ترفند, ترفند سامسونگ

کد تست گوشی ­های سامسونگ

blank

کد تست گوشی های سامسونگ مجموعه ای کارکتر هستند که از «ستاره، مربع، عدد و مربع» تشکیل شده است و به صورت مخفی در واقع برای گوشی های اندروید ساخته شده اند. هر یک از این کدها مربوط به قطعه ای از گوشی و کارکرد آن است. برخی از آنها برای تست مرغوبیت و سلامت گوشی و برخی دیگر برای مشخص کردن اصل بودن دستگاه موبایل شما است. اگر با این کدها آشنا باشید، براحتی می توانید به هر آنچه که می خواهید پی ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این کدهای مخفی تست بیشتر صحبت کنیم.

پیشرفت امکانات دستگاه های موبایل و بالا رفتن آپشن­ های گوشی های سامسونگ، دیگر از سالی به سال دیگر منتهی نمی ­شود. امروزه شاهد پیشرفت لحظه به لحظه­ ای تلفن همراه هستیم. از بهترین امکانات گوشی­ های ساخته شده توسط این غول کره ای، این است که کمپانی سامسونگ برای این گوشی­ ها « کد تست» تعریف کرده است.

در مجموع کدهای مخفی #0228#* ، #0011#* ، #06#* ، #1234#* کل کدهایی است که برای گوشی های اندروید تعریف شده است.

کد تست­هایی که گوشی­ های موبایل در بازار دارند به دو دسته تقسیم می ­شوند:

کد تست مرغوبیت کالا:

کد تست در حین خرید کالا به ما کمک می کند که در کمترین زمان، صحت برنامه­ ها و اجزاء گوشی را بررسی کنیم. اما بعد از خرید نیز برای ما کارایی ­هایی خواهد داشت.

تنوع در برندهای گوشی­ ها زیاد است و سامسونگ نیز از این تنوع بی­ بهره نبوده است.

ممکن است زمانی گوشی ما هنگ کرده باشد و ما به اشتباه تصور کنیم که قسمتی خاصی از گوشی خراب شده است، و یا حتی ممکن است قسمتی از گوشی خراب شده باشد یا ویروسی شده باشد و ما اصلا از این موضوع با خبر نباشیم!

با استفاده از شماره­ گیری کد و انجام اقدامات زیر از صحت برنامه­ ها و گوشی سامسونگ خود اطمینان حاصل کنید:

اما برای نمونه به معرفی کد تست گوشی­های Galaxy  می­پردازیم.

ما در ابتدا باید به قسمت یا فایل مربوط به تست گوشی دسترسی پیدا کنیم و آن را پیدا کنیم. این کد بیشتر حالت یک پسورد و یا رمز است. باید این فایل مخفی را پیدا کنید و آن را «باز کنید».

بهترین و ساده ­ترین روش برای باز کردن کد تست گوشی­ های سامسونگ شماره گیری کد #*0#* است.

بعد از شماره گیری کد داده شده منوی کل برنامه­ ها برای شما باز خواهد شد.

کد تست گوشی ­های سامسونگ

کد تست گوشی ­های سامسونگ

هر منوی که ملاحظه می­ کنید و به صورت تفکیک شده برای شما باز شده است، مربوط به تست قسمتی خاص یا برنامه خاصی است که در گوشی شما موجود است.

با انتخاب هر کدام از این منوها وارد جزییات و برنامه­ های مربوط به آن قسمت می ­شود و به راحتی صحت و مرغوبت آن را می ­توانید بسنجید.

اما اگر تصور می­ کنید که گوشی شما پس از مدتی برخی اجزاء و برنامه ­های آن کار نمی ­کند و یا درست کار نمی ­کند از گزینه­ های Blur,  …, Green استفاده کنید.

با انتخاب گزینه ­های ذکر شده وارد جزییات و برنامه­ ها مربوط به برنامه­ های مخصوص به آن قسمت می­ شوید و چنانچه سوکت و اجزایی از گوشی سوخته باشد و یا از کار افتاده باشد آن را به راحتی پیدا خواهید کرد.

با استفاده از کد و روشی که ارائه شد می ­توانید پیکسل­ های صفحه نمایش، نور صفحه نمایش، میزان شفافیت و وضوح در صفحه نمایش، صحت اسپیکر و خروجی هندزفری،  ویبره و منوی سایلنت و خاموش شدن گوشی، پیکسل دوربین فیلم و عکس و کل امکانات و آپشن هایی که در کاتالوگ گوشی برای آن تعرف شده است را، بررسی کنید.

در این بخش کدهایی که می­ توان شماره ­گیری کنید و مورد استفاده است شامل، #1234#* ، #0228#* ، #0011#* می­ شود. با استفاده از کدهای ذکر شده باتری و دیگر اجراء گوشی را تست کنید و از صحت آنها اطمینان حاصل کنید.

دانستن این کدها زمانی بیشتر کارایی را دارند که شما به دنبال خرید گوشی موبایل هستید. فرقی نمی کند، گوشی شما نو باشد و یا کارکرده، با استفاده از روش فوق می توانید از صحت و سلامت کامل گوشی خریداری شده خود آگاه شوید. اگر هنگام خرید تلفن کارکرده از سلامت موبایل مورد نظر خود مطمئن نیستید می توانید با هزینه ای بسیار اندک از خدمات کارشناسی گوشی های کارکرده و دست دوم ما بهره مند شوید.

کد تست اصل بودن کالا :

این کد را جهت بررسی اصل بودن کالا و قاچاقی نبودن آن برای گوشی ­ها تعریف کرده ­اند.

هر گوشی یکسری شناسه یا کد مخصوص به خود را داد. در مواقعی که گوشی به سرقت برود یا گم شود، به سادگی می­ تواند از خرید و فروش آن جلوگیری کرد.

با استفاده از این کد حتی می ­توان گوشی مورد نظر را ردیابی کرد و اگر سارق آن را روشن نگه دارد، آن را به راحتی پیدا کرد.

با استفاده از کد ردیابی، هم به اصل بودن محصول پی می ­بریم و هم از سرقت شدن آن جلوگیری می­ کنیم.

این کد باعث می­شود که به مشتری این اطمینان را بدهد که محصول خریداری شده، ساخته شده توسط کمپانی سامسونگ است و طرح و تقلبی نیست.

این شناسه مانند شماره ملی افراد، مخصوص به یک گوشی است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا بود.

کافی است شناسه­ ی #06#* را شماره­ گیری کنید تا کد سریال گوشی شما را نمایش دهد.

کد تست گوشی ­های سامسونگ

کد تست گوشی ­های سامسونگ

کد و سریال شخصی گوشی موبایل شما باعث خواهد شد که اگر گوشی شما سرقت شود، این سریال را به کل نمایندگی­ های سامسونگ، پلیس و نرم­ افزارهای جوینده بدهید و به این وسیله از معامله، خرید و فروش و  سوء استفاده کردن از آن خودداری کنید.

گوشی موبایل یکی از پرکاربردترین وسیله های همراه ما هستند که در طول روز مدام از آنها استفاده می کنیم. استقامت برخی از این گجت های هوشمند مثال نزدنی و بی نظیر هستند. تصور کنید، بیش از دو سه ساعت بازی کردن در روز، تماشای بیش از یک ساعت کلیپ و ویدئو، عکسبرداری، بیش از چند ساعت وبگردی در شبکه های اجتماعی و غیره از جمله کارهایی هستند که ما روزانه با گوشی موبایل خود انجام می دهیم. پس طبیعی است که باتری آن ضعیف شود، قطعات داخلی آن فرسوده و از کار بیفتند و گوشی ایراد پیدا کند.

اگر موبایل اندروید دارید، توصیه می کنیم که هر چند وقت یکبار با استفاده از این کدهای تست، موبایل خود را چک کنید. اگر جایی از آن خراب باشد و یا در عملکرد گوشی اختلال ایجاد کرد، آن را به واحد تعمیر گوشی و تبلت ما بیاورید تا تکنسین های ماهر و مجرب ما در اسرع وقت مشکل آن را رفع کنند. شایان ذکر است که تشخیص و عیب یابی اولیه گوشی های موبایل شما توسط تعمیرکاران متخصص ما رایگان بوده و تمام قطعات گوشی و لوازم مورد نیاز برای تعویض را در همین مرکز می توانید با قیمت بسیار مقرون به صرفه و پایین تهیه کنید. کیفیت و سرعت عمل در کنار رضایت مندی شما تمام خواسته کوک موبایل است.

سوالات متداول کد تست گوشی ­های سامسونگ

1- کد تست اندروید به چه درد می خورد؟

کد تست در حین خرید کالا به ما کمک می کند که در کمترین زمان، صحت برنامه ها و اجزاء گوشی را بررسی کنیم. اما بعد از خرید نیز برای ما کارایی هایی خواهد داشت.

2- چگونه می توانم کد نمایشگر سامسونگ خود را پیدا کنم؟

برای یافتن منوی پنهان، صفحه شماره گیری را باز کنید و #*0#* را بدون فاصله، درست مانند هر شماره تلفن، وارد کنید. یک لحظه صبر کنید، اکنون یک صفحه نمایش ظاهر می شود: تعدادی زیادی دکمه که هر کدام یک ویژگی از گوشی را تست می کنند مانند لرزش، رنگ های RGB، حساسیت به صفحه لمسی، خروجی بلندگو و غیره نمایش داده می شوند. روی دکمه مورد نظر ضربه بزنید و آن را تست کنید.

3- کد تست 0011#* چیست؟

این کد اطلاعات وضعیت شبکه GSM شما مانند وضعیت ثبت نام، باند GSM و غیره را نشان می دهد.

4- مستر کد برای باز کردن قفل گوشی سامسونگ چیست؟

کد 00000000 را وارد کنید. اکنون قفل تلفن شما باز خواهد شد و امکان استفاده در شبکه دیگر وجود دارد. کد #2878*2767*# 3855*2767* را وارد کنید، دستگاه شما بطور خودکار راه اندازی مجدد (ریبوت) می شود. اگر کار نکرد، این کد را روی گوشی بدون سیم کارت امتحان کنید.

5- کد 21#* چه کاری با تلفن شما انجام می دهد؟

وضعیت ارسال تماس را نشان می دهد. کد #002## به اضافه دکمه سبز رنگ «تماس» – همه تماس های خروجی را غیرفعال می کند. کد ستاره pin ستاره 33 مربع، مسدود کردن تماس ورودی را فعال می کند. کد مربع 33 ستاره pin مربع مسدودیت تماس های ورودی را غیرفعال می کند.

6- برای تست آنتن گوشی چه کدی را بگیرم؟

برای اینکه تست کنید که آیا گوشی شما در منطقه و یا هر کجا که هستید آنتن دارد یا خیر کد تست *#*#7262626#*#* را شماره گیری کنید.

7- از کجا بدانم حافظه رم گوشی من چند گیگابایت است؟

با شماره گیری فوری کد تست *#*#3264#*#* از روی صفحه شماره گیر گوشی خود براحتی می توانید بفهمید که حافظه رم این گوشی چند گیگابایت است.

8- کد #3855*2767* چه کاری انجام می دهد؟

باز وارد کردن این کد از روی صفحه شماره گیر گوشی خود، همه اطلاعات موجود بر روی گوشی شما پاک خواهد شد. زدن این کد به هیچ وجه توصیه نمی شود.

9- برای بکاپ گیری فوری از تمامی اطلاعات چه کدی را وارد کنم؟

با وارد کردن کد *#*#*663282*255*273282#*#* می توانید بلافاصله از تمامی اطلاعات روی گوشی خود بکاپ گیری کنید.

10- کد تست اصل بودن کالا (#06#*) چه خاصیتی دارد؟

کد و سریال شخصی گوشی موبایل شما باعث خواهد شد که اگر گوشی شما سرقت شود، این سریال را به کل نمایندگی های سامسونگ، پلیس و نرم افزارهای جوینده بدهید و به این وسیله از معامله، خرید و فروش و سوء استفاده کردن از آن خودداری کنید.

مطالب مرتبط