ریست وجود ندارد.

نگران نباشید، ما در اینجا راهنمای کاملی در مورد اینکه چگونه می‌توانید ایرپاد، ایرپاد 2، ایرپاد 3، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس را بدون توجه به شرایط آن به درستی بازنشانی کنید، در اختیار شما قرار می دهیم.

چرا باید ایرپاد اپل خود را ریست کنیم؟

وقتی هندزفری بلوتوثی ایرپاد شما نمی تواند به موبایل دستگاه مورد نظر شما متصل شود، به احتمال زیاد ایراد دارد. اولین گام برای سرویس ایرپاد و رفع خرابی آن، ریست کردن است. با این کار همه سوابق اتصال هندزفری به گوشی و دیوایس های دیگر پاک می شود و فرایند جفت سازی از نو اتفاق می افتد. این اولین دلیل برای ریست ایرپاد است.

اگر اخیراً ایرپاد پرو یا ایرپاد مکس دست دوم خرید کرده اید، بهترین کار این است که آن را به خوبی تمیز کنید. چرا که ممکن است در اثر استفاده، نوک گوشی با عفونت و آلودگی همراه باشد و از نظر بهداشتی خطر دارد. ما در صفحه سرویس و تعمیر ایرپاد نحوه تمیز کردن ایرپاد بوسیله مسواک و پارچه تمیز را آموزش داده ایم. توصیه می کنیم حتما آن را بخوانید. سپس برای اتصال هدفون بی سیم اپل به گوشی خود باید آن را ریست کنید.

از طرفی نفر قبلی نیز باید ایرپاد را از حساب آیکلود خود جدا کند. خوشبختانه، این فرآیند ساده است و از دکمه روی جعبه شارژ انجام می شود.

این راهنما نحوه ریست ایرپادهای اپل هم برای ایرپاد بلوتوثی جیبی و هم برای ایرپاد مکس نوشته شده است. قطعات متحرک زیادی روی هدفون اپل وجود ندارد، بنابراین تا حد امکان همه چیز ساده انجام می شود.

همچنین بخوانید: قیمت هدفون اپل

چگونه ایرپاد اپل را زیر یک دقیقه ریست کنیم؟

برای تنظیم مجدد هدفون های AirPods خود، آنها را در جعبه قرار دهید. دکمه Setup را در پشت کیس به مدت 15 ثانیه فشار داده و نگه دارید. چراغ LED کیس به رنگ کهربایی و سپس سفید چشمک می زند.

اکنون ایرپاد شما ریست شده است.

برای جفت کردن AirPods Max خود، تاج دیجیتال و دکمه های کنترل نویز را فشار داده و نگه دارید. صبر کنید تا چراغ ال ای دی هدفون به رنگ کهربایی و سپس سفید چشمک بزند. حالا ایرپاد مکس شما بازنشانی شده است.

نحوه ریست ایرپاد و ایرپاد پرو در آیفون

نحوه ریست ایرپاد و ایرپاد پرو در آیفون

نحوه ریست ایرپاد و ایرپاد پرو در آیفون

ایرپاد و ایرپاد پرو، دو جفت کوچکتر هدفون اپل، تقریباً از طراحی مشابهی برخوردارند. آنها با کیف های شارژ جیبی عرضه می شوند که باید درست در جیب شما قرار بگیرند. برای ریست کردن آنها، مطمئن شوید که AirPods یا AirPods Pro شما حداقل تا حدی شارژ شده باشند، سپس این مراحل را دنبال کنید:

1- ایرپاد خود را در کیس شارژ قرار دهید و در آن را ببندید.

2- 30 ثانیه صبر کنید.

3- در کیس را باز کنید و ایرپادها را بپوشید.

4- از آیفون خود به تنظیمات > بلوتوث > ایرپاد بروید.

5- روی نماد آبی رنگ «i» در کنار ایرپاد خود ضربه بزنید.

6- روی گزینه «Forget this device» (فراموش کردن این دستگاه) ضربه بزنید و اقدام خود را تأیید کنید.

7- ایرپادهای خود را در جعبه شارژ قرار دهید و در آن را باز نگه دارید.

8- دکمه Setup را فشار داده و نگه دارید و 15 ثانیه صبر کنید.

9- هنگامی که چراغ ال ای دی کیس شارژ به رنگ کهربایی چشمک زد، AirPods شما بازنشانی می شود.

اکنون می‌توانید ایرپاد خود را با یک دستگاه جدید جفت کنید یا آنها را برای ارسال به خانه جدید بسته بندی کنید. مراقب باشید در شارژ را خیلی نزدیک به گوشی خود باز نکنید، در غیر این صورت ممکن است درست از همان جایی که شروع کرده اند جفت شوند.

چگونه AirPods را در اندروید ریست کنیم

چگونه AirPods را در اندروید ریست کنیم

چگونه AirPods را در اندروید ریست کنیم

اگرچه تجربه گوش دادن به موسیقی با هندزفری اپل در گوشی آیفون و اندروید با یکدیگر کمی متفاوت است، اما نحوه ریست ایرپاد یا AirPods Pro در اندروید تقریباً مشابه انجام این کار با آیفون است.

