ترفند اندروید

آموزش ساخت اپل آی دی (به روز شده)

آموزش ساخت اپل آی دی (به روز شده)

آموزش ساخت اپل آیدی به صورت رایگان با گوشی و کامپیوتر و به صورت تصویری را اینجا ببینید. در این بلاگ هر چیزی که باید در مورد ساخت اپل آیدی (Apple ID) بدانید آورده شده است.

اپل آیدی، شناسه کاربران اپل است که برای انجام تقریباً هر کاری در دستگاه هایی مانند آیفون، آیپد، آی واچ، و مک، لازم است. اگر تابحال صاحب هیچ یک از محصولات اپل نبوده‌اید، ممکن است Apple ID نداشته باشید. خوشبختانه، فرآیند ساخت اپل آیدی بسیار ساده، اما ضروری است.

با ایجاد و تکمیل Apple ID می توانید تمام داده های خود را در فضای ابری ذخیره کنید، اطلاعات، عکس ها و فایل ها را بین دستگاه ها سینک کنید و برنامه ها، بازی ها، فیلم ها، موسیقی و برنامه های تلویزیونی را دانلود و خریداری کنید.

[lwptoc]

اپل آیدی چیست؟

Apple ID حساب شخصی است که برای دسترسی به سرویس‌های اپل مانند اپ استور، آی کلود، آی مسیج، اپل آنلاین استور، فیس تایم و غیره استفاده می ‌کنید. اپل استور در واقع اطلاعاتی است که برای ورود به سیستم استفاده می کنید، و همچنین تمام جزئیات تماس، پرداخت و امنیتی هست که در سراسر سرویس های اپل استفاده خواهید کرد.

چرا باید Apple ID داشته باشیم؟

هنگام خرید گوشی آیفون و هر زمان که محصول اپل جدیدی می خرید یا از هر سرویس آن استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود با Apple ID و رمز عبور خود وارد شوید. تنها با ورود از طریق اپل آیدی به سیستم است که می توانید به سرویس و تمام اطلاعات شخصی موجود در حساب خود دسترسی پیدا کنید. برای اطمینان از اینکه همه سرویس‌ها و دستگاه‌های اپل شما به‌طور یکپارچه با هم کار می‌کنند و می‌توانید از همه دستگاه‌هایتان به محتوای شخصی خود دسترسی داشته باشید، باید با اپل آیدی خود وارد سیستم ‌شوید.

اپل آیدی میسر استفاده کامل شما از گوشی یا تبلت های اپل را هموار می سازد. در زیر به برخی از امکانات Apple ID اشاره کرده ایم:

  • دانلود انواع نرم افزارها و بازی ها از فروشگاه اپل App Store
  • دانلود انواع موزیک، ویدیو، فیلم و کتاب از فروشگاه آیتونز و فروشگاه کتاب اپل
  • امکان بکاپ گیری و حفظ اطلاعات تلفن همراه شما
  • استفاده از سرویس های Face Time و iMessage برای کاربران اپل

اپل ایدی یک اکانت منحصر به فرد بوده و شامل آدرس ایمیل به عنوان نام کاربری و رمز عبور هست که از آن برای ورود به سرویس های اپل استفاده می کنید، در ادامه قصد داریم آموزش ساخت اپل آی دی را شرح دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

آموزش ساخت اپل آیدی: چگونه اپل آیدی بسازیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ساخت اپل آیدی لازمه استفاده از خدمات اپل است و هر کاربر جدید آیفون باید حتماً یک آی دی اختصاصی داشته باشد. ساخت اپل آیدی رایگان است و ما در کوک موبایل قصد داریم سیر تا پیاز ساخت آن و هر آنچه که باید در مورد درست کردن اپل ایدی را بدانید را به شما آموزش دهیم.

