راهنمای خرید

۶ مورد از بهترین بازی های فکری آنلاین رایگان

blank

امروزه و با توجه به پیشرفت‌های گرافیکی گوشی‌های هوشمند و افزایش کاربران اینترنت در اقصی نقاط جهان، جست‌وجو برای یافتن فهرستی از بهترین بازی های فکری آنلاین شما را به سیل عظیمی از پیشنهادات وب‌سایت‌ها و مجلات گوناگون هدایت کرده و احتمالا بیش از پیش سردرگم‌تان خواهد کرد. از این رو قصد داریم در این مقاله به معرفی 6 مورد از بهترین بازی های فکری آنلاین بپردازیم. با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با بهترین بازی های فکری آنلاین

امروزه  تنوع موجود در سبک‌های مختلف بازی ‌های فکری آنلاین، انتخاب‌های بیشتری را به کاربران ارائه کرده و یافتن یک بازی آنلاین جذاب و مناسب با سلیقه شخصی افراد را شبیه ورود یک کودک به فروشگاه اسباب‌بازی فروشی کرده است! اما نگران نباشید، چرا که ما در کوک موبایل پس از بررسی اطلاعات موجود در فضای مجازی و مجلات آنلاین معتبر، فهرست کوتاه و جامعی از بهترین بازی های فکری آنلاین را تهیه کرده و در ادامه به شما ارائه خواهیم کرد.

از آن‌جایی که بازی‌های آنلاین فکری یکی از روش‌های جذاب تمرین ذهن و بالا بردن تمرکز بوده و علاوه بر مزایای فکری اوقات فراغت شما را نیز به شکلی جذاب و مفرح پر می‌کنند، در ادامه این مقاله از کوک موبایل شما را با ۶ مورد از بهترین بازی های فکری آنلاین آشنا کرده و یافتن بازی فکری مورد نظرتان را تا حد ممکن راحت‌تر خواهیم کرد؛ لطفا با ما همراه باشید.

 

بازی های ذهن و فکر

اولین مورد در فهرست بهترین بازی های فکری آنلاین متعلق به وب‌سایت Mind Games است. این وب‌سایت بیش از ۲۰ بازی فکری آنلاین را به شکلی رایگان در اختیار شما قرار داده و با ارائه موضوعات مختلفی از قبیل ریاضی، حل مسئله و حافظه، تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی‌های آنلاین را برای شما رقم خواهد زد. شما بلافاصله پس از ورود به این وب‌سایت با فهرستی از بهترین بازی های فکری آنلاین مواجه شده و با انتخاب هر کدام از آن‌ها به راحتی قادر به سپری کردن اوقات فراغت خود خواهید بود!

 

بهترین بازی های فکری آنلاین

 

اگر به دنبال راه‌های جذابی جهت آموزش ریاضی به فرزندان خردسال خود هستید، پیشنهاد ما به شما بازی Supermarket Numbers That در همین وب‌سایت است! این بازی حالتی مشابه با پازل‌های زمان‌بندی شده داشته و فرزند شما در حین انجام آن می‌بایست مسائل ساده ریاضی را حل کرده و مراحل متعدد را پشت سر بگذارد. این شیوه -یعنی استفاده از بازی جهت آموزش مسائل درسی- در حال حاضر به عنوان یکی از گزینه‌های بسیار محبوب آموزشی شناخته شده و از سوی اغلب متخصصان زمینه‌های تعلیم و تربیت توصیه می‌شود. پس شما نیز مثل ما این مورد را به فهرست بهترین بازی های فکری آنلاین خود بی‌افزایید.

 

غذای روزانه دهن

رتبه دوم فهرست بهترین بازی های فکری آنلاین به یک اپلیکیشن بسیار جذاب اندرویدی که بر روی دسکتاپ نیز در دسترس است اختصاص دارد! این اپلیکیشن که با نام LUMOSITY روانه بازار شده است، بر خلاف مورد اول فهرست ما تمرکز بیشتری روی بزرگسالان داشته و با بهره‌گیری از یک سیستم شناخت -بر اساس اطلاعات شخصی شما- روزانه سه بازی متنوع را به شما معرفی می‌کند. هدف اصلی این نرم‌افزار، بالا بردن مهارت‌های ذهنی شما بوده و طی بازه‌های زمانی طولانی مدت قدرت حافظه و حل مسئله‌تان را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهد. اگر هدف شما از بررسی فهرست بهترین بازی های فکری آنلاین، یافتن یک ابزار تقویتی برای قدرت ذهن و حافظه‌تان است، به خاطر داشته باشید که این نرم‌افزار پاسخگوی تمام احتیاجات شما خواهد بود.

بهترین بازی های فکری آنلاین

 

تمرین‌های روزانه ذهنی همواره بخشی از توصیه‌های متخصصان در راستای افزایش مهارت‌هایی مثل حل مسئله و حافظه بوده و با پیشرفت‌های حاصل در تکنولوژی این روزها انجام چنین تمریناتی شکل بسیار لذت‌بخش و آسانی نیز به خود گرفته است. بنابراین هرچه سریعتر دست به کار شده و برای بهبود مهارت‌های ذهنی خودتان، LUMOSITY را از میان فهرست بهترین بازی های فکری آنلاین ما امتحان کنید. شما می‌توانید با کلیک روی این لینک نسبت به دانلود این اپلیکیشن اقدام نمایید.

 

بیاید با طبیعت آشتی کنیم!

