ترفند آیفون

روش افزیش سرعت آیفون | 8 روش کاربردی بالا بردن سرعت آیفون

روش افزیش سرعت آیفون

روش افزایش سرعت آیفون ترفندی است که هر کاربری باید آن را یاد بگیرید. آیا شما با یک آیفون کند روبرو هستید؟ در اینجا به هشت ترفند چگونه سرعت ایفون خود را بالا ببریم اشاره می کنیم که به شما کمک می کند سرعت آیفون خود را افزایش دهید و آن را به مسیر اصلی خود برگردانید.

دلایل مختلفی برای کند شدن آیفون شما وجود دارد، مانند حافظه ناکافی، پردازش زیاد برنامه ها در پس زمینه، وجود نرم افزار قدیمی و خیلی دیگر که در اینجا قصد داریم در مورد آن و روش بالا بردن سرعت ایفون صحبت کنیم. با کوک موبایل همراه باشید.

اما چرا گوشی آیفون کند می شود

یکی از مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند، کاهش سرعت عملکرد پس از گذشت زمان و مدت استفاده از آن است، و این موضوع کاربران را در استفاده دچار مشکلات بسیار می‌کند. امروزه بسیاری از کابران آیفون قدیمی از عملکرد گوشی خود رضایت ندارند،  البته گوشی‌های آیفون از سرعت بی‌نظیری برخوردارند، که نتیجه‌ی هماهنگی عالی سخت افزار و نرم افزار آن‌هاست.

کاهش سرعت عملکرد، به مرور زمان و به دلیل پر شدن حافظه و نصب نرم‌افزارهای متعدد در همه‌ی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها احساس می شود و تنها مختص به دستگاه‌های شرکت اپل نیست. به همین دلیل اگر فردی تصمیم بگیرد یک گوشی دست دوم تهیه کند باید حتما از افراد خبره در کار تشخیص سلامت گوشی دست دوم  کمک بگیرد.

خب چاره چیست، چگونه سرعت ایفون خود را بالا ببریم؟

گاهی با به روز رسانی سیستم عامل iOS15 روی بعضی آیفون‌ها با سخت افزار قدیمی‌تر، باعث بروز مشکلاتی در سرعت عملکرد برنامه‌ها و دستورات گوشی می شویم. اگر شما هنوز هم از گوشی‌های آیفون ۲ یا ۳ مدل قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، و دستگاه شما نسبت به روزهای اول، کندتر شده یا برنامه‌های شما زمان بیشتری را برای باز شدن صرف می‌کنند، می توانید سرعت آن را بالا ببرید.

حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا نکته‌ها و راه کارهای مفیدی را برای افزایش عملکرد آیفون‌ برای شما توضیح دهیم. این راه کارها برای اکثر آیفون‌های قدیمی‌تر بکار برده می شوند البته شما می‌توانید از این ترفندها برای افزایش سرعت هر مدل آیفون و آیپدی در هر جایی که هستید استفاده کنید.

روش افزایش سرعت آیفون در یک نگاه

  • آیفون خود را ریستارت کنید
  • برنامه های غیر ضروری را ببندید
  • حافظه رم آیفون را پاک کنید.
  • iOS را به روز کنید.
  • سرویس‌های مکان و برنامه پس‌زمینه را غیر فعال کنید.
  • قابلیت Reduce Motion در آیفون را فعال کنید.
  • فضای آیفون خود را آزاد کنید
  • آیفون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید

1- افزایش سرعت گوشی ایفون با ریستارت کردن

اولین اقدام برای افزایش سرعت آیفون و آیپد، ریستارت کردن دستگاه است. آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر آیفون X یا جدیدتر دارید، دکمه Side را به همراه یکی از دکمه‌های تنظیم صدا فشار دهید و نگه دارید. اگر آیفون شما دارای دکمه هوم است، دکمه کناری را فشار داده و نگه دارید تا اسلایدر خاموش کردن روی صفحه نمایش ظاهر شود. اکنو دکمه را رها کنید و نوار کشویی را از چپ به راست بکشید تا آیفون شما خاموش شود.

روش افزایش سرعت آیفون- آیفون را خاموش کنید

آیفون را خاموش کنید

حدود 30 ثانیه صبر کنید. سپس، آیفون خود را با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Side روشن کنید تا لوگوی اپل ظاهر شود. این کار، موبایل آیفون شما را تازه‌سازی می‌کند و به‌طور خودکار برخی از اشکالاتی را که ممکن است باعث کندی عملکرد آن شود، برطرف می‌کند. این کار جزء بهترین روش های افزایش سرعت آیفون می باشد.

2- برنامه های غیر ضروری را ببندید

اکثر آیفون‌ها می‌توانند به خوبی از پس اجرای چندین برنامه همزمان و یا به اظصلاح مولتی تسک برآیند، اما اگر از برنامه‌های پرمصرف زیادی مانند ویرایشگرهای عکس/فیلم یا یک بازی استفاده می‌کنید، آیفون شما می‌تواند تاخیر داشته باشد یا کند شود.

این امر به ویژه در گوشی های قدیمی که ممکن است حافظه آنها کم باشد قابل توجه است. باید برنامه هایی را که به طور فعال استفاده نمی کنید ببندید. اکنون ببینید آیا این کار به افزایش سرعت آیفون شما کمک می کند یا خیر. این روش نیز به نوبه خود منجر به افزایش سرعت گوشی آیفون می شود.

همچنین می توانید نرم افزارهای غیر کاربردی آیفون خود را حذف کنید

برای بالا بردن سرعت آیفون بایستی اپلیکیشن‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را پاک کرد چرا که این اپلیکیشن‌های غیر کاربردی حافظه آیفون را اشغال کرده و با اجرا در پس زمینه و به روز رسانی از منابع سیستم نیز استفاده می‌کنند.

settings → general → usage → manage storage

با اجرای دستور بالا و رفتن به بخش manage storage فهرستی از نرم‌افزارهای نصب شده و مقدار حافظه‌ای که هر یک از آن‌ها اشغال کرده‌اند، قابل مشاهده است. با ضربه روی هر یک از نرم‌افزارهای مورد نظر و لمس گزینه ی delete app  مربوط به آن، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را آزاد کنید، حداقل باید ۱ گیگابایت از فضای ذخیره‌سازی را با حذف نرم‌افزار آزاد کنید تا افزایش سرعت را احساس کنید.

3- حافظه رم را پاک کنید

این راه ساده ولی بسیار کاربردی است. در واقع در آیفون امکان ارتقا رم وجود ندارد ولی شرکت اپل در آینده اداره کردن حافظه‌ی رم را بهبود بخشیده یا اجازه‌ی کنترل آزادانه‌ی آن را به توسعه دهندگان خواهد داد.

برای این کار می‌توانید از نرم افزار Battery Doctor استفاده کنید، (از این نرم افزار بر خلاف نام آن برای پا کردن حافظه استفاده می شود) بعد از دانلود آن با لمس کردن گزینه بوست ‘Boost’ فضای خالی رم شما افزایش پیدا خواهد کرد.

البته گزینه ی دیگری به نام One Tap Boost نیز به این نرم افزار اضافه شده است که از صفحه اصلی گوشی قابل دسترسی است. با لمس این آیکون حافظه‌ی رم (RAM) آیفون شما پاک می‌شود و باعث افزایش سرعت گوشی آیفون خواهد شد.

همچنین وب سایت Macworld انگلیسی نیز این نرم افزار را تایید می‌کند.

رم را بیرون بکشید تا حداکثر سرعت آیفون خود را بازگردانید. راهنمای ما را برای دستورالعمل‌های کامل در مورد نحوه پاک کردن رم در آیفون برای اجرای سریع‌تر بخوانید .

4- iOS را به روز کنید

به روز رسانی به آخرین نسخه iOS می تواند بسیاری از مشکلاتی را که ممکن است در آیفون خود با آن مواجه شوید برطرف کند. با رفتن به تنظیمات → عمومی → به روز رسانی نرم افزار می توانید آخرین آپدیت را بررسی کنید .

تنظیمات را باز کنید روی General و سپس روی Software Update ضربه بزنید

تنظیمات را باز کنید روی General و سپس روی Software Update ضربه بزنید

5- سرویس‌های مکان و برنامه پس‌زمینه را غیر فعال کنید

پردازش برنامه های خاص مانند تازه سازی و رفرش شدن برنامه پس‌زمینه و سرویس‌های مکان، انرژی زیادی مصرف می‌کنند که می‌تواند سرعت دستگاه شما را کاهش دهد. بنابراین توصیه می کنیم برای افزایش سرعت آیفون خود این موارد را خاموش کنید. برای این کار:

  • به تنظیمات → عمومی بروید.
تنظیمات را اجرا کنید و روی General در آیفون ضربه بزنید

تنظیمات را اجرا کنید و روی General در آیفون ضربه بزنید

  • روی Background App Refresh → Background App Refresh → Toggle it ضربه بزنید .
غیرفعال کردن Background App Refresh در آیفون

غیرفعال کردن Background App Refresh در آیفون

  • سپس، به تنظیمات → حریم خصوصی → خدمات موقعیت مکانی بروید.
تنظیمات را باز کنید روی Privacy and Location Services ضربه بزنید

تنظیمات را باز کنید روی Privacy and Location Services ضربه بزنید

  • خدمات موقعیت مکانی را خاموش کنید.
خدمات موقعیت مکانی را در آیفون خاموش کنید

خدمات موقعیت مکانی را در آیفون خاموش کنید

6- قابلیت Reduce Motion را در آیفون روشن کنید

جلوه های بصری متحرک در iOS جالب هستند، اما واقعاً باعث کند شدن آیفون شما می شوند. اگر آیفون شما عقب مانده است، بهتر است این افکت های اختلاف منظر را خاموش کنید. بدین منظور:

  • به تنظیمات ← دسترسی (در iOS 12 یا نسخه های قبلی، عمومی → دسترسی) بروید.
تنظیمات را باز کنید و روی Accessibility ضربه بزنید

تنظیمات را باز کنید و روی Accessibility ضربه بزنید

  • اکنون به Motion بروید و دکمه کشویی کنار گزینه Reduce Motion را تغییر دهید.
Reduce Motion را در آیفون فعال کنید

Reduce Motion را در آیفون فعال کنید

7- فضای آیفون خود را آزاد کنید

اگر هیچ یک از مراحل بالا به افزایش سرعت آیفون شما کمک نکرد، پس چگونه سرعت آیفون را افزایش دهیم. نگران نباشید، هنوز راه برای امتحان کردن زیاد است. ممکن است فضای ذخیره سازی دستگاه شما بیش از حد پر شده باشد و ممکن است با مقداری پاکسازی، مشکل حل شود.

برای اینکه بدانید چقدر فضا باقی مانده است، به تنظیمات → عمومی → ذخیره سازی آیفون بروید .

تنظیمات را باز کنید روی General ضربه بزنید و روی ذخیره سازی آیفون ضربه بزنید

تنظیمات را باز کنید روی General ضربه بزنید و روی ذخیره سازی آیفون ضربه بزنید

توصیه می‌کنم از شر برنامه‌هایی که دیگر نیازی ندارید خلاص شوید و فایل‌های با حجم زیاد مانند ویدیو، عکس و موسیقی را پاک کنید.

8- آیفون خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگر هنوز نتوانسته اید سرعت آیفون خود را بالا ببرید، سعی کنید آن را به حالت پیش فرض کارخانه بازنشانی کنید. لطفاً توجه داشته باشید که با این کار تمام داده‌های شما پاک می‌شود و آیفون شما مانند یک گوشی که تازه خرید کرده اید، تنظیم می‌شود. بنابراین ضروری است که ابتدا از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید .

  • به تنظیمات → عمومی بروید
تنظیمات را اجرا کنید و روی General در آیفون ضربه بزنید

تنظیمات را اجرا کنید و روی General در آیفون ضربه بزنید

  • روی گزینه بازنشانی → پاک کردن همه محتوا و تنظیمات ضربه بزنید.
روی Reset و سپس Erase All Content and Settings ضربه بزنید

روی Reset و سپس Erase All Content and Settings ضربه بزنید

  • برای تایید این کار، باید Apple ID و رمز عبور خود را وارد کنید.
تمام محتوا و تنظیمات را پاک کنید تا آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

تمام محتوا و تنظیمات را پاک کنید تا آیفون خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

آیفون شما پاک می شود و به صفحه تنظیماتی که در اولین استفاده از دستگاه مشاهده کرده اید باز می گردد. سپس می توانید آیفون خود را از یک نسخه پشتیبان بازیابی کنید .

آیفون شما ممکن است به دلایل مختلفی کند شود، اما معمولاً می توان با نکات ذکر شده در بالا سرعت آن را افزایش داد. در صورتی که هیچ یک از روش های بالا باعث افزایش سرعت آیفون شما نشد، برای راهنمایی بیشتر با تیم پشتیبانی و تعمیرات آیفون کوک موبایل تماس بگیرید.

آیا این روش ها باعث بالا بردن سرعت دانلود آیفون نیز می شوند؟ اگر امتحان کردید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید. اگر شما روش های دیگری برای افزایش سرعت آیفون هستید، در بخش دیدگاه، نظرات خود را برای ما ارسال بفرمایید.

مطالب مرتبط