اخبار فناوری

بلومبرگ:آیفون ۸؛OLED خواهد داشت نه سامسونگ…!

blank

به دلیل کمبود ظرفیت تولید،سامسونگ صفحه نمایش OLED نخواهد داشت.

بی شک آیفون مدل جدید گوشی در سال ۲۰۱۷ را با OLED به بازار عرضه خواهد کرد . این مدل iPhone 8  نام دارد.در طراحی OLED طراحی به سمت “تمام گلس” خواهد رفت. این مدل از گوشی در بهار آینده تولید و روانه بازار خواهد شد. Ming-chi Kuo که تحلیلگر اپل است دیروز در نوشته ای برای مخاطبانش نوشت :

Premium iPhone 8  دارای نسخه ی بهینه ای از OLED خواهد بود.در عین حال دو مدل دیگر از این آیفون با صفحه نمایش  ال سی دی ارتدکس (همان چیزی که امروز در آیفون ۷ و ۷ پلاس استفاده می شود) نیز ارایه خواهد شد.

حال اینکه چرا تمام آیفون های ۸ سال آینده را با صفحه نمایش OLED تولید نمی کنیم جای سوال است.اگر اپل آنقدری تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده است که استفاده از OLED بهتر و بهینه تر از تکنولوژی کنونی است  خوب باید تمام آیفون های تولید ۲۰۱۷ دارای صفحه نمایش OLED باشند….!

بلومبرگ امروز جواب این سوالات را داد … آنقدری ظرفیت برای تولیدOLED های مورد نیاز تمام گوشی آیفون های ۸ سال آینده را نداریم!

سامسونگ نیز قصد داشت برای محصولات سال آینده خود  از OLED استفاده کند اما طبق معامله ای که میان اپل و سامسونگ صورت گرفته است قرار شد تنها کمپانی تولید کننده گوشی با صفحه نمایش OLED در سال ۲۰۱۸  اپل باشد.سامسونگ برای تهیه میلیون ها صفحه نمایش با رزولوشن بالا برای گوشی های سال آینده با ال جی ،شارپ و ژاپن دیسپلی  وارد معامله شده است.

 حال می توان دلیل تولید سهمی از گوشی های iPhone 8  با استفاده از OLED را دریافت.

 آخرین خبرها از توافق اپل و سامسونگ روی صفحه نمایش OLEDحاکی از  این است که Apple   حدود ۱۰۰ میلیون پنل OLED با ساز ۵٫۵ اینچ را طی سه سال خریداری کرده است. پیش بینی ها می گوشند Apple  تا بهار آینده حدود ۹۰ میلیون iPhone 8  با صفحه OLED خواهد فروخت.iPhone  های با صفحه ی OLED دارای صفحه نمایش خمیده و بزرگتر از قبل خواهند بود.

مطالب مرتبط