ترفند شبکه های اجتماعی

دلیل آنلاین نشان دادن اشخاص در زمان آفلاین بودن در تلگرام

blank

تلگرام انلاین نشانم می دهد اما من آفلاینم. چرا؟!

شاید گاهی برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دلیل آنلاین نشان دادن اشخاص در زمان آفلاین بودن در تلگرام چیست و چه راه کار هایی برای حل این مشکل وجود دارد؟

گاهی این مشکل بر اثر ایجاد مشکلاتی در اینترنت بوجود می آید که پس از اندک مدتی این مشکل حل خواهد شد و وضعیت به حالت صحیح باز می گردد. اما گاهی سرعت اینترنت به اندازه کافی مناسب بوده و هیچ مشکلی از این لحاظ وجود ندارد. پس مشکل تلگرام از کجاست؟

تلگرام | تعمیرات تخصصی موبایل

دلیل آنلاین نشان دادن اشخاص در زمان آفلاین بودن در تلگرام

برای پی بردن به دلیل این اتفاق و رفع این مشکل می بایست به اصل و اساس تلگرام مراجعه نماییم تا بتوانیم به سادگی این معضل را برطرف نماییم. ممکن است بپرسید این مورد که مسئله مهمی نیست و چه علتی دارد که به آن پرداخته ایم و از آن با نام مشکل یا معضل یاد می کنیم.

برخی افراد در زمان هایی به اینترنت نیاز دارند و مجبور به فعال نگه داشتن و استفاده از آن در تلفن همراه خود هستند. اما در این زمان بسیار پر مشغله بوده و امکان پاسخ دادن به پیام های دریافتی خود از طریق نرم افزار را ندارند. اینجا است که این مسئله در صورت آنلاین نشان دادن اشتباهی ممکن است مشکل ساز شود.

هنگامی که شما در محیط نرم افزار تلگرام هستید و سپس دکمه خروج را یک مرتبه فشار می دهید و خارج می شوید نرم افزار شما یک پیام به سرور تلگرام ارسال می کند که وضعیت شما را از حالت آنلاین به آفلاین تغییر دهد. در این صورت دوستانتان وضعیت شما را به صورت آفلاین مشاهده خواهند نمود.

حال اگر برای خروج عجله داشته و دو مرتبه بر روی دکمه خروج کلیک نمایید، تمامی عملکرد های این نرم افزار به یکباره بسته شده و نرم افزارتان فرصتی پیدا نخواهد کرد تا خروج شما را به سرور تلگرام اطلاع دهد. در این صورت تلگرام فکر می کند که شما هنوز آنلاین هستید و وضعیت شما را تغییر نمی دهد.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت اکانت تلگرام بدون دسترسی به مخاطبین

برای رفع مشکل انلاین نشان دادن تلگرام دکمه خروج را بزنید

شاید بپرسید علت اینکه پس از مدتی این حالت تغییر کرده و آفلاین می شود چیست. جواب این سوال به طور دقیق مشخص نیست. اما می توان حدس زد که تلگرام به صورتی برنامه نویسی شده باشد که پس از مدتی معلوم، مثلا ۲۰ دقیقه، در صورت عدم استفاده و یا انجام فعالیتی در این نرم افزار، سرور تلگرام متوجه عدم آنلاین بودن فرد شده و وضعیت او را تغییر می دهد.پس با توجه به این موضوعات بهتر است در زمان خروج فقط یک مرتبه دکمه خروج را فشار دهیم.

تلگرام خود را بروزرسانی کنید

مراحل بروزرسانی تلگرام به جدیدترین آپدیت. مشکل نمایش تلگرام انلاین هنگام آفلاین را حل کنید

تلگرام خود را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید

دلیل دیگر برای نادرست بودن وضعیت آنلاین در تلگرام، استفاده از نسخه قدیمی برنامه است. هرگونه مشکل یا ایراد بیشتر احتمال دارد در نسخه‌های قدیمی‌تر تا نسخه‌های به‌روز شده بروز کند.

رابطه هک و اشتباه انلاین نشان دادن تلگرام

برای برخی ممکن است تعجب‌آور باشد، اما هک شدن حساب‌های کاربری امری است که به طور مرتب اتفاق می‌افتد. اگرچه تلگرام در حفظ امنیت اطلاعات کاربرانش نسبتاً خوب عمل می‌کند، اما قادر به انجام برخی کارها نیست.

