ترفند, ترفند آیفون

تعویض iPhone های مرجوعی با آیفون های دسته دوم …

blank

 دادگاه دانمارکی اپل را از تعویض iPhone های  مرجوعی دارای گارانتی با آیفون های دسته دوم منع کرد…

دارندگان iPhone در آمریکا امید دارند که دادگاهی در آمریکا نیز اقدامی چون دادگاه دانمارکی انجام دهد. یکی از متداول ترین کاری که سازندگان موبایل انجام می دهند،تعویض گوشی های نو فروخته شده با مدل های دستکاری شده آن است.مرد جوانی به نام دیوید لیسگارد که مقیم دانمارک بوده است در سال ۲۰۱۱ گوشی iPhone 4 را خرید.سال بعد iPhone وی شکست و گفته شد که آیفون جدید را به جای آن دریافت خواهد کرد. اما پس از مدتی وی مشاهده کرد که آیفون دوم نه تنها نو نیست، بلکه مدل دستکاری شده ای از آیفون ۴ است.

دادگاهی در دانمارک به تازگی حکم کرده که اپل نمی تواند به جای آیفون های ایراد دار و یا مرجوعی ، آیفون های دستکاری شده و به اصطلاح دسته دوم را به مردم بدهد. به عقیده دیوان عالی دانمارک باید جنس مرجوعی شده با جنسی دقیقا دارای همان کیفیت جنس اصلی جایگزین گردد.اپل تعهد کرده است که قطعات به کار رفته در گوشی های دستکاری شده دقیقا با کیفیت قطعات اصلی همخوانی دارد.با این حال دیوان عدالت اداری دانمارک این تعهد اپل را نیز نپذیرفته است.تا به حال ۴ مورد اظهاریه از طرف مشتریان آیفون ۴ به دست این دادگاه رسیده است که در آن اعلام شده است کیفیت  iPhone 4 پس از تعویض اصلی نمی باشد.آنها گفته اند که انتظار داشته اند در قبال تعویض گوشی های خود موبایلی نو دریافت کنند. از انجا که اپل همواره سعی و تلاش خود را برای جذاب بودن و بقیا مشتریانش به کار گرفته است ، به نظر می رسد هم اکنون نیز می تواند با برنامه ریزی هایی از این مساله گذر کند.

موردی مشابه به آنچه در دانمارک اتفاق افتاده است در آمریکا نمیز بروز کرد که موجب برخی اعتراضات علیه اپل گردید. در آمریکت معترضان به کیفیت گوشی تعویضی بیانیه ای به این شرح را منتشر ساختند:

“گوشی دومی که به من دادند به نظر برای شبیه بودن به گوشی نو ؛ دستکاری شده بود”.

دادگاهی در آمریکا نیز برای بررسی کیفیت گوشی تعویضی با گوشی نو  تحقیقاتش را آغازکرده است. به نظر نتایج تحقیقات دادگاه ها در انتها به سود صاحبان iPhone ها خواهد بود.

همچنین شما می توانید برای خرید گوشی های کارکرده و دست دوم با کاشناسان کوک موبایل مشاوره کرده و بعد تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرید.

مطالب مرتبط