ترفند آیفون

آموزش کالیبره کردن باتری آیفون

کالیبره کردن باتری آیفون

آیا می دانستید عدم تطابق میان درصد شارژ نشان داده شده روی باتری آیفون و زمانی که باتری دوام می آورد، به دلیل کالیبره نبودن باتری گوشی است؟ آموزش کالیبره کردن باتری آیفون برای نمایش درصد صحیح و دقیق شارژ، چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.با کوک موبایل همراه باشید.

گوشی‌های آیفون باتری فوق العاده‌ای دارند. اگرچه همه کاربران از همه قدرت گوشی خود استفاده نمی‌کنند اما لازم است در مواقع نیاز نسبت به عمر باتری آیفون خود اطمینان کامل داشته باشند. در این مقاله به شرح چگونگی کالیبره کردن باتری گوشی‌های آیفون می‌پردازیم تا طول عمر بالای باتری آن تضمین شود و نیاز به خرید باتری آیفون در کوتاه مدت به حداقل برسد. همچنین از این روش می‌توان برای کالیبره کردن باتری آیپد و آیپاد هم بهره گرفت.

آموزش کالیبره کردن باتری آیفون: مراحل

اگر به سمت راست و بالای صفحه ی روشن گوشی خود نگاهی بیندازید خواهید دید که شاخص باتری نشان می دهد که چقدر از باتری شما باقی مانده است. اگر آیکون باتری میزان باتری را کم نشان دهد، هشداری به شما است که باید گوشی خود را به شارژ بزنید. ممکن است میزان باتری آنقدر کم شود که هشدار و پیغامی متنی روی گوشی ظاهر شود.حقیقت جالب  آن است که سیستم عامل iOS از نمایش آماری برای نمایش میزان باتری باقی مانده ی گوشی شما استفاده می کند. اگر میزان باتری شما از میزانی بالا به درصدی پایین بپرد و به اصطلاح پرش داشته باشد، شما نیاز دارید که کالیبره کردن باتری آیفون خود را جدی بگیرید. با این کار می توانید دقت باتری خود را در نمایش میزانی از پاور که باقی مانده است، افزایش دهید. برای این منظور باید باتری آیفون را کالیبره کنید.

چرا کالیبره کردن باتری آیفون اهمیت دارد؟

آیا تا به حال متوجه شده اید که میزان درصدی که باتری آیفون شما نشان می دهد قابل اطمینان نیست و یا پرش دارد؟ این اتفاق مخصوصا زمانی که گوشی در حال اتمام باتری است و ساعت های پایانی را برای خاموش شدن می گذراند بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. فرض کنید در حالی که گوشی را در دست دارید و هنوز شاخص میزانی از باتری را نشان می دهد، ناگهان گوشی خاموش می شود. این مساله دقیقا به دلیل عدم کالیبره کردن باتری آیفون گوشی اتفاق می افتد. همین مساله است که باعث می شود شما از میزان باتری باقی مانده ی گوشی خود تخمین درستی نداشته باشید. مدلی از کنترلگر نرم افزاری وجود دارد که میزان مشارکت شما در استفاده از نرم افزارها را برای کنترل میزان مصرف باتری مدیریت می کند. نتایج کار این نرم افزار روی شاخص شارژ باتری که آن را در استوس بار گوشی می بینید؛ نمایش داده می شود.

 اگر چه اپل تمام تلاش خود را برای مدیریت توان و شارژ باتری گوشی به کار بسته است، اما احتمال گیجی سیستم پس از مدتی که از کار کردن گوشی گذشته است، می رود. در نتیجه هر از چند گاهی لازم است نسبت به کالیبره کردن باتری آیفون خود اقدام کنید تا شاخصی که روی باتری نمایش داده می شود، دقیقا میزانی از پاور باشد که باقی مانده است و کاربر به اشتباه نیافتد.

کالیبره کردن باتری آیفون راهی است که به نرم افزار کنترل پاور گوشی بگوییم که بخش آمار و نمایش شارژ را ریست کند و مصرف دقیق ما از توان گوشی را نمایش دهد.نتیجه نهایی این است که درصد دقیق و صحیح از مصرف باتری روی شاخص نمایش درصد باتری نشان داده می شود و از خاموشی های ناگهانی و غیر منتظره ی گوشی جلوگیری می شود.

