اخبار فناوری

اپل واچ و نجات زندگی انسان

ساعت اپل می تواند زندگی انسان را نجات دهد

ساعت  اپل 

مانیتور ضربان قلب در ساعت اپل، پیشتر زندگی چندین نفر را نجات داده است. به طور معمول، دارنده این ساعت، هشداریی را دریافت می کند، مبنی بر اینکه ضربان قلب او بیش از حد بالا است و لازم است که به مرکز فوریت های پزشکی مراجعه کند. که پس از مراجعه پزشکان می توانند مشکل را تشخیص و برنامه درمانی بدهند. اما آخرین داستان، منتشر شده در مجله تلگراف (از طریق 9to5Mac)، نشان می دهد که میزان ضربان قلب خیلی پایین، می تواند خطرناک باشد.

این همان چیزی است که برای پل هاتون، 48 ساله، که در انگلستان نویسنده اخبارهای فن آوری است اتفاق افتاده است (اوه اوه). در حالی که محدوده نرمال برای ضربان قلب بین 60 تا 100 تپش در هر دقیقه (پی بی ام) است، ساعت اپل او هشدارهایی را آماده کرده بود تا به او بگوید که ضربان قلب او به زیر 40 تپش در هر دقیقه رسیده است. دو سال پیش اپل ساعت هوشمند خود را با قابلیت ردیابی ضربان قلب پایین به بازار عرضه کرد و این ویژگی به عامل نجات دهنده زندگی افراد تبدیل شده است.

ویژگی ECG توسط سازندگان ساعت های هوشمند بیشتر استفاده می شود

blank

جهت مشاهده چگونگی قفل گوشایی اپل واچ اینجا کلیک کنید.

علاوه بر مانیتور ضربان قلب، ساعت اپل سری های 4 همچنین شامل مانیتور الکتروکاردیوگرام (ECG) است که ریتم های غیر طبیعی قلب مانند فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) را بررسی می کند. این می تواند منجر به لخته شدن خون، سکته مغزی و نارسایی قلبی و سایر مسائل شود. شرکت های دیگر، مانند سامسونگ، این ویژگی را به ساعت های هوشمند خود اضافه می کنند. به عنوان مثال، ساعت هوشمند گلکسی Active 2 که پیش بینی می شود، دارای مانیتور ECG است. با این حال، تا زمانی که تاییدیه سازمان غذا و دارو دریافت نشود نمی توان آن را فعال کرد و گزارش های جدید حاکی از این هستند که مانیتور ECG تا اواسط سال 2020 برای ساعت هوشمند گلکسی Active 2 در دسترس نخواهد بود. این نکته مهمی است زیرا سایر ساعت سازان برای گنجاندن این مانیتور در دستگاه های خود دست به کار شده اند. به عنوان مثال، ساعت Amazfit Verami2 هوامی که دارای مانیتور ضربان قلب و حسگر ECG است. اما از آنجا که شرکت هوامی در چین واقع شده است، می تواند این برنامه را بدون تاییدیه سازمان غذا و دارو ارائه دهد. و این یعنی ما واقعا نمیدانیم این ویژگی چقدر دقیق است.

همانطور که ساعت اپل بارها و بارها ثابت کرده است، انداختن ساعت هوشمند بر روی مچ دست تان می تواند تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. این پوشیدنی با فروش بالا شرکت را به سمت توجه به مراقبت های بهداشتی هل می دهد.

مطالب مرتبط