اخبار فناوری

تکنولوژی موبایل و کسب و کار

blank

مطالب زیر مرتبط با ارتباط کسب و کار با موبایل میباشد. همچنین به مقایسه وبسایت و برنامه موبایل و برتری یکی از آنها برای توسعه کسب و کار میپردازد.

آمار نشان داده که در سال 2016، حدود 9/62 درصد از جمعیت جهان دارای یک موبایل هستند و Statista پیش­بینی کرد که تا سال 2019 کاربران موبایل پنجاه میلیارد پیام را طی چهار سال با موبایل جابجا میکنند.

بر اساس گزارش Nielsen، افراد بزرگسال ایالات متحده تقریبا نیمی از روز را صرف گوشی­های موبایل خود می­کنند. پس طبق آمارهای دریافتی تکنولوژی موبایل می­تواند تأثیر بسزایی روی کسب و کار بگذارد. پس خواه­ناخواه موبایل به یک بخش جدایی­ناپذیر از زندگی انسان­ها تبدیل شده است. بنابراین اگر استراتژی استفاده از موبایل در کسب و کاری قرار نگیرد؛  آن کسب و کار با قدرت کمتری به ارایه محصولات و بازدهی رسیده و عملکرد ضعیف­تری خواهد داشت.

زمانی که مشتریان به داشتن برنامه­های مختلف در گوشی­شان تمایل نشان میدهند پس نباید درخواست مشتریان را در اولویت قرار داد؟

افرادی که دارای کسب و کار هستند و تمایل دارند کسب و کارشان را از طریق تلفن همراه  توسعه دهند، همیشه این سوال را دارند که آیا یک وبسایت بهتر است یا یک برنامه موبایل؟

وبسایت یا App موبایل

وبسایت اولین و ساده­ترین راه با قابلیت­های کمتری نسبت به برنامه­ موبایل هستند و میتوان به راحتی یک وبسایت راه­اندازی کرد و پیچیدگی خاصی نخواهد داشت.

اما برنامه­های تلفن همراه را ابتدا باید از فروشگاه­ معتبر به صورت اورجینال خریداری و آن را نصب و راه­اندازی کرد. برنامه­های وب تقریبا همانند برنامه­های تلفن همراه عمل می­کنند اما تنها تفاوت در نحوه دستیابی به آن است که صفحات وب را به راحتی میتوان با استفاده از مرورگر­ها دست پیدا کرد و برنامه­ موبایل اینگونه نیستند.

کسب و کار

کسب و کار

موبایل و کسب و کار موفق

در سال 2016 استفاده از اینترنت تلفن همراه بیش از استفاده از اینترنت دسکتاب بوده و در سال 2017 بیش از 52 درصد از کل ترافیک اینترنت جهانی مختص اینترنت موبایل است.

بنابراین شرکت­ها باید برنامه­های خود را متناسب با موبایل طراحی کنند. همچنین طراحان و مدیران وبسایت­ها باید صفحه­ی محتوا وب خود را به صورت خودکار متناسب با صفحه نمایش موبایل بسازند تا محتواها به راحتی مرور شوند.

 برای معرفی برنامه موبایل یک شرکت ابتدا باید برنامه را در یک وبسایت قرار داد تا به کاربران معرفی شود. کاربران در صورت اطمینان از برنامه آن را دانلود و نصب خواهند کرد. اینگونه برنامه موبایل یک شرکت مورد استفاده مشتریانش قرار میگیرد.

در یک نظرسنجی تقریبا 8 از 10 مشتری عنوان کردند که مطالب تبلیغی و محتواهایی که شرکت­ها برای معرفی کار خود ارسال میکنند اگر قابلیت نمایش در تلفن همراه را نداشته باشند جذابیتی برایشان نخواهد داشت.  همچنین درصد اشتیاق مشتری به آن کالا یا محصولات ارایه شده از بین میرود هر چند که آن کالا از نظر کیفی موفق بوده است.

از سوی دیگر 57 درصد از مشتریان برای کسب و کار و تبلیغات یک وبسایت با طراحی و زیبا و متناسب با صفحات گوشی را ترجیح میدهند.