در رتبه سوم از فهرست ۶ تایی بهترین بازی های فکری آنلاین کوک موبایل یک بازی بسیار جذاب از سازنده‌ای بسیار معتبر -البته نه در زمینه بازی سازی- قرار دارد. بازی آنلاین National Geographic Kids گزینه‌ای بسیار مناسب از دسته بازی‌های آموزشی بوده و توسط شبکه «نشنال جئوگرافیک» برای کاربران خردسال طراحی و تهیه شده است. همان‌طور که از نام و سابقه این شبکه تلویزیونی مشهور پیداست، بازی مورد نظر نیز حال و هوایی مرتبط با حیات وحش داشته و با تنظیم سوالات، جاهای خالی و تصاویر گوناگون جذاب، کودکان را با دنیای پیرامون‌شان آشنا می‌کند!

 

بهترین بازی های فکری آنلاین

 

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از بازی‌های آنلاین فکری یکی از شیوه‌های مطرح و کاربردی در آموزش به کودکان محسوب شده و بازی National Geographic Kids نیز یکی از بهترین موارد موجود در صنعت بازی‌های رایانه‌ای همین حوزه می‌باشد. پس اگر قصد آموزش فرزندان خود و آشنا کردن آن‌ها با حیوانات و نکات شگفت‌انگیز حیات وحش در این کره خاکی را دارید، این بازی را به فهرست بهترین بازی های فکری آنلاین خود اضافه کنید!

کلاسیک مثل جدول کلمات متقاطع

پله چهارم از بهترین بازی های فکری آنلاین کوک موبایل را نه تنها به یک بازی معین، بلکه به یکی از ابداعات جذاب بشر یعنی «جدول کلمات متقاطع» اختصاص خواهیم داد! مطالعات بسیاری تا کنون نشان داده‌اند که بهره‌گیری از جداول متقاطع و حل کردن مسائل موجود در آن‌ها فواید بسیار زیادی را برای مهارت‌های فکری داشته و حتی قادر به پیشگیری از بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر نیز هست.در همین راستا ما به شما توصیه می‌کنیم که به دنبال یک وب‌سایت یا نرم‌افزار مناسب جدول کلمات متقاطع فارسی باشید و با استفاده از آن به شکلی روزانه مهارت‌های فکری و ذهنی خود را بیش از پیش افزایش دهید. البته یک راه بهتر برای این‌کار استفاده از جداول کلمات متقاطع انگلیسی است! چرا که با این کار علاوه بر بهبود قدرت ذهن، زبان انگلیسی خود را نیز به شدت تقویت خواهید کرد. وب‌سایت AARP یک گزینه مناسب برای یافتن جداول انگلیسی بوده که به شکلی روزانه آپدیت می‌شود؛ لذا اگر قصد بهبود ذهن و زبان خود را دارید این وب‌سایت را از میان فهرست بهترین بازی های فکری آنلاین ما به خاطر بسپارید.

 

بهترین بازی های فکری آنلاین

 

به قول ژاپنی‌ها اعداد باید تنها باشند!

بله همان‌طور که از عنوان پیداست، رتبه پنجم بهترین بازی های فکری آنلاین کوک موبایل به یک بازی ژاپنی و بسیار قدیمی اختصاص دارد! «سودوکو» یک بازی فکری سنتی است که خواستگاه اصلی‌اش در ژاپن نهاده شده و نام آن نیز در واقع مخفف عبارت: «اعداد باید تنها باشند» است. قوانین این بازی فکری بسیار ساده بوده و شما تنها می‌بایست اعداد را به گونه‌ای در ۹ جدول ۳*۳ قرار دهید که هر رقم، از هر سمت و سو تنها یک بار تکرار شده باشد.

 

بهترین بازی های فکری آنلاین

 

انجام این بازی به شدت در بهبود قدرت تمرکز و حل مسائل موثر بوده و انجام روزانه آن مهارت‌های ذهنی شما را به شدت افزایش خواهد داد. این روزها ابزارهای آنلاین بسیاری نیز این بازی فکری سنتی را ارائه می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان Web Sudoku را  در فهرست بهترین بازی های آنلاین فکری قرار داد. این وب‌سایت به شکلی روزانه آپدیت شده و همه روزه جداول متنوع‌تری را به جهت حل کردن در اختیار شما قرار می‌دهد!

 

پازل نباشد؛ پازل بسازید!

در آخرین رتبه از فهرست بهترین بازی های آنلاین فکری کوک موبایل یک وب‌سایت جذاب و کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد که علاوه بر ارائه پازل‌ها، معماها و تست‌‌های متنوع آی‌کیو، امکان طراحی و افزودن پازل‌های مختلف را نیز برای کاربران خوش ذوق خود فراهم کرده است! این وب‌سایت که Braingle نام دارد، فهرستی از بهترین بازی های آنلاین فکری را داخل خود جای داده و به شما گزینه‌های متعددی را جهت بازی و سرگرمی عرضه می‌کند. اما اگر به این‌ها قانع نبوده و آنقدر پیشرفت کرده‌اید که حالا می‌خواهید ذهن افراد دیگر را نیز تمرین دهید، این وب‌سایت ابزار ساخت و عرضه پازل‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار داده و از پازل‌هاتان حمایت می‌کند!

 

بهترین بازی های فکری آنلاین

 

پس اگر هوش بالایی داشته و علاوه بر حل پازل، قادر به تولید پازل هم هستید از این وب‌سایت که در لیست بهترین بازی های آنلاین فکری ما نیز قرار گرفته استفاده کرده و لذت ببرید. (شاید یک روز پازلی که شما طراحی کرده‌اید در چنین فهرستی قرار گرفت!)

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله 6 مورد از بهترین بازی های فکری آنلاین رایگان را خدمتتان معرفی کردیم. بنابراین اگر از علاقه‌مندان بازی های فکری هستید، می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین از طریق گوشی و یا کامپیوتر خود به انجام این سبک از بازی ها بپردازید.

مطالب مرتبط