ترفند, ترفند اندروید

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید

blank

اگر می‌خواهید چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید را فرا بگیرید ، جای هیچ نگرانی نیست. اکانت گوگل شما همچنان باقی می‌ماند و قادر به استفاده از اکانت خود به وسیله مرورگر وب هستید. حتی اگر نظرتان عوض شود، امکان استفاده دوباره اکانت جی‌میل روی سیستم اندروید خود را دارید. هنگامی که قصد حذف کردن اکانت جی‌میل را دارید باید سه نکته را مد نظر داشته باشید:

  • اکانت جی‌میل را از گوگل حذف کنید.
  • گزینه سینک کردن را خاموش کنید تا دیگر ایمیل‌ها روی سیستم اندروید شما بازیابی نشود.
  • اکانت جی‌میل را از یک دستگاه خاص حذف کنید.

قبل از اینکه اکانت جی‌میل را حذف کنید باید توجه داشته باشید در صورتی که با استفاده از گوگل پلی، اپلیکیشن‌های خود را خریداری کرده‌اید، دسترسی به برنامه‌های خریداری شده و همچنین گوگل پلی را از دست خواهید داد. همچنین دسترسی شما به تقویم، ایمیل‌ها و عکس‌هایی که در گوگل درایو ذخیره کرده‌اید قطع می‌شود.

برای حذف اکانت جی‌میل مراحل پایه زیر را اجرا کنید:

  • در بخش تنطیمات به قسمت حساب کاربری خود مراجعه کنید.
  • گوگل را انتخاب کنید و سپس روی گزینه اکانت گوگل کلیک کنید.

به منوی تنظیمات بروید

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید1

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید1

اولین قدم برای حذف کردن اکانت جی‌میل از روی سیستم عامل اندروید، دسترسی به بخش حساب کاربری گوشی شما است. بسته به اینکه گوشی شما چیست و چه نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید را استفاده می‌کنید، حساب کاربری شما با اکانت جی‌میل سینک می‌شود. اما در تمام گوشی‌ها این قسمت با اسامی دیگری وجود دارد.

در قسمت منوی اصلی، در بخش حساب کاربری باید به گزینه سینک حساب کاربری دسترسی پیدا کنید. در این مرحله باید سینک حساب کاربری گوگل را پیدا کنید و آن را غیرفعال کنید.

اگر به بخش اطلاعات گوگل در منوی اصلی رفته‌اید، می‌توانید با حذف اکانت گوگل سینک شدن حساب کاربری خود را حذف کنید و از این به بعد حساب کاربری شما با گوگل سینک نمی‌شود.

یک اکانت جی‌میل را انتخاب کنید

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید2

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید2

با باز کردن منوی حساب کاربری، سیستم عامل اندروید شما را به صفحه‌ای ارجاع می‌دهد که تمامی نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.

در این قسمت نیاز است تا به قسمت گوگل بروید. با باز کردن گوگل به اکانت‌های جی‌میلی که روی گوشی شما ذخیره شده دسترسی پیدا می‌کنید. با باز کردن اکانت جی‌میلی که می‌خواهید حذف کنید به حساب کاربری‌ای دسترسی پیدا می‌کنید که توسط آن اکانت جی‌میل با گوشی شما سینک شده است.

حذف گزینه سینک یا حذف اکانت جی‌میل

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید3

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید3

منوی سینک شما را به تمام اطلاعاتی که توسط اکانت جی‌میل شما روی گوشی سینک شده هدایت می‌کند. اگر می‌خواهید اکانت جی‌میل شما همچنان روی این دستگاه باقی بماند اما دیگر هیچ نوتیفیکیشن یا ایمیلی دریافت نکنید، کافی است که امکان سینک کردن اطلاعات را خاموش کنید.

اگر واقعا تصمیم دارید اکانت جی‌میل را از روی گوشی خود حذف کنید نیاز دارید وارد منوی Overflow شوید. برای دسترسی به این بخش باید دنبال آیکونی با شمایل سه نقطه عمودی کنار هم بگردید. این منو شامل یک گزینه برای حذف اکانت جی‌میل مورد نظر شما دارد.

اتمام حذف اکانت جی‌میل

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید4

چگونگی حذف اکانت جی‌میل از روی اندروید4

بعد از اینکه گزینه حذف اکانت جی‌میل را انتخاب کنید، گوشی شما یک صفحه پاپ‌آپ جهت تایید این مسئله باز می‌کند. در این صفحه پاپ‌آپ حذف اکانت را انتخاب کنید.

بعد از تایید حذف اکانت جی‌میل، به منوی قبلی باز می‌گردید و دیگر اکانت جی‌میل مورد نظر در لیست وجود نخواهد داشت.

مشکلات حذف اکانت جی‌میل

این مراحل ساده برای حذف اکانت جی‌میل روی سیستم عامل اندروید، در اکثر گوشی‌های متصل به سیستم عامل اندروید یکسان است. به طور معمول مشکل خاصی در حذف اکانت جی‌میل وجود ندارد. اما از مشکلاتی که معمولا کاربران با آن روبرو می‌شوند پیدا نکردن منوی Overflow است.

اگر منوی Overflow را به صورت سه نقطه متوالی پیدا نکردید، به دنبال شمایلی این چنین بگردید، ممکن است این منو در گوشی شما با سه خط موازی وجود داشته باشد.

در بعضی موارد ممکن است با حذف اکانت جی‌میل دسترسی شما به گوگل‌پلی و موارد ضروری حذف شود. اگر گوشی شما برای راه‌اندازی اولیه با یک اکانت جی‌میل بالا آمده باشد، در این صورت با حذف آن اکانت جی‌میل هنگام دسترسی به بعضی موارد مانند خرید نرم‌افزارهای دیگر بعد از این به مشکل خواهید خورد.

اگر چنین موردی برای شما پیش بیاید، احتمالا نیاز دارید یک بار دیگر گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید و مجددا گوشی را با اکانت جی‌میل جدیدی راه‌اندازی کنید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما در کوک موبایل تماس حاصل فرمایید. برای اطلاع بیشتر از نحوه ی بازیابی اکانت جی میل پست” بازیابی اکانت جی میل” را بخوانید.

مطالب مرتبط