قابلیت­های تلفن همراه تجربه و توقع کاربران وب را تغییر داد. اگر می­خواهید یک رسانه جمعی برای کسب و کارتان داشته باشید استفاده از برنامه تلفن همراه گزینه مناسب است.

اگرچه برنامه­های تلفن همراه شبیه وبسایت­ها نیستند اما بهترین گزینه برای اشتراک گذاری محصولات و ارایه خدمات به مشتریان خواهد بود.

مزایای استفاده از (App) برنامه موبایل

در سال 2017 طبق آمارها 1/177 میلیارد برنامه توسط کاربران تلفن همراه دانلود شده است. پیش­بینی­ها نشان داده در سال 2022 این رقم به 2/258 میلیارد دانلود برنامه افزایش می­یابد.

– برنامه تلفن همراه یک راه معرفی برند شرکت­ها و کسب و کار­ها میباشد. بنابراین برنامه موبایل هر شرکت معرف آن شرکت است.

– شرکت­ها با ارایه برنامه تلفن همراه همیشه به مشتری دسترسی دارند. از آنطرف مشتری با یک کلیک میتواند از آخرین اخبار و خدمات شرکت اطلاع پیدا کند.  پس دسترسی آسان کاربران به خدمات شرکتها یکی از مزیت­های برنامه تلفن همراه است.

– معرفی برند شرکتها

– تبلیغات و آگهی­های هدفمند و ارایه خدماتی مختص همان کاربر و امکان انتخاب مطالب یا خدمات توسط مشتری طی قابلیت­های برنامه

– ادغام خدمات یک برنامه با قابلیت­های گوشی مثل ارسال پیامک

یک برنامه میتواند به قابلیت­های موبایل نیز دسترسی داشته باشد و به مشتریان خدمات بیشتری در چارچوب برنامه ارایه دهد. برای مثال ارسال نوتیفیکیشن به موبایل میباشد. پیام­ها میتواند از طرف شرکت یا سازمان در هر زمانی برای کاربر ارسال شود و کاربر برای دریافت پیام باید از دستگاه موبایل خود استفاده کند تا بتواند خدمات بهتری را دریافت کند. این پیام­ها میتواند حاوی پیام­های ورزشی، لینک دانلود برنامه یا اخبار و رویداد جدید باشد.

– یکی دیگر از مزیت­های استفاده از برنامه موبایل استفاده بدون اتصال به اینترنت میباشد.

کسب و کار

کسب و کار

شرکت­های نیازمند به App موبایل

– شرکت­های که قصد دارند از قابلیت­های موبایل همچون دوربین، اسکن، یا GPS استفاده کنند باید از برنامه تلفن همراه استفاده کنند.

Snapchat و uber نمونه­های خوبی از این برنامه­ها هستند.

– سازمان­هایی که نیاز به اشتراک محتوا به صورت پویا را دارند. مانند برنامه magoosh

– سازمان­هایی که میخواهند به ارایه بازی در موبایل بپردازند نیاز به یک برنامه موبایل دارند. مانند بازی انگری بردز.

وبسایت­ و تبلیغات

کسب و کارهای کوچک که تازه شروع به کار کرده­اند و هدف­شان ارایه تبلیغات و محتوا برای معرفی محصولات­شان در بازار هستند. این کسب­وکارها نیازی به برنامه موبایل ندارند و یک وبسایت میتواند پاسخگو باشد.

از طرفی وبسایت کم­هزینه­تر، سریع­تر و آسانتر از برنامه­های موبایل برای راه­اندزی هستند.

غول­های مشهور دنیا مانند zillow و yelp بیشترین ترافیک اینترنتی و بازدید را از وبسایت خود بدست آورند.

برای توسعه کسب و کار انتخاب یکی از گزینه­های برنامه یا وبسایت باید طبق نیاز مشتری صورت گیرد.

اگر هدف یک شرکت یا سازمان مبتنی بر تبلیغات و بازاریابی باشد یک وبسایت با طراحی زیبا و متناسب با صفحات نمایش موبایل و منطبق با سیستم موبایل میتواند پاسخگو باشد.

اما اگر نیاز یک شرکت یا سازمانی به ارتباط با مشتریان و ارایه خدمات در باشگاه مشتریان باشد. پس راه­اندازی یک برنامه موبایل کارسازتر از یک وبسایت خواهد بود.

مطالب مرتبط