برای ریست ایرپاد در گوشی اندروید به صورت زیر عمل کنید:

1- ایرپاد خود را در جعبه قرار دهید و در آن را ببندید.

2- 30 ثانیه صبر کنید.

3- قاب را باز کنید و ایرپاد را بپوشید.

4- از گوشی اندروید خود به تنظیمات > بلوتوث > ایرپاد بروید.

5- روی آیکن Settings cog در کنار ایرپاد خود ضربه بزنید.

6- روی «فراموش کردن» یا «لغو جفت کردن» ضربه بزنید و اقدام خود را تأیید کنید.

7- ایرپاد خود را در جعبه قرار دهید و در آن را باز نگه دارید.

8- دکمه Setup را فشار داده و نگه دارید و 15 ثانیه صبر کنید.

9- هنگامی که فلاش چراغ LED کیس کهربایی و سپس سفید شد، ایرپادهای شما بازنشانی می شود.

نحوه ریست AirPods Max در آیفون

اگر AirPods Max درجه یک خود را به تازگی خریداری کرده اید، مراحل کمی متفاوت است. از این گذشته، آنها دارای مجموعه متفاوتی از دکمه ها برای کار کردن می باشند. یک بار دیگر، قبل از ریست کردن ایرپاد مکس مطمئن شوید که هدفون شما شارژ شده است، سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

1- دکمه های Digital Crown و Noise Control را فشار داده و نگه دارید. (دکمه ها در تصویر بالا نشان داده شده اند.)

2- صبر کنید تا چراغ ال ای دی سفید کهربایی و سپس سفید چشمک بزند.

3- هر دو دکمه را رها کنید.

نحوه ریست ایرپاد مکس در اندروید

به همین ترتیب ریست و تنظیم مجدد ایرپادها در اندروید، بازنشانی AirPods Max در اندروید مشابه انجام این کار با آیفون است.

برای ریست ایرپاد مکس در اندروید به صورت زیر عمل کنید:

1- دکمه های Digital Crown و Noise Control را فشار داده و نگه دارید.

2- صبر کنید تا چراغ LED سفید کهربایی چشمک بزند.

3- هر دو دکمه را رها کنید.

اکنون AirPods Max شما بازنشانی می شود. این فرآیند به همین راحتی است، اگرچه شما باید به جای یک دکمه دو دکمه را بگیرید. یک بار دیگر، لطفاً تلفن قدیمی خود را خیلی نزدیک به ایرپاد مکس خود قرار ندهید، در غیر این صورت ممکن است سعی کنند دوباره جفت شوند و مجبورید ریست ایرپاد مکس را دوباره انجام دهید.

تفاوت بین ریستارت و ریست ایرپاد مکس اپل

راه‌اندازی مجدد (ریستارت) به عمل خاموش و روشن کردن مجدد دستگاه برای شروع به کار اشاره دارد. این اقدام ساده به حذف گزارش‌های حافظه موقت یا حافظه پنهان در فریمور ایرپاد مکس شما کمک می‌کند که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شوند.

در همین حال، تنظیم مجدد کارخانه یا ریست فکتوری به حذف تمام داده های دستگاه مربوط می شود. این می‌تواند مشکلات اصلی نرم‌افزار را با بازگرداندن دستگاه به حالت پیش‌فرض خارج از کارخانه حل کند.

راه‌اندازی مجدد را می‌توان «بازنشانی نرم» یا «ریبوت» نامید، همانطور که اپل در کتابچه‌های راهنمای خود استفاده می‌کند. اپل در کتابچه‌های راهنمای خود از عبارت «ریست» برای اشاره به تنظیم مجدد AirPods Max به کارخانه استفاده می‌کند.

در مورد AirPods Max، راه‌اندازی مجدد راهی سریع برای رفع مشکلاتی مانند افت کیفیت صدا و حالت شفافیت ناسازگار است.

از طرف دیگر، تنظیم مجدد تمام داده ها را حذف می کند تا نرم‌افزار هدفون را به نسخه ای که مشکلی ندارد بازیابی کند. پس از تنظیم مجدد، باید زمان ارزشمندی را صرف جفت کردن مجدد هدفون و بازیابی تنظیمات دلخواه خود کنید.

هنگام عیب یابی AirPods Max خود، توصیه می کنیم ابتدا هدفون را راه‌اندازی مجدد کنید. راه‌اندازی مجدد بسیار ساده‌تر است و می‌تواند شما را از زحمت گذراندن فرآیند خسته‌کننده‌تر – و مسلماً خطرناک‌تر – بازنشانی نجات دهد.

سخن آخر

همانطور که گفتیم، بازنشانی AirPods فقط هنگام ارسال آنها به مالک جدید مفید نیست. اگر ایراد دارد می توانید آنها را بازنشانی کنید. اگر در برقراری اتصال، استفاده از حذف نویز یا چیز دیگری مشکل دارید، تنظیم مجدد AirPods ممکن است تنها راه حل شما باشد. خوشبختانه، شما می توانید آنها را دوباره به راحتی جفت کنید، و تجربه شما از استفاده از آنها تغییر نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *