کارآموزی تعمیرات موبایل

کاربرد اسیلوسکوپ در تعمیر گوشی همراه

کاربرد اسیلوسکوپ در تعمیر گوشی همراه

این روزها، گوشی های هوشمند بخش مهم و ضروری در زندگی هر شخصی شده اند به طوری می توان گفت این گوشی ها تمام عرصه های زندگی شخصی و اجتماعی هر فردی را در بر می گیرد. همچنین، با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی های همراه خصوصا گوشی های وارداتی که با ارز و دلار خریداری و روانه بازار می شوند، بسیاری از مصرف کنندگان تلفن های هوشمند سعی در نگهداری بهینه و یا تعمیر موبایل های فعلی خود دارند. بنابراین، وجود کسب و کاری برای تعمیر این گوشی های هوشمند مهمتر و کاربردی تر از قبل شده است.

کارگاه های خدمات تعمیر موبایل در تمام دنیا وجود دارد. اما برای داشتن یک کارگاه خدمات تعمیر موبایل خوب علاوه بر مهارت و تخصص کافی در زمینه مشکلات و خرابی های مختلف گوشی همراه ، باید سری کاملی از ابزارهای تعمیر گوشی همراه را فراهم کرد تا بتوان با نیازهای متفاوت و دشوار مشتریان مواجه شد و آنها را تامین کرد. برای خرید ابزار تعمیرات موبایل با کوک موبایل تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان واحد فروش محصولات و ابزارهای تعمیر ما بهره ببرید.

به نظر شما چه ابزارهایی برای تعمیر حرفه ای گوشی موبایل ضروری است؟

چه دستگاه ها و ابزارهایی برای داشتن یک کارگاه تعمیرات موبایل که توانایی برطرف کردن تمام احتیاجات و مسائل مشتریان را داشته باشد، مورد نیاز است؟

بیشترین ایراداتی که گوشی های موبایل به آن دچار می شوند چیست؟ آیا برای رفع آن ها به ابزارهای تخصصی نیاز است؟

بیشترین مشکل و شکایت صاحبان گوشی های همراه که برای آن به کارگاه های تعمیر موبایل و یا نماینده شرکتها مراجعه می کنند، مشکلات مربوط به صفحه نمایش، تماس تلفن همراه با آب، اختلال در شارژ باطری، قطعی صدای بلندگو و مشکل در میکروفون است. اما گاهی نمی توان به راحتی علت اصلی این مشکلات و شدت آن را پیدا کرد تا بتوان برای خرید گوشی جدید یا تعمیر آن تصمیم گرفت.

برای تشخیص مشکل و تعمیر این موارد علاوه بر ابزارهای باز کردن گوشی، به ابزارهایی نیاز است که بتواند به سرعت علت و ایراد اصلی و میزان مشکل را که موجب اختلال درعملکرد گوشی شده است، تشخیص دهد. متخصصین تعمیر گوشی های همراه، برای این کار از ابزارهایی همچون مولتی متر و اسیلوسکوپ استفاده می کنند. این ابزارها، میزان و شدت ایراد گوشی را بررسی می کنند تا در نتیجه تکلیف مشتری برای صرف وقت و هزینه برای تعمیر توسط نمایندگی یا کارگاه و یا خرید موبایل جدید مشخص خواهد شد. به بیان دیگر، این ابزارها در صرفه جویی وقت و هزینه تعمیرات هم از سوی کاربران گوشی و هم از طرف پرسنل نمایندگی ها و تعمیرکاران نقش بسزایی دارند.

شخیص مشکل و تعمیر

شخیص مشکل و تعمیر

اما مولتی متر و اسیلوسکوپ چگونه به فرایند تعمیر کمک می کنند ؟

مولتی متر برای چک کردن باطری، بلندگو، میکروفون و دیگر اجزاء استفاده می شود. اما اسیلوسکوپ برای تعمیر حرفه ای و دقیق تلفن همراه ساخته شده است و به شما این امکان را می دهد که به سرعت زیادی ایراد گوشی موبایل را پیدا کنید. این ابزار به دقت نقطه کلیدی اطلاعات موبوطه حاصل از تست گوشی را تشخیص داده و به شکل موج بر روی صفحه اش نشان می دهد. از طریق مشاهده سیگنالهای مختلف شکل موج، پرسنل تعمیرکار می توانند نقطه گسل و محدوده خطا را بشناسند. این روش رایج ترین و ساده ترین راه برای تعمیر گوشی هوشمند است. قابل ذکر است که سازندگان تلفن همراه نیز از اسیلوسکوپ برای تست یکپارچگی سیگنالهای تولیداتشان استفاده می کنند.

مولتی متر و اسیلوسکوپ

مولتی متر و اسیلوسکوپ

اسیلوسکوپ در فرایند تعمیر تلفن همراه، عمدتا ولتاژ را تشخیص می دهد و نکات کلیدی موجود در شکل موج سیگنال بورد اصلی را که قابل ترسیم نیز هست ، مشخص می کند ( منبع تغذیه DC برای هر بخش از تلفن همراه، ساعت اصلی 26 مگاهرتزی، RTC 768,32 kHZ، خروجی سیگنال IQ برای فرکانس متوسط). همچنین، از طریق دامنه به سرعت می توانید علت خرابی را پیدا کنید.

دستگاه اسیلوسکوپ از ویژگیهای و اجزایی تشکیل شده که در کار تعمیر موبایل به شما کمک بسیاری می کند:

  • این دستگاه دارای پهنای باند 2100 مگاهرتزی و در بعضی مدلها 100 مگاهرتزی است.

  • علاوه بر داشتن دو کانال آنلوگ، قابلیت نشان دادن پارامترهای مختلف شکل موج را نیز داراست که می توان تنظیمات دلخواه را بر روی آن اعمال کرد. حتی می توان امواج بدست آمده را ضبط کرد و دوباره بازبینی کرد

  • دراین ابزار، ورودی USB، برای اتصال به کامپیوتر وجود دارد. شما می توانید از این طریق گوشی موبایل را به کامپیوتر متصل کرده و به رفع اشکال و کنترل آن از راه دور بپردازید.

  • این دستگاه امکان اتصال از طریق کانال USB را در هر زمان و مکان دارد به طوری که به شما کمک می کند نرم افزار سیستم را از طریق درایو فلش USB ارتقاء داده و داده ها را ذخیره کنید.

  • دارای ریموت کنترل بوده و علاوه بر حافظه ذخیره اطلاعات، فضای ذخیره آنلاین نیز دارد.

  • دارای صفحه نمایش 8 اینچی HD فلورسنت است که در بدست آوردن و مشاهده دقیق نتایج تست گوشی موبایل کمک شایانی می کند.

  • سیستم این دستگاه، قابلیت تشخیص زبانهای مختلف را دارد

اسیلوسکوپ با دستگاه مولتی متر تفاوتهایی دارد. دانستن این تفاوتها شما را با مزایا و ویژگی های مثبت این دستگاه آشنا می کند. از آنجا که اسیلوسکوپ به شکل موج کامل توجه دارد، مقدار ولتاژ، از کمترین مقدار تا بالاترین مقدار مسیر را نشان خواهد داد؛ بنابراین اغلب، در اندازه گیری بالاترین مقدار نشان داده می شود. اما مقدار اندازه گیری شده توسط مولتی متر مقدار متوسط است و این میزان نسبت به بالاترین مقدار متفاوت است.

به عنوان مثال، اگر با استفاده از یک مولتی متر، ولتاژ برق خانگی را اندازه گیری کنید، 220 ولت نشان می دهد که ولتاژی متوسط محسوب می شود. اما اگر این برق خانگی را به وسیله اسیلوسکوپ اندازه بگیرید، خواهید دید که مقدار ولتاژ را تقریبا 311 ولت نشان می دهد که نقطه اوج و حداکثرمیزان ولتاژ این نوع برق به شمار می رود. توجه داشته باشید که مولتی متر تنها می تواند مقادیر پایدار را اندازه گیری کند.مزیت اسیلوسکوپ این است که دارای دامنه دینامیکی وسیعی است؛ می تواند زمان و فرکانس را کنترل کند؛ همچنین می تواند سیگنال ماشه ای داشته باشد و چندین کانال را مقایسه، ضبط و ذخیره کند.

ما در کوک موبایل شرایطی را فراهم کرده ایم که در آن کارآموزان بتوانند براحتی در محیطی امن و پرنشاط کارآموزی تعمیرات موبایل خود را بگذرانند. برای کسب اطلاعت بیشتر با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط