اخبار فناوری

تکنولوژی جدید شرکت سامسونگ چیست؟

blank

در حالی که جدیدا موبایل ‌های انعطاف‌پذیر و تا شونده سر زبان ها افتاده‌اند، به نظر می‌رسد بیشتر از یک راه برای ساخت این گونه از موبایل‌ های جذاب و نوآورانه وجود دارد. طرفداران گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ در حال حاضر منتظر معرفی گوشی هوشمندِ مورد انتظارِ Galaxy X (یا Galaxy F) هستند. اما یک ثبت اختراع جدید و غیر منتظره از این خبر می‌دهد که شرکت سامسونگ برای خلق یک صفحه نمایش بزرگتر که شبیه به صفحات تبلت‌های بزرگ می‌باشد، ثبت اختراع انجام داده است و در حال احتمالا مدتی است که طرح و برنامه‌‌ریزی برای آن را آغاز کرده است. در این مدل ثبت اختراع شده، دو صفحه‌ی نمایش معمولی گوشی‌های هوشمند توسط آهنربا به یکدیگر متصل شده و با هم به عنوان یک صفحه‌ی نمایشِ یکتا کار می‌کنند.

ایده ناب گوشی فولد توسط شرکت سامسونگ

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، گواهی ثبت اختراعی که به تازگی منتشر شده است، نمایان‌گرِ دو صفحه‌ی نمایش به اندازه‌ی گوشی های هوشمند است. این دو صفحه همانطور که گفتیم از لبه‌های خوب در کنار یکدیگر بصورت ثابت قرار می‌گیرند و یک صفحه‌ی نمایش بزرگ تر را تشکیل می‌دهند. نکته‌ی جذاب این است که آهنربا و صفحه‌های نمایش می‌توانند در محور خود بچرخند و در واقع شما به راحتی می‌توانید یک تلفن هوشمندی که قابلیت تا شدن دارد را در اختیار داشته باشید و از آن بهره بگیرید. این باعث می‌شود که بتوانید یک صفحه‌ی نمایش بزرگ را تا کرده و در جیب خود بگذارید و به راحتی به هر جایی که می‌خواهید آن را حمل کنید.

البته باید دقت کنید که این مدل مطمئنا جایگزینی به گوشی هوشمند تا شویی که سامسونگ آن را قبلا به نمایش گذاشته است، نخواهد بود اما این ممکن است نشانه‌ای از ویژگی های جدیدی باشد که برای محصولات هوشمند و گوشی‌ های سامسونگ در آینده در نظر گرفته خواهد شد. کسی نمی‌داد، حتی شاید این ویژگی در Galaxy Note 10 استفاده شود. این احتمال وجود دارد که با این قابلیت انعطاف پذیری و تا شدن، سری Note بتواند خود را به خوبی از سری Galaxy S متفاوت تر نشان داده و هویتی کاملا منحصربفرد تر نسبت به الان داشته باشد.

مدل مشابه گوشی فولد سامسونگ

طراحی خاصی که در این امتیاز نامه‌ی ثبت اختراع آورده شده است، تقریبا مشابه به مدل ZTE Axon M که سال گذشته دیدیم می‌باشد : یک تلفن همراه هوشمند با قیمت نسبتا مناسب که دارای دو صفحه‌ی نمایش جذاب بوده و وسط آن نیز لولایی قرار گرفته است. این بیشتر از اینکه کاملا یک صفحه‌ی نمایش قابل انعطاف باشد، توسط لولایی که در میان آن قرار گرفته است، می‌توان آن را تا درجه‌‌ای چرخاند و مانند گزینه‌ای که در سامسونگ در این امتیاز نامه‌ی ثبت اختراع آورده است، نمی‌توان آن را به راحتی از هم جدا کرد، بصورت جداگانه استفاده کرد یا به هر شکل دلخواهی کنار هم قرار داد.

اگر به یاد داشته باشید، مدل ZTE Axon M در زمان عرضه‌ی خود کاستی هایی را به همراه داشت که سامسونگ می‌تواند از آن به خوبی درس بگیرد و در محصول ترکیبی آینده‌ی خود از آن بهره ببرد. به عنوان مثال مدل گوشی هوشمند ZTE Axon M تنها با سیم کارت AT&T در آمریکا کار می‌کرد و انعطاف بالایی در استفاده‌ از آن بصورت دلخواه وجود نداشت. همینطور تعدادی از برنامه‌ی موجود بر روی دستگاه با صفحه‌ی نمایش دوتاییِ این دستگاه سازگاری نداشته و نمی‌توانستیم از آن به خوبی استفاده کنیم. سامسونگ باید از این مشکل نیز درس گرفته و قبل از عرضه‌ی دستگاه خود اطمینان حاصل کند که هیچ کدام از قابلیت‌ها و برنامه‌های کاربردی مشکلی برای کارکرد در حال ترکیبی ندارند.

