اخبار فناوری

آیفون ها همان آی پد های بهبود یافته اند!

blank

مهندس قدیمی شرکت اپل از ایده ی ساخت آیفون ها گفت…



تونی فادل،مهندس قدیمی شرکت اپل گفت: قبل از آن که iPhone ها معرفی شوند ، طرح اولیه گوشی در هواپیمایی توسط مردی حمل می شد. فادل گفت آن زمان من تصور می کردم که تلفن آن مرد در یکی از جیب های او باشد. زمانی که آن مرد از هواپیما پیاده شد جیب هایش خالی بود و معلوم شد مساله ای وجود دارد.در آن زمان آیفون شی مرموز و پیچیده ای بود. فادل یکی از مهندسان اپل بود و می دانست مدیر عامل اپل یعنی استیو جابز هر کسی که محصول شگفت انگیز اپل را لو دهد به آتش خواهد کشید . پس از مدتی سر درگمی بالاخره با تعدادی افراد که داوطلب شده بودند به دنبال گوشی که مرد با خود در هواپیما حمل می کرد گشتیم و سرانجام آن را میان دو صندلی هواپیما پیدا کردیم.

ایده ی اولیه آیفون
در گزارشی که توسط بی بی سی ضبط و پخش شده کارمند سابق اپل که آنجا را در سال ۲۰۱۰ ترک کرده است در مور ایده ی اولیه آیفون ها حرف زده است. وی گفته ایده ی ساخت آیفون ها زمانی به وجود آمد که برای بهبود طراحی های آی پد در حال تلاش بودیم.اولین مدل iPhone که در حد یک طرح باقی ماند مدلی بود که برای پشتیبانی از واسط کاربری دارای چرخی گردان بود و این چرخ با گردش خود زمینه استفاده کاربر را فراهم می آورده است. مهندسان تصمیم گرفتند که چرخ گردان را به آیفون تبدیل کنند !
فادل همچنین از دلیل اینکه چرا آیفون های جدید می بایست دارای کیبورد فیزیکی نباشند نیز پرده برداشت.در زمانی که آیفون می خواست به بازار ارایه شود بلک بری بازار گوشی موبایل را قبضه کرده بود و به خاطر نوع کیبوردهایش بسیار معرف بود. در نتیجه جابز تصمیم گرفت آیفون ها دارای کیبود فیزیکی نباشند.هر فردی که با جابز در این عقیده مخالف بود می بایست پروژه را ترک می کرد.
فادل با تمام ایده های جابز درباره طراحی گوشی جدیدش موافق بود و تنها در یک مورد با او مخالفت کرد،جایی که فادل دوست می داشت آیفون ها دارای استایلوس باشند اما جابز صراحتا به وی گفت:

هیچ کس استایلوس را دوست نخواهد داشت… شاید روزی بیاید که مردم کار با استایلوس را دوست داشته باشند اما آن روز قطعا امروز نیست!

 فادل به مهندسان گفت طوری بر روی صفحه نمایش کار کنند که بتواند استایلوس را پشتیبانی کند.اما باز این جابز بود که اعتقاد داشت برای کار با صفحه نمایش iPhone تنها و تنها باید انگشتان دست به کار گرفته شوند و در نهایت نیز خواسته ی وی به کرسی نشست.

مطالب مرتبط