ترفند iOS

۱۱ ویژگی جدید سیری

blank

۱۱ ویژگی جدید سیری در سیستم عامل IOS 10

و باز هم ویژگی‌های جدید سیستم عامل IOS 10، این بار درمورد ویژگی‌های جدید سیری در  iOS 10 سخن خواهیم گفت. با به روز رسانی سیری، این برنامه در شخصی سازی ارتقا زیادی پیدا کرده است.

در سیستم عامل جدید iOS 10، برنامه‌های زیادی می‌توانند از صدای فعال دستیار مجازی استفاده کنند. در حقیقت یک SiriKit توسط اپل منتشر شد، که به توسعه دهندگان امکانی می‌دهد تا ارتباطی برای برنامه‌هایشان در سیری، خلق کنند. در حال حاضر برنامه‌های زیادی توسط سیری پشتیبانی می‌شوند زیاد است، از طرفی با وجود ویژگی “هندز آف” سیری که در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس در دسترس است، برای صدا زدن و درخواست از سیری لازم نیست کاربر مقابل گوشی خود بنشیند. امیدوارم مطالب زیر برای شما بسیار کاربردی بوده و از آنها استفاده لازم را داشته باشید اگر در مباحث تعمیرات موبایل نیز برای شما سوالی پیش آمد، حتما از کارشناسان کوک موبایل کمک بگیرید.

یک : امکان انتقال سریع پول

یکی  از قابلیت‌های خوبی که سیری با iOS 10 قادر به انجام آن خواهد بود، انتقال سریع پول با استفاده از Square Cash  و Monzo است. با این اوصاف اگر در شرایطی باشید که نیاز به انتقال سریع وجه به فرد مهمی را داشته باشید، یا بدهی به کسی داشته باشید، دیگر نیازی به طی مسافت زیاد و داشتن استرس زیاد ندارید. فقط کافی است در منزل خود بنشینید و بدون نیاز به باز کردن هر گونه اپلیکیشنی از سیری بخواهید که مبلغ مورد نظر را به فردی که مد نظر شماست، انتقال دهد.

دو : درخواست تاکسی یا سفارش غذا از سیری

شرکت اپل پس از به روزرسانی سیستم عامل خود به IOS 10  این امکان را به شما داد تا از طریق دو برنامه Uber و Lyft در خواست تاکسی را برای خود انجام دهید. در واقع در این نسخه‌ی به روز شده از سیستم عامل، کاربر می‌تواند به سیری بگوید که اکنون در چه مکانی مستقر است و مقصد او کجاست و سپس به راحتی می‌تواند بدون باز کردن هر برنامه‌ای سفارش یک تاکسی را بدهد. سیری همچنین امکانی را فراهم می‌کند تا کاربر از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند اسکایپ و Vonage بدون باز کردن آن‌ها، تماس برقرار کند.

برای درخواست تاکسی کافی است که سیری را فراخوانی کنید. بدین منظور می توان از جمله “یک لیفت سفارش بده” (Order a Lyft) و “برای من یک اوبر سفارش بده” (Order me an Uber) استفاده کرد. درمورد سفارش غذا نیز به همین گونه است.

سه : فرستادن پیام

از دیگر ویژگی‌های سیری در iOS 10  این است که به کاربر اجازه می‌دهد تا برای مخاطبین خود در iMessage و دوستان واتساپ و ایمیل (email Mail) خود پیام ارسال نماید. در واقع کاربر می‌تواند پیام خود را برای این دستیار مجازی بخواند، سپس سیری آن را نوشته و برای مخاطب او ارسال خواهد کرد. خیلی زود این ویژگی در سایر شبکه‌های مجازی چون تلگرام و اسکایپ و وی چت نیز امکان پذیر شد.

چهار : امکان تایپ سریع

کاربران اپل می توانند به هوش سیری iOS 10  از طریق کیبورد دست پیدا کنند. مکالمات کابران در نرم افزار Messages از طریق دستیار هوشمند سیری مورد بررسی قرار می گیرد و یک ورد جدید متنی را در تقویم ایجاد خواهد کرد. به علاوه چنانچه در مکالمه ی متنی خود آدرس ایمیل شما درخواست شد، سیری به طور خودکار آن آدرس مورد نظر را پیشنهاد خواهد داد و دیگر نیازی به جستجوی اضافه نیست.

پنج : امکان جستجوی فیلم های YouTube در تلویزیون و مشاهده زنده برنامه ها

اگر می خواهید چیزی را در یوتیوب پیدا کنید، در مرحله اول نیاز است تا برنامه یوتیوب را در تلوزیون اپل خود نصب کنید. به علاوه اپل قول داده تا ویژگی جدیدی به تلویزیون های خود اضافه کند. سپس با فراخوانی سیری به راحتی فیلم مورد نظر خود را در تلوزیون جستجو کنید.

همچنین برای مشاهده زنده برنامه های تلویزیون، نیاز به نصب نرم‌افزارهای کاربردی مانند CBS ،FXNow ،Discovery Go و غیره در اپل TV دارید. در حال حاضر همانند جستجوی ویدیوهای یوتیوب در اپل TV، مجبور به اجرای نرم‌افزار مربوطه و تعیین کردن گزینه‌ی مورد نظر خود برای راه‌اندازی تلویزیون زنده هستید.

شش : روشن کردن رادیو و سیستم تهویه مطبوع در ماشین با سیری

وجود سیری در خودروهای امروزه بسیار حائز اهمیت است، وقتی که در ماشین هستید با فشار دادن دکمه روی فرمان، می توانید سیری را فراخوانی کنید و درخواست های خود را از آن بخواهید. همچنین می توانید از طریق این دستیار صوتی مسیر مقصد خود را درخواست کنید، شرایط دمایی داخلی را تنظیم کنید، امواج رادیو را عوض کنید، پیامی را برای دوستان خود ارسال کنید، اقدام به ایجاد یک یادآور و ثبت اطلاعات در نرم‌افزار تقویم (calendar) کنید و یا پخش کننده موسیقی خود را روشن و خاموش کنید.

هفت : استفاده از سیری در برنامه های شخص ثالث

اپلیکیشن هایی چون LinkedIn ،Slack و Lyft در حال حاضر به صورت یکپارچه از سیری پیشتیبانی می کنند. در آینده ی نزدیک نیز باید منتظر اپلیکیشن های شخص ثالث بیشتری با این قابلیت بود؛ این پشتیبانی می تواند از پیدا کردن عکس ها تا دسترسی به سلامت و تناسب اندام، متفاوت باشد.

هشت : کنترل منزل با کمک دستگاه های جدید

سیری می تواند با کمک HomeKit به کنترل کردن سیستم یک خانه هوشمند از راه دور کمک کند،‌ در حال حاضر فرمان‌های مربوط به هوم‌کیت (HomeKit) فقط محدود به آیپدها، آیفون‌ها، آیپادها و اپل واچ (Apple Watch) می شود. اپل تی‌وی به عنوان یک مرکز کنترل از راه دور برای هوم‌کیت عمل می‌کند؛ در نتیجه کاربران می‌توانند با استفاده از سیری از هر نقطه‌ای خانه و به صورت مجازی، دستگاه‌های خانگی هوشمند سازگار را کنترل کنند.

اما اگر از فرمان‌های صوتی مشابه برای تعامل با سیری در نسل پنجم اپل تی‌وی اقدام کنید، با پیامی مانند “متاسفم، نمی‌توانم در این‌جا با هوم‌کیت به شما کمک کنم” (Sorry, I can’t help you with HomeKit here) مواجه خواهید شد.

با دستوراتی چون : چراغ ها را روشن یا خاموش کن، در ورودی راببند یا باز کنید می توانید خانه هوشمند را به واسطه سیری کنترل کنید.

نه : چند دستور ساده

در رایانه مک سیری نه تنها می تواند فایل خاصی را جستجو و پیدا کند بلکه این قابلت را دارد تا فایل مورد نظر را در هر برنامه ی در حال اجرایی کپی کنید و کارهای متنوع دیگر. پیش بینی می شود با ارتقا بیشتر سیری امکانات بیشتری به آن اضافه شود امکان انجام سریع دستورات مختلف در هر شرایط و هر زمانی …

نکته ای درباره سیری که هنوز هم در سیستم عامل مک مشخص نشده است، وجود دکمه یا کلیدهای ترکیبی برای فراخوانی آن است.

ده : سیری در رایانه مک

وجود سیری در رایانه مک امکانات زیادی را به کاربران اپل داده است، سیری که در نوار منو (menu bar) سیستم عامل مک  قرار دارد، می تواند درانجام کارهایی چون کنترل فیلم در حال تماشا، پیام رسانی، تماس با مخاطب‌ها، تعیین یادآور یا تنظیم دکمه‌های بلوتوث و وای‌فای (Wi-Fi) برای کاربران مفید باشد. علاوه بر این سیری به زودی در دسترس کاربران مک نیز خواهد آمد، برای مثال کاربران می‌توانند با گفتن عبارت‌هایی مانند “فایل صفحه گسترده‌ای (Exel) که دیشب روی آن کار می‌کردم به من نشان بده” (Show me that spreadsheet I was working on last night) و “عکس‌هایی که هفته‌ی گذشته گرفتم، پیدا کن” (Find photos I took last week)، با استفاده از سیری اقدام به جستجو کنند.

یازده : جستجو برای فیلم های خاص

در حال حاضر سیری قادر به جستجوی نوع خاصی از  فیلم های سینمایی نیست، اما  هم اکنون شما می توانید در جستجوی فیلم بر اساس بازیگر، ژانر، کارگردان یا دهه‌ی اکران فیلم و موارد دیگر باشید. اما اگر به دنبال فیلم خاصی مثل فیلم هایی راجب بیسبال یا حاکی باشید، سیری نمی تواند به شما کمکی کند.

بعد از به روز رسانی کردن دوباره، سیری می تواند در همه ی این زمینه ها به شما کمک کند. مثلا می توانید از آن در خواست کنید تا فیلمی راجب تکنولوژی به شما نمایش دهد.

 

مطالب مرتبط