Apple ID هویت شما را تأیید می‌ کند و پیش نیاز استفاده از دستگاه‌ها یا خدمات اپل است. ساخت اپل آیدی خود مستلزم داشتن آدرس ایمیل و رمز عبور است که برای ورود به سیستم استفاده می‌کنید. بنابراین ایجاد اپل آیدی، چه از طریق گوشی و چه با کامپیوتر، خود پیش نیازهایی دارد که در ادامه شرح می دهیم:

قبل از ساخت اپل آیدی چه چیزی نیاز دارید؟

اولین پیش نیاز برای ساخت اپل آیدی، داشتن یک ایمیل معتبر و فعال است. همچنین برای برای استفاده از اپ استور به یک آدرس واقعی نیاز دارید. برای ساخت اکانت اپل آیدی از طریق سایت اصلی اپل، به یک شماره موبایل نیاز دارید. وارد کردن شماره موبایل معتبر و احراز هویت از این طریق، نیز جدیداً به پیش نیاز ساخت اپل آیدی اضافه شده است. خبر بد اینکه، اپل کشور ما را تحریم کرده است و خبری از سرویس دهی اپل آیدی و وارد کردن شماره موبایل از سمت مخابرات ایران نیست.

در این شرایط، ساخت اپل ای دی با شماره ایران امکان‌پذیر نیست. اما نگران نباشید، ما به شما ترفند ساخت اپل آیدی بدون شماره تلفن و راه دور زدن آن را توضیح خواهیم داد.

تا اینجا گفتیم که برای ساخت اپل ایدی، به ایمیل فعال و معتبر، شماره تلفن نیاز داریم. آدرس منزلتان را نیز به این لیست اضافه کنید. خب، ما که تحریم هستیم چه کنیم؟! آدرس منزل ما در ایران که توسط اپل نامعتبر در نظر گرفته می ‌شود؟. این نیز راه حل دارد. باید یک ادرس فیک اپل ایدی بسازید و آن را به اپل معرفی کنید.

رفع محدودیت های ساخت اپل آیدی

برای استفاده از خدمات و سرویس های اپل در ایران، کم محدودیت نداریم. اما باز هم جای نگرانی نیست و ما روش‌های جایگزین برای رفع این محدودیت‌ها را به شما خواهیم گفت:

به سه روش زیر می‌توانید محدودیت شماره تلفن برای ساخت اپل آی دی را از بین ببرید. یکی از بهترین و البته مطمئن ‌ترین روش ها این است که از شماره تلفن یکی از آشنایان خود که در خارج از ایران زندگی می کند استفاده کنید. اگر هیچ یک از بستگان یا دوستان نزدیک شما در خارج زندگی نمی کنند، از روش دوم استفاده کنید.

از شیوه ساخت شماره تلفن مجازی استفاده کنید. این نیز آسان اما هزینه بر است روش بعدی که شاید خیلی اصولی نباشد، استفاده از سرویس‌های دریافت پیامک است. این دو روش پیچیدگی خاص خود را دارد و گاهاً شما را به هدفتان نمی رساند.

قدم به قدم با ساخت اپل آیدی

همانطور که گفتیم، داشتن ایمیل معتبر یکی از پیش نیازهای اصلی درست کردن اپل آیدی است. به همین خاطر ما ابتدا نحوه ساخت اکانت جیمیل را آموزش می دهیم.

اپل آیدی ساخت حساب کاربری Gmail

برای ساخت AppleID اولین قدم داشتن حساب کاربری برای دریافت و ارسال ایمیل است. این به معنی داشتن اکانت ایمیل فعال است. پس اگر می خواهید برای خود AppleID بسازید ابتدا باید حساب ایمیلی برای خود ایجاد کنید. در آموزش زیر می توانید نحوه ایجاد حساب کاربری Gmail را ببینید.

قدم اول:

ابتدا به سایت https://accounts.google.com بروید.

قدم دوم:

اطلاعات خواسته شده در هر فیلد را مطابق شکل به دقت وارد نمایید. در کادر اول نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید. در کادر دوم نام کاربری را انتخاب کنید که دوست دارید نام کاربری شما در حساب Gmail تان باشد. اگر حین انتخاب این نام، با پیام خطا مواجه شدید، باید نام کاربری دیگری را انتخاب کنید چون ممکن است قبل از شما فرد دیگری آن را انتخاب کرده باشد.

در کادر سوم رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید. و همین رمز عبور را داخل کادر چهارم دوباره تکرار نمایید. کادر پنجم جای تایپ سال تولد و روز و ماه شماست. در کادر ششم جنسیت خود را مشخص کنید و در هفتمین کادر می بایست ابتدا کشور خود را وارد کنید و سپس شماره تلفن دقیق خود را وارد کنید (دقت کنید که شماره تلفنی را وارد کنید که به آن دسترسی دارید و امکان دریافت پیامک از گوگل را داشته باشد – به زودی گوگل برای شما کد تاییدی را می فرستد.) در کادر بعدی ایمیلی که هم اکنون آن را دارید وارد کنید ( به عنوان ایمیل پشتیبان) در کادر آخر نیز به دنبال Iran بگردید و آن را انتخاب نمایید.

آموزش ساخت اپل آیدی

اطلاعات خواسته شده در هر فیلد را وارد نمایید

قدم سوم:

حالا بر روی Next Step کلیک نمایید و به مرحله بعدی بروید.

بر روی Next Step کلیک نمایید و به مرحله بعدی بروید

بر روی Next Step کلیک نمایید و به مرحله بعدی بروید

قدم چهارم:

در این مرحله بر روی I Agree در کادر آبی کلیک کنید و توافق نامه را تایید کنید.

بر روی I Agree در کادر آبی کلیک کنید

بر روی I Agree در کادر آبی کلیک کنید

قدم پنجم:

در این مرحله می بایست شماره تلفن خود را برای دریافت پیامک تایید کنید(تاکید میکنیم که شماره تلفنی را وارد کنید که به آن دسترسی دارید)بر روی Continue کلیک کنید و کد تایید به گوشی شما ارسال می شود. کد ارسال شده را وارد کنید و تایید را کلیک کنید.

شماره تلفنی را وارد کنید بر روی Continue کلیک کنید

شماره تلفنی را وارد کنید بر روی Continue کلیک کنید

قدم ششم:

صفحه زیر نمایش داده می شود و با کلیک بر روی Welcome وارد صفحه Gmail خود می شوید.

با کلیک بر روی Welcome وارد صفحه Gmail خود می شوید

با کلیک بر روی Welcome وارد صفحه Gmail خود می شوید

حالا شما یک حساب کاربری Gmail دارید که نام کاربری آن همان نام کاربری است که در قدم اول وارد کرده اید و رمز عبور را نیز در قدم اول، خودتان برای آن در نظر گرفته اید.

خب، تا اینجا اولین پیش نیاز که ساخت ایمیل است را مرتفع کردیم. ایمیل خود را ساختم و آماده می شویم به سراغ مورد بعدی یعنی شماره تلفن برویم. برای این کار نیز گفتم که باید شماره تلفن مجازی داشته باشیم.

ساخت اپل ایدی بدون شماره تلفن برای کشورهایی که در لیست تحریم اپل قرار دارند، ترفندی است که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد. البته توصیه ما به شما این است که از شماره مجازی برای ساخت اپل ایدی استفاده نکنید، چرا که ممکن است در آینده مسدود شود و امنیت دستگاه شما را به خطر بیندازد. در ضمن هزینه بردار است و باید از خدمات شرکت های ثالث استفاده کنید.

اما اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید اپل آیدی خود را بدون شماره تلفن بسازید، کمی صبور باشید، در ادامه روش ساخت اپل آیدی با آیتیونز و بدون استفاده از شماره تلفن را شرح خواهیم داد.

پیش نیاز بعدی داشتن آدرس معتبر بود. چون تحریم هستیم، آدرس ما را قبول نمی کند و برای حل این مشکل باید یک آدرس فیک بسازیم. برای این کار کافی است که عبارت «fake address generator» را در گوگل سرچ کنید. در لیست نتایج روی سایت هایی که قادر به ساخت آدرس‌هایی فیک، اما معتبر هستند کلیک کنید و وارد سایت شوید. برای نمونه به سایت https://www.fakexy.com/ بروید، روی هر یک از کشورهایی که می خواهید در آنجا ادرس جعلی بسازید ضربه بزنید تا آدرس و مشخصات دیگر آن ایجاد شود. اکنون کافیست گزینه ‌هایی که در قسمت ادرس برای اپل ایدی می بینید را مطابق لیست بالا پر کنید.

طبق تجربه کاربران بهتر است برای اپل آیدی آدرس فیک امریکا را بسازید. اگر شما هم نظر و یا تجربه ای دارید، خوشحال می شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

بسیار خب، تا اینجا نیازهای اولیه ساخت اپل ایدی را برطرف کردیم، ایمیل معتبر، شماره تلفن و آدرس پستی دراختیار داریم. وقت آن است که اپل آیدی خود را بسازیم.

شروع به ساخت اپل آیدی کنید

برای ساخت اپل ایدی روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه ما چند روش ایجاد Apple ID را به شما آموزش خواهیم داد. ساده ترین آن ساخت اپل ایدی بدون ایتونز و از طریق سایت است. پس شروع می کنیم.

ساخت اپل آیدی از طریق سایت (تحت وب)

اسکرین شات از appleid.apple.com، که آیکون اپل را در وسط صفحه نشان می‌دهد که توسط دایره‌های رنگی متحدالمرکز احاطه شده است.

ساخت اپل آیدی از طریق سایت (تحت وب)

1- به وب سایت رسمی appleid.apple.com بروید و روی Create Your Apple ID کلیک کنید.

2- مراحل روی صفحه را دنبال کنید. آدرس ایمیلی که ارائه می‌دهید Apple ID جدید شما خواهد بود.

3- شماره تلفن (مجازی) خود که همیشه به آن دسترسی دارید را وارد کنید.

4- در صورت تمایل، برای اشتراک در به‌روزرسانی‌های اپل، کادرها را علامت بزنید. با این کار، شما در جریان آخرین اخبار، نرم افزارها، محصولات و خدمات اپل قرار خواهید گرفت.

5- روی گزینه Continue کلیک کنید.

6- مراحل روی صفحه را برای تأیید آدرس ایمیل و شماره تلفن خود دنبال کنید.

پس از اینکه آدرس ایمیل خود را تأیید کردید، می توانید از Apple ID جدید خود برای ورود به فروشگاه آی تیونز و سایر سرویس های اپل مانند آیکلود استفاده کنید.

ساخت اپل ایدی با آیفون یا آیپد

برای ساخت Apple ID روی آیفون و یا آیپد جدیدتان براحتی مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از صفحه اصلی آیفون خود، روی آیکن تنظیمات ضربه بزنید.

2- روی Sign in to iPhone خود در بالای صفحه بزنید.

راه اندازی Settings، ضربه روی Sign In

روی Sign in to iPhone خود در بالای صفحه بزنید

3- روی گزینه «آیا اپل آیدی ندارید یا آن را فراموش کرده اید» (Don’t have an Apple ID or forgot it?) ضربه بزنید؟

4- در پنجره باز شده روی گزینه Create Apple ID ضربه بزنید.

روی Don't a Apple ID یا فراموش کرده اید؟ سپس روی Create Apple ID ضربه بزنید.

در پنجره باز شده روی گزینه Create Apple ID ضربه بزنید

5- نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید، سپس تاریخ تولد خود را انتخاب کنید. تاریخ تولد شما برای تعیین اینکه کدام سرویس‌ها در دستگاه تنظیم شوند استفاده می‌شود.

6- روی Next ضربه بزنید.

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید، سپس تاریخ تولد خود را انتخاب کنید، سپس روی Next ضربه بزنید.

روی Next ضربه بزنید

7- آدرس ایمیلی خود را تایپ کنید یا با ضربه زدن روی آیا آدرس ایمیل ندارید؟ یک آدرس ایمیل جدید iCloud دریافت کنید؟

8- برای اینکه آیا می‌خواهید اخبار و اطلاعیه‌های اپل را دریافت کنید یا خیر، روی دکمه کشویی ضربه بزنید.

9- روی Next ضربه بزنید.

ایمیلی را که می‌خواهید استفاده کنید یا یک ایمیل جدید iCloud ایجاد کنید، انتخاب کنید که آیا می‌خواهید ایمیل‌های Apple News & Announcement را داشته باشید، سپس روی Next ضربه بزنید.

روی Next ضربه بزنید

10- یک رمز عبور ایجاد کنید و سپس با تایپ مجدد آن را تأیید کنید.

11- روی Next ضربه بزنید.

12- شماره تلفن خود را وارد کنید و انتخاب کنید که آیا برای تأیید هویت، می خواهید پیام متنی یا تماس تلفنی دریافت کنید.

13- روی گزینه Next ضربه بزنید.

14- کد تأییدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

15- روی گزینه Next ضربه بزنید.

نمایش مراحل ایجاد رمز عبور، تأیید رمز عبور، وارد کردن شماره تلفن برای دریافت کد تأیید، وارد کردن کد تأیید

روی گزینه Next ضربه بزنید

16- با ضربه زدن روی Agree با شرایط و ضوابط موافقت کنید.

17- برای تایید دوباره روی گزینه Agree ضربه بزنید.

موافقت با شرایط و ضوابط، برای تأیید دوباره روی Agree ضربه بزنید

برای تایید دوباره روی گزینه Agree ضربه بزنید

18- اگر از شما خواسته شد، روی Merge یا Don’t Merge ضربه بزنید تا داده‌های iCloud را از Safari، یادآورها، مخاطبین و تقویم‌ها همگام‌سازی کنید.

19- اگر از شما خواسته شد، روی OK ضربه بزنید تا تأیید کنید Find My iPhone روشن است.

ساخت اپل آیدی با کامپیوتر

کامل ترین روش برای ساخت اپل ایدی استفاده از نرم افزار آیتونز است.. برای ساخت اپل ایدی در کامپیوتر شخصی مراحل زیر را قدم به قدم پیش بروید:

قدم اول

ابتدا VPN کامپیوتر خود را روشن کنید. اگر مراحل را بدون روشن نگه داشتن VPN طی کنید در آخرین مرحله ایجاد اپل آی دی به مشکل بر خواهید خورد.

قدم دوم

بر روی برنامه ی iTunes کلیک کنید و آن را اجرا کنید.

قدم سوم

حالا از سمت بالا و چپ تصویر بر روی سه نقطه کلیک کرده و گزینه ی Apps را انتخاب نمایید.

بر روی سه نقطه کلیک کرده و گزینه ی Apps را انتخاب نمایید

بر روی سه نقطه کلیک کرده و گزینه ی Apps را انتخاب نمایید

قدم چهارم

بر روی Apps in App Store کلیک کنید.

بر روی Apps in App Store کلیک کنید

بر روی Apps in App Store کلیک کنید

قدم پنجم

صفحه را به پایین اسکرول کنید و برنامه ای که زیر آن قیمت ندارد را انتخاب کنید.توجه داشته باشید که برنامه حتما باید رایگان باشد در غیر اینصورت در مراحل بعدی به مشکل بر می خورید.برنامه ای مثل آن چیزی که در شکل زیر می بینید.

قدم ششم

در صفحه باز شده زیر نماد برنامه ای که انتخاب کرده اید بر روی گزینه ی Get کلیک نمایید .توجه کنید که گزینه Get تنها در برنامه های رایگان وجود دارد.

قدم هفتم

صفحه ای باز می شود که از شما AppleID تان را می خواهد. از آنجا که شما AppleID ندارید بر روی گزینه Create New Apple ID کلیک نمایید.

بر روی گزینه Create New Apple ID کلیک نمایید

بر روی گزینه Create New Apple ID کلیک نمایید

قدم هشتم

خوب به بخش حساس کار رسیدیم . در این مرحله می بایست اطلاعات ایمیل ، رمز عبوری که می خواهید و آدرس محل زندگی خود را وارد کنید . که کاربران ایرانی به دلیل تحریم ها نمی توانند آدرس واقعی وارد نمایین و باید ترجیحا آدرس کشور ایالات متحده را وارد نموده که برای این کار می توانند از سایت fakeaddressgenerator دقت کنید که آدرس و کد پستی و شماره تماس را دقیقا مشابه آنچه در سایت مذکور می بینید وارد نمایید تا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.

قدم نهم

در کادر اول صفحه باز شده ایمیل خود را وارد کنید و در کادر دوم رمز عبور مورد نظر برای AppleID خود را وارد کنید.(ایمیل و رمز عبور آن را در جایی یادداشت کنید)نکته: رمز عبور حتما می بایست بیشتر از ” 8 ” رقم بوده و ” حتما یک حرف کوچک و یک حرف بزرگ “داشته باشد.در مرحله بعد می بایست سوالات امنیتی انتخاب و پاسخ دهید.

قدم دهم

حالا باید سوالاتی امنیتی را انتخاب و جواب دهید. سوالات و جواب های داده شده به آنها را به خوبی به خاطر بسپارید و یا جایی یادداشت کنید(به زودی به آنها احتیاج پیدا می کنید…!)

قدم یازدهم

ایمیلی که به آن دسترسی دارید را “برای ایمیل بازیابی تان” و تاریخ تولد خود را وارد کرده و آن را جایی یادداشت نمایید.

قدم دوازدهم

در مرحله ی بعدی کادر تایید ID را میبینید . بر روی کلمه ی OK کلیک کنید تا کدتایید برای شما ارسال شود و با وارد کردن آن در کادر زیر اپل آیدی شما تایید کردد.

ایمیلی که ابتدا برای ساخت اپل آی دی دادید را در کادر اول وارد کنید و رمزی که برای ساخت اپل آی دی داده بودید را در کادر دوم وارد سازید و بر روی گزینه ی Continue کلیک نمایید.

رمز را وارد سازید و بر روی گزینه Continue کلیک نمایید

رمز را وارد سازید و بر روی گزینه Continue کلیک نمایید

قدم هجدهم

حالا بر روی گزینه ی Done کلیلک کرده و وارد اپ استور خود شده و هر برنامه ای را که می خواهید دانلود کنید.

بر روی گزینه Done کلیک نمایید

بر روی گزینه Done کلیک نمایید

باز هم تاکید میکنیم که در تمام مراحل ساخت اپل آی دی چه در گوشی و چه در دسکتاپ فیلتر شکن و یا VPN را روشن نگه دارید.

توجه: در مواردی پیش می آید که شما وقتی از طریق آیتوینز اقدام به ساخت اپل آیدی می نمایید قبل از مراحل پایانی از شما شماره تلفن خواسته و پس از آن کد تایید برای شما ارسال می کند و از آنجایی که اطلاعات شما جعلی می باشد نمی توانید به کد ارسال شده دسترسی پیدا کنید و برای دور زدن آن می توانید همانطور که در گیف های زیر مشاهده می نمایید، ابتدا از طریق سایت اپل اقدام به ساخت اپل آیدی نمایید و سپس برای تکمیل مراحل پایانی به اپ استور گوشیتان و یا آیتوینز کامپیوتر تان مراجعه نمایید:

آیا بهتر نیست اپل آیدی بخریم؟

خرید اپل آیدی

خرید اپل آیدی

برخی از سایت ها اقدام به فروش اپل آیدی و ساخت آنها با هزینه ای مشخص می کنند. باید به شما بگوییم که ساخت ایدی در اپل کاملا رایگان است. فقط کافی است که روش آن را بدانید. اگر مطمئن نیستید که خودتان می توانید اپل آیدی بسازید، توصیه می کنیم که از شرکت های معتبر و مراکز خدمات اپل مجاز، سرویس بگیرید. به طور کلی، در راه خرید اپل آیدی مشکلات زیادی سر راه شما نیست و مشاوران مجرب ما پله پله تا کامل شدن خریدتان همراه تان خواهند بود. بدون شک با خرید اپل آیدی می توانید از دستگاه اپل خود نهایت لذت را ببرید و با دنیای بزرگ تکنولوژی اپل بیشتر آشنا شوید. گرچه گوشی های اپل به خودی خود نیز پر از هیجان دنیای موبایل هستند اما با داشتن اپل آیدی قطعا امکانات بسیار متنوع تری را خواهد دید.

در پایان

در انتهای این مقاله یاد گرفتید که چرا و چگونه اپل آیدی بسازید. امیدوارم که توانسته باشیم توضیحات کامل را در اختیار شما قرار داده باشیم. از اینکه تا انتها با ما بودید کمال تشکر را داریم. در صورتی که دیدگاهی دارید آن را در بخش نظرات برای ما ارسال نمایید. اگر هم در زمینه ساخت اپل آیدی تجربه یا راه کار موثرتری دارید، لطفاً ان را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول- آموزش ساخت اپل آی دی

1- اپل آی دی چیست؟

اپل آیدی، نام کاربری اختصاصی شما برای دانلود برنامه از AppStore ، فعال سازی iCloud بر روی تمام دستگاه های شما ، دسترسی به وب سایت پشتیبانی اپل، خرید آنلاین از فروشگاه اپل می باشد. برای دانلود  از اپ استور آیتونز،  دانلود  اپلیکیشن کرده و هر محتوای دیگری، شما نیاز به اپل آی دی اختصاصی خود دارید. اپل ایدی یک اکانت منحصر به فرد بوده و شامل آدرس ایمیل به عنوان نام کاربری و رمز عبور  می باشد که از آن برای ورود به سرویس های اپل استفاده می کنید.

2- چگونه یک اپل آی دی جدید بسازم؟

از نوار منو در بالای صفحه رایانه یا در بالای پنجره iTunes ، حساب کاربری > ورود به سیستم را انتخاب کنید. سپس بر روی ساخت آی دی جدید کلیک کنید. فرم مربوط به ساخت اپل آی دی جدید خود را تکمیل کنید. آدرس ایمیلی که ارائه می دهید Apple ID جدید شما خواهد بود.

