ترفند آیفون

کنترل آلارم آیفون با دکمه های گوشی

کنترل آلارم آیفون با دکمه های گوشی

آیا می دانستید که شما می توانید با استفاده از کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و دکمه Home آیفون و بدون نگاه کردن به صفحه ی گوشی هنگام به صدا درآمدن آلارم ، آلارم گوشی را کنترل کنید؟

اگر شما نیز جز آن دسته کاربران گوشی های هوشمند هستید که با استفاده از آلارم آیفون خود صبح های زود بیدار می شوید، یک ترفند کوچک برای شما داریم. شما باید بدانید که می توانید با استفاده از دکمه خانه و نیز کلیدهای کم و زیاد کردن صدا در گوشی، آلارم را به تعویق بیندازید و یا آن را کلا متوقف کنید.در این ترفند از دکمه ها ولوم و Home آیفون استفاده خواهیم کرد. با کوک موبایل همراه باشید تا ترفند را بیاموزید.

آلارم آیفون را بدون نگاه کردن به صفحه ی گوشی، کنترل کنید.

زمانی که آلارم گوشی صبح زود به صدا درمی آید با نگاه کردن به صفحه ی آیفون می توانید یکی از دو گزینه ی Snooze (به تعویق انداختن آلارم) و یا Stop (متوقف کردن آلارم) را انتخاب و با تپ کردن روی این گزینه ها آنها را انتخاب کنید. شما با Snooze کردن گوشی ۹ دقیقه دیگر زمان می خواهید تا در بستر بمانید و آلارم آیفون ۹ دقیقه بعد دوباره زنگ می خورد. شاید شما با باز کردن چشمانتان برای نگاه کردن به صفحه ی گوشی، نتوانید دوباره به خواب بروید . Snooze کردن گوشی با چشمان باز در این حالت، خواب شما را بر هم میزند .شما می توانید با استفاده از دکمه های سخت افزاری گوشی و بدون نگاه کردن به صفحه ی نورانی گوشی، آلارم را کنترل کنید.برای این کار تنها کافی است برخی دکمه های آیفون را در تاریکی لمس کنید.

Snooze آلارم را با استفاده از دکمه ی Volume آیفون کنترل کنید.

اگر ۹ دقیقه ی دیگر زمان می خواهید تا خوابتان کامل شود، تنها باید دکمه ی Volume آیفون را بفشارید. در این حالت اصلا تفاوتی بین دکمه ی کم کردن و یا زیاد کردن ولوم نیست. با این کار آلارم ساکت می شود و ۹ دقیقه ی دیگر دوباره شروع به زنگ خوردن می کند. با زنگ خوردن دوباره آلارم می توانید برای بیدار شدن و یا دوباره خوابیدن تصمیم بگیرید. اگر باز ۹ دقیقه ی دیگر زمان می خواهید دکمه ی ولوم را بفشارید.

نکته: اگر به طور کلی ویژگی Snooze را روی آیفون غیر فعال کرده باشید، با فشردن دکمه ی ولوم، کلا آلارم متوقف می شود.اگر بدون توجه به آلارم آن را به حال خود رها کنید، بعد از چند ثانیه آلارم متوقف شده و باز به صدا در می آید.

آلارم را با استفاده از دکمه ی Home متوقف کنید.

اگر می خواهید آلارم را متوقف کنید و آن را به تاخیر نیندازید، تنها لازم است دکمه ی Home را بفشارید.  یادتان باشد که اپل بعد از طراحی iPhone 5s تاچ آی دی را طوری پیاده سازی کرد که برای قفل گشایی گوشی لازم است چند ثانیه انگشت را روی سنسور فینگر پرینت نگاه دارید. با یک بار فشردن دکمه ی Home به هنگام آلارم گوشی، تنها آلارم متوقف می شود و گوشی موبایل آیفون باز نخواهد شد.

مطالب مرتبط