با این حال این مدل دارای نقاط قوتی نیز بود که باعث می‌شد بشدت به آینده‌ی این گونه از گوشی‌های هوشمند ترکیبی امیدوار شویم. به عنوان مثال موارد کاربردی در استفاده از این قابلیت بی‌نهایت به نظر می‌رسد و هر چیزی که در ذهن داشته باشید را تقریبا می‌توانید روی این دستگاه‌ها آزمایش کنید. همینطور ZTE Axon M دارای طراحی بسیار جذابی نیز بود که از نظر تکنیکی پکیجی کامل و بشدت مفید به نظر می‌رسید. چیزی که سامسونگ حتما باید در وسیله‌ی آینده‌ی خود از آن بهره گیرد و نباید کاری کند که محصول خود نسبت به رقیب قدیمی خود ضعیف تر به نظر برسد.

تکنولوژی جدید شرکت سامسونگ

تکنولوژی جدید شرکت سامسونگ

کاربردهای فراوان گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ

استفاده‌ی هوشمندانه از آهنرباها باعث می‌شود گزینه‌ های زیادی از نحوه‌ی اتصال این دو صفحه‌ی نمایش به ذهن بیاید که می‌تواند تجربه‌ی جدیدی از استفاده از گوشی های هوشمند یا می‌توان گفت تبلت ها را برایمان فراهم می‌کند: گزینه‌ی اول و مشخص این است که هر دو صفحه‌ی نمایش را در کنار هم قرار دهید تا یک صفحه‌ی بزرگ مانند تبلت ها را بدست آورید. گزینه‌ی خلاقانه‌ی دیگر می‌تواند این باشد که جوری صفحات نمایش را کنار هم قرار دهید که یکی از آن ها از جلو و یکی از آن ها سمت پشتش به شما باشد. این باعث می‌شود دستگاهی بسیار جذاب و مفید برای گرفتن سلفی و عکاسی در اختیار داشته باشید که به راحتی می‌توانید آن را در دست گرفته و استفاده کنید و از هر زاویه‌ای لحظات مختلف خود را شکار کنید.

گزینه‌ی دیگری وجود دارد که شما می‌توانید یک صفحه‌ی نمایش را بر روی یک صفحه‌ی نمایش دیگر بصورت عمودی قرار دهید تا یک تمام صفحه‌ای جذاب خلق کنید که دومین صفحه‌ی نمایش (صفحه‌ی نمایش پایین) به عنوان یک کیبوردِ کامل مورد استفاده قرار گیرد. چیزی که هم باعث می‌شود سرعت تایپ شما بالا تر رود و هم اینکه به شما اجازه می‌دهد متن های طولانی تری در صفحه‌ی محدودی که در مقابل‌تان دارید بنویسید و مشاهده کنید.

مثل همیشه به یاد داشته باشید که این امتیاز نامه‌های ثبت اختراع طرحی نهایی محسوب نمی‌شوند و صرفا از آنها به عنوان چیزی که در حال حاضر در ذهن مهندسان سامسونگ وجود دارد، یاد کنید. این ممکن است در ادامه توسط سامسونگ طرحی به صرفه و جذاب تلقی نشود و به طور کلی ابدا هیچ وقت به بازار گوشی های هوشمند و تبلت ها راه پیدا نکند. همینطور ممکن است در نهایت به طرحی دیگر دگرگون شده و ویژگی‌های دیگری از آن کم شود یا به آن افزوده شود.

در نهایت بهتر است به یاد داشته باشید که به دلیل دارا بودن دو صفحه‌ی نمایش باید پولی تقریبا به اندازه‌ی دو صفحه‌ی نمایش و گوشی هوشمند را برای آن پرداخت کنید. بنابراین اگر در نظر دارید که در صورت نهایی شدن این طرح اولیه، آن را تهیه کنید، بهتر است از همین حالا شروع به پس انداز کنید و منتظرش باشید.

مطالب مرتبط