اخبار فناوری

اپل ۵۰۰ میلیون دلار در سرویس Apple Arcade خود سرمایه گذاری می کند

blank

طبق گزارش ها اپل می خواهد ۵۰۰ میلیون دلار در سرویس Apple Arcade خود سرمایه گذاری کند. اپل در ماه قبل سرویس اشتراکی بازی خود به اسم Apple Arcade را معرفی کرد. که در مقاله Apple Arcade می تواند اپل را به یک شرکت مشهور در حوزه ی بازی تبدیل کند مفصل راجع به آن صحبت کردیم. گیمرها با یک پرداخت ماهانه ی ثابت می توانند به بازی های پولی ای که انحصارا برای این پلتفرم ساخته می شوند، دسترسی داشته باشند تا آنها را به امتحان کردن و نام نویسی در این سرویس ترغیب کنند. انتظار می رود به جای عنوان های پولی موجود، عناوین این سرویس اکثرا جدید باشند. که در این صورت دور از انتظار نیست، اگر اپل نیازمند انجام هزینه ی هنگفتی برای سوق دادن توسعه دهنده ها به سمت خود باشد، که با استناد به گزارشی از Financial Times هزینه ای ۵۰۰ میلیون دلاری به همراه داشته که ظاهرا میلیون ها دلار برای تقریبا ۱۰۰ عنوان سرمایه گذاری می کنند.

همانطور که گفته شد این بازی ها به عنوان انحصاری برای سرویس Apple Arcade و گوشی های اپل در نظر گرفته شده اند. شایعه شده است که اپل مشوق های اضافی ای به توسعه دهنده ها پیشنهاد داده تا بازی ها را برای پلتفرم خود به صورت انحصاری حفظ کند، اما همچنین، مانعی در توسعه دادن این بازی ها در پلتفورم های PC و کنسول برای توسعه دهنده ها وجود ندارد، بنابراین تنها برای دستگاه های اندرویدی عرضه نمی شوند.

اپل هنوز باید به طور رسمی برای سرویس Apple Arcade خود قیمت گذاری کند، که باید امیدوار بود خیلی گران نباشد. Apple Arcade نیز مانند +Apple TV و +Apple News جزو چندین سرویس اشتراکی جدیدی هستند که اپل راه انداری کرده است.

مطالب مرتبط