نحوه ی کالیبره کردن باتری آیفون بدون استفاده از هیچ ابزار خارجی

برای کالیبره کردن باتری آیفون و کنترل مکانیزم آن، باید گوشی کاملا بدون شارژ شود . این خالی شدن شارژ گوشی به صورت تمام و کمال باید حین استفاده عادی از گوشی اتفاق بیفتد. برای خالی کردن سریع شارژ گوشی خود باید پردازش هایی روی گوشی اجرا کنید که مصرف شارژ بالا دارد. یکی از این اقدامات می تواند تماشای طولانی مدت ویدیو از روی اینترنت و با بیشترین میزان نور صفحه نمایش باشد. شما می توانید هر روشی را برای خالی کردن شارژ باتری خود به کار ببندید.  به استفاده از گوشی خود ادامه دهید تا جایی که دوبار پیغام هشدار باتری روی گوشی ظاهر شود و گوشی خاموش شود. هر بار که پیغام هشدار باتری روی گوشی ظاهر شد، آن را نادیده بگیرید و به استفاده تان از گوشی ادامه دهید.

پس از آن که گوشی به صورت خودکار و بدون فشردن دکمه ی پاور خاموش شد،  شارژر را به پریز و گوشی متصل کرده و شروع به شارژ گوشی کنید. حال بگذارید گوشی به صورت صد درصدی شارژ شود و در این مدت به هیچ عنوان از گوشی استفاده نکنید.  دقت کنید که حین شارژ شدن گوشی نباید از آن استفاده کنید و گوشی باید کاملا (۱۰۰ درصد) شارژ شود. بعد از آن که گوشی صد درصد شارژ شد، بگذارید یک تا دو ساعت دیگر درون شارژ باقی بماند. این کار برای این است که مطمئن شوید گوشی حتما ۱۰۰ درصد شارژ شده است.

حال قفل گوشی را باز کنید و آن را به گرمی ریستارت کنید. منظور ما از ریستارت گرم گوشی این است که هر دو دکمه ی فیزیکی یعنی پاور و Home گوشی را نگه دارید تا لوگوی گوشی روی صفحه نمایش آن ظاهر شود. حال برای بار دوم گوشی را تا خالی شدن کامل باتری و خاموشی خودکار آن استفاده کنید. این کار را یک بار دیگر هم انجام دهید (شارژگوشی کاملا خالی شود و دوباره کاملا به صورت صد درصدی شارژ شود و گوشی ریستارت شود ). با این کار باتری گوشی شما کالیبره می شود و درصدی که توسط شاخص باتری نمایش داده می شود بیشترین دقت و صحت را خواهد داشت.

مراحل کالیبره کردن باتری آیفون را به طور خلاصه مرور می‌کنیم:

گام ۱- باتری گوشی را خالی کنید تا خاموش شود و بگذارید چند ساعت خاموش بماند.

گام ۲- گوشی را به شارژر وصل کنید و بعد از اینکه گوشی خود به خود روشن شد دوباره آن‌ را خاموش کنید و بگذارید گوشی تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

گام ۳- حداقل ۲ ساعت بعد از ۱۰۰ درصد شدن باتری، همچنان گوشی را در شارژ نگه دارید.

گام ۴- بدون جدا کردن کابل گوشی را روشن کنید.

گام ۵- بعد از روشن شدن گوشی دکمه هوم و پاور را فشار دهید و نگه دارید تا گوشی خاموش شود و لوگو اپل ظاهر شود. با ظاهر شدن لوگو اپل دکمه‌ها را رها کنید.

گام ۶- کابل شارژر را از گوشی جدا کنید.

گام ۷- اگر تغییر مثبتی در باتری حاصل شد به معنی موثر بودن کالیبره باتری است اگر تغییری حاصل نشد یعنی کالیبره کردن باتری اثری نداشته است و تعویض باتری را باید مدنظر داشته باشید

مطالب مرتبط