شما ممکن است تعداد زیادی رمز عبور مختلف و اقدامات امنیتی برای فعالیت‌های آنلاین خود داشته باشید، اما نمی‌توان همین را در مورد همه گفت. امکان دارد که آنها در حین گشت‌وگذار در اینترنت، ناخواسته بدافزاری را از هکری که در کار خود مهارت دارد، دریافت کرده باشند.

اگر فکر می‌کنید حسابی هک شده است، باید با آن فرد از طریق روش‌های دیگر مانند پیامک یا پیام‌رسانی در برنامه یا وب‌سایت دیگری تماس بگیرید.

سپس از شک خود به آنها اطلاع دهید و می‌توانید حساب را گزارش دهید، علامت‌گذاری کنید یا اطلاع دهید تا اقدامات امنیتی توسط کاربر واقعی و بخش فناوری اطلاعات تلگرام انجام شود.

تغییر ساعت آنلاین بودن در تلگرام

تغییر ساعت آنلاین بودن در تلگرام به معنای تغییر تنظیماتی است که مشخص می‌کند چه کسی می‌تواند زمان آخرین حضور شما یا وضعیت آنلاین شما را در تلگرام ببیند. این تنظیمات شامل گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید تا تعیین کنید که چه کسی می‌تواند ببیند که شما چه زمانی آنلاین بوده‌اید یا هستید. این تنظیمات به شما اجازه می‌دهد که حریم خصوصی خود را در تلگرام کنترل کنید.

برای تغییر نمایش زمان آنلاین بودن در تلگرام، می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

1. تلگرام را اجرا کرده و 3 خط بالای صفحه را بزنید.

2. در منو برنامه، گزینه `Settings` را انتخاب کنید.

3. در تنظیمات تلگرام گزینه `Privacy & Security` را بزنید.

4. سپس گزینه `Last Seen & Online` را انتخاب کنید.

5. در بخش `?Who can see your Last Seen time` سه گزینه‌ی زیر را مشاهده خواهید نمود:

  • `Every Body`: انتخاب این گزینه به این معنی است که همه‌ی افراد می‌توانند وضعیت آنلاین و آخرین حضور شما در تلگرام را ببینند.
  • `My Contacts`: انتخاب این گزینه به این معنی است که تنها مخاطبان شما (افرادی که شماره آن‌ها را ذخیره کردید) قادر به دیدن وضعیت آنلاین شما هستند.
  • `Nobody`: هیچکس قادر نخواهد بود که وضعیت آنلاین شما را مشاهده کند.

6- حالا از بین گزینه‌های بالا وقتی یکی رو انتخاب کردید توسط گزینه `Never Share With` می‌تونید استثناهایی هم تعریف کنید.

سوالات متداول

1-چگونه می شود که وقتی در تلگرام آفلاین هستم، وضعیت من به صورت آنلاین نمایش داده می شود؟

هنگامی که شما در محیط نرم افزار تلگرام هستید و سپس دکمه خروج را یک مرتبه فشار می دهید و خارج می شوید نرم افزار شما یک پیام به سرور تلگرام ارسال می کند که وضعیت شما را از حالت آنلاین به آفلاین تغییر دهد. در این صورت دوستانتان وضعیت شما را به صورت آفلاین مشاهده خواهند نمود.

2- تلگرام همیشه وقتی که آنلاین نیستم، وضعیت من را به صورت آنلاین به دیگران نشان می دهد، چه می توانم بکنم؟

آیا از دسک تاپ تلگرام استفاده می کنید؟ اگر از دسکتاپ تلگرام استفاده می کنید، باید حتما از تلگرام خارج شوید و به اصطلاح لاگ اوت کنید. اگر تنها با کلیک بر روی علامت ضربدر، برنامه تلگرام را ببندید، وضعیت شما همچنان آنلاین نشان داده می شود.

اگر از تلگرام روی گوشی استفاده می کنید، لطفاً اتصال اینترنت خود را حدود 2 دقیقه یا بیشتر خاموش کنید. اگر از این کار خوشتان نمی آید، لطفاً بررسی کنید که آیا با کشیدن انگشت خود روی برنامه های فعال، از تلگرام خارج شده اید یا خیر.

اگر هنوز هم این حالت رخ می دهد، به صورت دستی به تنظیمات بروید. به حریم خصوصی و امنیت بروید و در قسمت آخرین بازدید و آنلاین بودن، روی گزینه «nobody» ضربه بزنید. شما باید این کار را بصورت دستی انجام دهید تا آخرین بازدید و آنلاین بودن هر روز فعال شود.

