اخبار فناوری

بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ چینی

blank

هزاران دفاتر تعمیر و عمده فروشی قطعات تلفن همراه در جهان وجود دارد که خدمات تعویض و جایگزینی صفحه نمایش را ارائه می دهند. بیشترین تلفن های همراهی که نیاز به تعمیر پیدا می کنند، گوشی های آیفون و سامسونگ هستند. در اینجا یک سوال وجود دارد: صفحه نمایش آیفونی که در دفاتر تعمیر تلفن همراه برای جایگزینی صفحه نمایش شکسته استفاده می شود چه کیفیتی دارد؟ برای دریافت پاسخ با ما همراه باشید.

بر اساس تحقیقات ما، بیشتر فروشندگان، صفحه LCD را از تولید کنندگان چینی خریداری می کنند و به ندرت صفحه نمایش اورجینال در دسترس مشتریان قرار می گیرد. شاید به دلیل اینکه صفحه نمایش آیفون چینی قیمت ارزان تری نسبت به مدل اورجینال دارد. بنابراین، اگر تاچ و ال سی دی آیفون شما شکسته شود، احتمال بیشتری وجود دارد که با یک صفحه نمایش غیر اورجینال تعویض گردد.

برخی از تکنسین ها در دفاتر تعمیر تلفن همراه نمی توانند صفحه نمایش اصلی آیفون را از غیر اصلی تشخیص دهند و گاهی اوقات توسط تأمین کنندگان فریب می خورند. در ادامه درباره درجه کیفیت صفحه نمایش آیفون توضیح می دهیم.

تولید صفحه نمایش آیفون توسط کارخانه های شخص ثالث

با کمبود صفحه نمایش اصلی، در حال حاضر کارخانه های چینی این صفحات را با کیفیت های متفاوت تولید می کنند. از آگوست 2015، صنعت قطعات تلفن همراه از کمبود صفحه نمایش آیفون رنج می برد. این موضوع باعث گردید تا قیمت صفحه نمایش آیفون روز به روز افزایش یابد. برای حل این مشکل، کارخانه های چینی شروع به تولید این صفحه نمایش کردند. البته برای تولید این صفحات از مواد اولیه مشابه نمونه اصلی استفاده شد.

مونتاژ صفحه نمایش اورجینال آیفون توسط کارخانه های شخص ثالث

برخی از کارخانه های چینی، صفحات نمایش اورجینالی را از کارخانه اصلی خریداری می کنند که شامل صفحه تاچ نیست. آن ها مواد خام صفحه تاچ را می خرند و خودشان آن را به همراه کابل ال سی دی و چراغ پس زمینه تولید می کنند. چنین صفحه نمایش معمولی، تصویر معمولی را نشان می دهد وکیفیت پایداری ندارد، همچنین رنگ صفحه نمایش کمی متفاوت می گردد.

در چین دو تولید کننده بزرگ JDF و LT وجود دارند که صفحه نمایش آیفون ۶ را تولید می کنند. در ادامه می خواهیم به بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ تولیدی این دو شرکت و مقایسه آن با OEM (سازنده تجهیزات اصلی) بپردازیم.

مشخصات ظاهری

1) اندازه، ضخامت و وزن

با اندازه گیری به وسیله میکرومتر، به راحتی مشخص می شود که صفحه نمایش آیفون ۶ تولیدی JDF ضخیم تر از OEM و LT می باشد، زیرا یک لایه پلاستیکی به لنز شیشه ای اضافه شده است. در زیر داده های مربوط به وزن صفحه نمایش، ضخامت صفحه نمایش، اندازه دکمه صفحه Home و ضخامت تاچ آیفون ۶ ارائه شده است.

 

تولید کننده OEM JDF LT
وزن کل صفحه 31.40g±0.02 35.10g±0.02 34.50g±0.02
اندازه دکمه Home 10.7mm±0.02 10.84mm±0.04 10.72mm±0.04
ضخامت کل صفحه نمایش 2mm±0.02 2.39mm±0.04 2.37mm±0.04
ضخامت تاچ 0.8mm±0.04 0.67mm±0.04
(plastic layer 0.19)
0.53mm±0.04

۲) کابل فلکس

در هر سه مدل طول و بافت کابل فلکس متفاوت است.

بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ چینی

3) ظاهر LCD

وقتی از زاویه 15 درجه به صفحات LCD سه نمونه نگاه کنید. بافت های صفحه تاچ دیجیتایزر در LT و JDF به صورت زیر مشاهده می شوند.

JDF: نوارهای باریک
LT: خطوط مورب و نقاط روشن

بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ چینی

4) ساختار

در مقایسه با صفحه LCD اورجینال، صفحات نمایش JDF و LT از تکنولوژی صفحه نمایش لمسی G+G استفاده می کنند. تنها تفاوت این است که برچسب دیجیتایزر صفحه لمسی JDF چسبیده به LCD است (همانند آیفون 4 / 4S)، در حالی که LT به لنز شیشه ای بیرونی چسبیده است.

بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ چینی

در زیر مشخصات تکنیک های مختلف تولید آنها آورده شده است:

 

کارخانه OEM JDF LT
ساختار (تکنیک) in-cell G+G:
Glass+(touch+LCD)
G+G:
(Glass+touch)+LCD

عملکرد

۱) میزان نفوذ

صفحه نمایش OEM دارای ویژگی های ضد آب، ضد الکل و n-hexane است، در حالی که JDF و LT این ویژگی ها را ندارند.

 

بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ چینی

2) نصب

JDF و LT با انحنای فریم آیفون ۶ کاملا انطباق ندارد

صفحه نمایش JFD و LT در هنگام نصب نمی توانند کاملا فیت شوند. یک فاصله بین صفحه تاچ LCD و بدنه وجود دارد. مشکل LT در این زمینه جدی تر از JDF می باشد.

برای بعضی از صفحه نمایش های JDF، اگر شما برای اولین بار کابل LCD را به برد منطقی وصل نموده و سعی کنید گوشی را روشن نمایید، صفحه نمایش به درستی روشن نمی شود. اما اگر ابتدا گوشی را راه اندازی نموده و سپس کابل LCD را وصل کنید، صفحه نمایش به خوبی کار می کند.

بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ چینی

۳) نمایش

وضوح رنگ در سه نمونه کمی متفاوت است. اما تفاوت نمایش رنگ LCD در JDF، LT و OEM بسیار زیاد است. در LT و JDF، با نگاه از زوایای مختلف می توانید تغییرات رنگ را به وضوح ببینید. در حالی که صفحه اورجینال نصب شده از همه جهات یک رنگ را نشان می دهد.

بررسی صفحه نمایش آیفون ۶ چینی

* برخی از صفحات JDF و LT دارای مشکلات نشت نور پس زمینه و سایه هستند.

* صفحه نمایش JDF که با صفحه فلزی پشت LCD نصب شده است به علت عدم تقارن با قاب منحنی و ضخامت ال سی دی، ناحیه ای بزرگ از نشت نور پس زمینه در ناحیه نمایش LCD دیده خواهد شد.

4) عملکرد تاچ

هر دو صفحه نمایش JDF و LT امکان دارد مشکلاتی مانند صفحه تاچ غیر حساس و ایراد در صفحه اسپلش را داشته باشند. هنگام آزمایش طول عمر، در برخی از صفحات نمایش وقتی که درجه حرارت از 35 ℃ بالاتر می رود این مشکلات جدی تر می شود.

blank

آزمایشات و تجزیه و تحلیل انجام شده نشان می دهد که صفحه نمایش آیفون 6 جدید که در چین ساخته شده است ناپایدار می باشد و در حال حاضر نمی تواند به استاندارد بازرسی ما برسد. پس بهتر است تا زمانی که این مشکلات بر طرف نشده از خرید صفحه نمایش آیفون ۶ چینی اجتناب نمایید و به دنبال تهیه صفحات اورجینال باشید.

مطالب مرتبط