3- چگونه می توانم به حساب کاربری اپل خود به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنم؟

از طریق آی کلود: به تنظیمات برگزیده سیستم (System Preferences) و سپس آی کلود بروید. اپل آی دی و رمز عبور خود را وارد کنید. روی ورود به سیستم کلیک کنید.

از طریق آی تیونز و اپ استور: به آی تیونز> حساب کاربری> ورود به سیستم بروید.

4- چگونه اپل آی دی و رمز عبور خود را پیدا کنم؟

به صفحه حساب اپل آی دی خود بروید و بر روی گزینه «اپل آی دی و یا رمز عبور را فراموش کرده ام» کلیک کنید. هنگامی که از شما خواسته شد اپل آی دی خود را وارد کنید، روی گزینه « If you forgot Apple ID » کلیک کنید ، و می توانید آن را جستجو کنید. نام ، نام خانوادگی و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. اگر آدرس ایمیل اشتباه را وارد کردید، می توانید دوباره با یک آدرس دیگر امتحان کنید.

5- چگونه می توانم حساب اپل آی دی خود را مدیریت کنم؟

Apple ID خود را مدیریت کنید

برای مدیریت حساب خود، به سادگی در هر زمان به Apple ID account page2 خود وارد شوید: شماره های تلفن های معتبر و دستگاه هایی را که اکنون با اپل آی دی خود وارد سیستم شده اید، به روز کنید. رمز عبور خود را تغییر دهید تا به حفظ امنیت حساب خود کمک کنید.

6- آیا می توانم 2 اپل آی دی داشته باشم؟

توصیه می کنیم برای همه سرویس های اپل در دستگاه خود، از جملهiTunes ، App Store و iCloud از یک اپل آی دی استفاده کنید. استفاده از چندین شناسه اپل ممکن است گیج کننده باشد و باعث مشکل در دسترسی به محتوای خریداری شده یا استفاده از برخی خدمات شود. اگر چندین شناسه اپل دارید، نمی توانید آنها را ادغام و یکی کنید.

7- چگونه می توانم رمزعبور اپل آی دی خود را بدون ایمیل و سوالات امنیتی بازیابی کنم؟

اگر جواب سوالات امنیتی اپل آی دی خود را فراموش کرده اید

  • به apple.com بروید.
  • اپل آی دی خود را وارد کرده و ادامه را انتخاب کنید.
  • گزینه مربوط به ریست سوالات امنیتی خود را انتخاب کنید، سپس ادامه را انتخاب کنید.
  • رمزعبور اپل آی دی خود را وارد کرده و ادامه را انتخاب کنید.
  • برای تأیید هویت خود، مراحل روی صفحه را دنبال کنید.
  • سؤالات و پاسخهای امنیتی جدید را انتخاب کنید و ادامه را انتخاب کنید.

8- چگونه قفل آیفون را بدون اپل آی دی باز کنم؟

مرحله 1: دستگاه خود را وصل کنید. برای شروع، دستگاه iOS خود را با استفاده از یک کابل به سیستم وصل کنید و برنامه را روی آن راه اندازی کنید.

مرحله 2: به رایانه اعتماد کنید. پس از اتصال دستگاه، صفحه “Trust This Computer” را روی آن دریافت خواهید کرد.

مرحله 3: تلفن خود را ریست کنید.

مرحله 4: قفل اپل آی دی را باز کنید.

9- تفاوت بین Apple ID و یک حساب iCloud چیست؟

تفاوت اصلی: Apple ID و iCloud ID حساب های کاربری از شرکت اپل هستند. از اپل آی دی برای ورود به iCloud استفاده می شود. در هر دو حساب ها، فقط کاربران اپل می توانند وارد سیستم شوند. حساب Apple و iCloud دو حساب مختلف هستند اما با یک شناسه ایمیل قابل دسترسی هستند.

10- آیا با تغییر اپل آی دی، چیزی حذف می شود؟

هنگامی که اپل آی دی خود را تغییر می دهید، هیچ داده ای را از دست نمی دهید. اگر یک اپل آی دی جدید بسازید، این امر باعث می شود که مجبور شوید تمام چیزی هایی که با آن اپل آی دی قبلی خریداری کرده اید را دوباره از نو خریداری کنید.

مطالب مرتبط