3- چه مدت طول می کشد تا تلگرام وضعیت آنلاین و یا آفلاین شما را اصلاح کند؟

جواب این سوال به طور دقیق مشخص نیست. اما می توان حدس زد که تلگرام به صورتی برنامه نویسی شده باشد که پس از مدتی معلوم، مثلا ۲۰ دقیقه، در صورت عدم استفاده و یا انجام فعالیتی در این نرم افزار، سرور تلگرام متوجه عدم آنلاین بودن فرد شده و وضعیت او را تغییر می دهد.

4- چگونه می توانم وضعیت آنلاین خود را در تلگرام پنهان کنم؟

چگونه وضعیت آنلاین را روی رایانه مخفی کنیم

  • برنامه تلگرام را باز کنید.
  • روی منوی همبرگر کلیک کنید.
  • از لیست گزینه ها، تنظیمات را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Last Seen Privacy (از زبانه حریم خصوصی و امنیت) را انتخاب کنید.
  • گزینه nobody (یا مخاطبین من) را انتخاب نکنید.
  • روی ذخیره کلیک کنید.
  • اقدام خود را تایید کنید و ادامه دهید.

5- چگونه می توانم بفهمم چه کسی از پروفایل تلگرام من بازدید کرده است؟

با استفاده از ربات checker profile Telegram می توانید متوجه شوید که چه کسی پروفایل تلگرام شما را مشاهده کرده است. این ربات را روی تلگرام فعال کنید تا افرادی که از نمایه شما بازدید کرده اند را شناسایی کند.

6- چرا با وجود بیرون رفتن از تلگرام هنوز وضعیت من آنلاین نشان داده می شود؟

وقتی به نت متصل هستید و به یکباره دکمه هوم را فشار می دهید، برنامه تلگرام که در پس زمینه است بسته می شود، در این حالت هیچ اطلاعاتی مبنی بر خروج شما از تلگرام به سرور های تلگرام ارسال نمی شود و وضعیت شما همینطور انلاین نشان داده می شود. برای حل این مشکل اول با دکمه بک تلگرام را ببندید و بعد از یک دقیقه، برنامه های پس زمینه را ببندید.

7- چگونه می توانم افراد را به لیست افراد استثناء اضافه کنم؟

در این قسمت می توانید تعیین کنید کدام کاربر می تواند وضعیت آنلاین شما را ببیند و کدام کاربر نبیند.

روی گزینه نمایش وضعیت آنلاین  Always share with ضربه بزنید.

اگر روی این گزینه کلیک کنید می توانید افرادی را که دوست دارید وضعیت آنلاین شما را ببینند را به لیست استثناء ها اضافه کرده اید.

8- آیا سرعت پایین اینترنت می تواند در نمایش وضعیت آنلاین من اختلال ایجاد کند؟

زمانی که از تلگرام خارج می شوید، اطلاعات شما جهت اعلام خروج و آخرین وضعیت آنلاین برای تلگرام ارسال می گردد، حال اگر سرعت اینترنت شما کند باشد ممکن است این اطلاعات ارسال نگردد در نتیجه تلگرام شما را همچنان آنلاین نشان خواهد داد و پس از گذشت یک بازه زمانی، با تازه سازی کردن اطلاعات، خود به خود به آفلاین شدن شما پی می برد

9- اختلال در سرور های تلگرام می تواند در نمایش وضعیت آنلاین من اختلال ایجاد کند؟

ممکن است شما اینترنت خوبی داشته باشید اما در لحظه آفلاین شدن شما سرور های تلگرام به دلیل افزایش ترافیک و یا دلایل دیگر نتوانند اطلاعات آخرین وضعیت شما را به موقع دریافت و خود را بروز رسانی کنند. و همین امر باعث می شود که وقتی آفلاین هستید، هنوز تلگرام شما را آنلاین نشان می دهد.

10- برای اینکه بفهمید که طرف مقابل شما واقعا آنلاین است یا نه، چه کار کنیم؟

می توانید با آن کسی که وضعیت آنلاین دارد یک سکرت چت تشکیل دهید. در اینجا اگر نوشته شود که منتظر طرف مقابل باشید، به این معنی است که طرف مقابل شما آفلاین است. در غیر این صورت، طرف مقابل شما آنلاین می باشد.

مطالب مرتبط