اخبار فناوری

آیفون های اپل با صفحه نمایش های 120 هرتز

blank

آیفون های 120 هرتز سال آینده می توانند دو برابر نرخ تازه سازی (refresh rate) داشته باشند.

صفحه نمایش های 120 هرتز فوق صاف (بدون لرزش) قبل از این در گوشی های بازی محور مانند Razer Phone و Razer Phone 2 دیده شده است، اما در حال حاضر زمزمه هایی از سایت معتبر Ice Universe به گوش می رسد که آیفون های 2020 اپل می توانند نرخ تازه سازی شان را نسبت به آیفون های XS فعلی با صفحه نمایش 60 هرتز، دو برابر کنند.

طبق گفته Ice Universe، شرکت کوپرتینو «مسئول تعویض صفحه نمایش های با سرعت 60 هرتز به 120 هرتز در آیفون های بعدی» است. همچنین اظهار داشت که اپل در این مورد با «سامسونگ و ال جی» که دو غول صفحه نمایش های آمولد در گوشی های هوشمند جهان هستند مذاکره کرده است.

جهت مشاهده راهکارهایی برای  ترمیم شکستن صفحه نمایش آیفون اینجا کلیک کنید.

تعویض صفحه نمایش های 60 هرتزی به 120 هرتز، تنها به منظور نمایش تصاویر استاتیک و کاهش مصرف باتری در نظر گرفته شده است.

این اولین بار نیست که اپل دستگاه های تلفن همراه خود را با صفحه نمایش 120 هرتز به بازار عرضه می کند، تمام iPad های 10.5 اینچ و 12.9 اینچی که از سال 2017 عرضه شده اند، نرخ های تازه سازی فوق سریع دارند، البته بدون مزایای فن آوری اولد، مانند پیکسل های جداگانه روشن، رنگ های سیاه کامل و مصرف کم انرژی هستند. در عوض، تبلت هایی را ساخته و به بازار عرضه کرده است که دارای صفحه نمایش LED Retina ProMotion هستند.

البته، اپل در حال حاضر برای راه اندازی گوشی های آیفون 11، امسال در ماه سپتامبر آماده می شود، بنابراین احتمالا کمی طول خواهد کشید تا در مورد جزئیات دقیق مدل های سال آینده بشنویم.

مطالب مرتبط