ترفند آیفون

پاک کردن مخاطبان تکراری از آیفون

پاک کردن مخاطبان تکراری از آیفون

برای همه ما اتفاق افتاده که یکی از مخاطبانمان شماره تلفن خود را تغییر داده است و پس از آن که خواستیم نام و شماره ی او را روی آیفون ویرایش کنیم، به عنوان مخاطبی جدید در برنامه ی مخاطبان(Contacts) ذخیره شده است.  نکته ی جالب اینجاست که اگر از بالا تا پایین لیست مخاطبان خود را ببینید، می توانید چندین بار نام مخاطبان تکراری را پیدا کنید. مخاطبانی که همه یک نفر هستند و برای دو یا چند بار در لیست مخاطبان تکرار شده اند. حالا تصور کنید که قرار است با این فرد تماس بگیرید. کدام یک از شماره ها، شماره ی صحیح فرد است؟ در ادامه می خواهیم راه حلی سریع را برای مرور مخاطبان آیفونتان به شما آموزش دهیم.می توانید با استفاده از ترفندی که امروز می آموزیم مخاطبان تکراری را پیدا کنید و تمام شماره های متعلق به یک فرد خاص را به او اختصاص دهید و اگر شماره ای قدیمی از فرد ذخیره کرده اید و دیگر به آن نیاز ندارید، شماره را پاک کنید.با کوک موبایل همراه باشید. البته اگر در انجام هر کدام از موارد زیر به مشکل برخورد کردید، می توانید به صورت رایگان با شماره ی 02167319 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در بخش تخصصی تعمیرات موبایل آیفون شما را راهنمایی و کمک نمایند.


Phone Clean  به لیست مخاطبان شما نظم و ترتیب می دهد.

 حتما برایتان پیش آمده که یکی از مخاطبانتان را برای چندین بار روی آیفون خود ذخیره کرده اید.برای آن که بتوانید  مخاطبانتان را دوباره مرتب کنید نیاز به یک برنامه ی کاربردی خواهید داشت؛ برنامه ای که بتوان با استفاده از آن برنامه ی Contacts را مرتب کرد. این برنامه Phone Clean است.

آیفون | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

با استفاده از Phone Clean می توانید مخاطبانی را که چندین بار تکرار شده اند، با هم ادغام کنید. برای آن که بتوانید این ترفند را اجرا کنید لازم است قدم های زیر را طی بفرمایید

قدم اول: برنامه ی Phone Clean را دانلود کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید، دانلود برنامه ی Phone Clean است. این برنامه روی کامپیوتر و یا Mac شما اجرا می شود.نسخه ی آزمایشی برنامه رایگان است و هزینه ی نسخه ی پولی ۲۰ دلار در سال است. تصمیم با خودتان است که کدام نسخه را انتخاب کنید. شما می توانید این ترفند را با استفاده از نسخه ی رایگان این برنامه انجام دهید. با استفاده از نسخه ی پولی این برنامه می توان اطلاعات غیرضروری روی آیفون که فضای حافظه ی زیادی از گوشی شما را اشغال کرده است حذف کنید و از این جهت سرعت پردازش و اجرای برنامه های گوشی خود را افزایش دهید.

قدم دوم: آیفون خود را یه کامپیوتر و یا لپ تاپتان متصل کنید.

آیفونتان را قبل از آن که برنامه ی Phone Clean را روی کامپیوتر خود اجرا کنید، به کامپیوتر متصل کنید. می توانید از کابل USB برای این منظور استفاده کنید.

قدم سوم: Contacts را از روی iCloud غیرفعال کنید.

قبل از آن که بتوانید مخاطبان تکراری روی گوشی خود را ادغام کنید، باید همگام سازی خودکار مخاطبان روی Contacts را غیرفعال سازید.برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید.

قدم اول: برنامه ی setting روی آیفون خود را باز کنید.

قدم دوم: روی نام خود که در بالای Setting نشان داده شده است، تپ کنید.

قدم سوم: حالا iCloud را انتخاب کنید.

قدم چهارم: حالا می توانید لیستی از برنامه های روی گوشی که به صورت اتوماتیک با iCloud همگام می شوند را مشاهده فرمایید. روی برنامه ی  Contacts تپ کنید.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

قدم پنجم: حالا روی تانگل سبز رنگ روبروی برنامه ی Contacts تپ کنید و به کشیدن آن به سمت چپ، همگام سازی خودکار این برنامه با iCloud را غیرفعال کنید.

قدم ششم: برنامه ی Phone Clean را اجرا کنید و از درون این برنامه مخاطبان روی آیفون را مرتب کنید.

قدم هفتم: حال بایستی برنامه ی Phone Clean را روی کامپیوتر خود اجرا کنید و از بالای منوی برنامه،  جعبه ابزاری که با نام ToolBox نمایش داده شده است را انتخاب کنید. ToolBox با آیکونی شبیه به کیف دستی نمایش داده شده است.

آیفون | تعمیرات تخصصی گوشی

قدم هشتم: حال با استفاده از برنامه ی Phone Clean هر تغییری را که لازم است اعمال کنید.برای ادغام مخاطبان یکسان با یکدیگر و یا پاک کردن مخاطبانی که دیگر نیاز به داشتن آنها روی آیفون ندارید، روی  گزینه ی Contacts Clean تپ نمایید.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

می توانید لیست مخاطبان تکراری موجود روی گوشی خود را در سمت راست پنجره ی برنامه مشاهده نمایید.دوباره در سمت راست برنامه می توان نحوه ی ادغام مخاطبان تکراری روی گوشی خود را ببینید. با استفاده از این روش می توانید نام یکی از مخاطبان که تکراری است را  Mobile و مابقی را Other انتخاب کنید.

آیفون | تعمیرات تخصصی گوشی

با کلیک کردن روی آیکون مخاطبان که در سمت چپ پنجره قرار گرفته اند، می توانید آنها را برای ادغام با یکدیگر انتخاب کنید. حال با کلیک کردن روی آیکونی که با فلش سمت راست در تصویر نشان داده شده است، می توانید مخاطبانی که آنها را انتخاب کرده اید با یکدیگر ادغام کنید.

قدم نهم: مخاطبان تکراری را با یکدیگر ادغام کنید.

بعد از کلیک کردن روی آیکون ادغام که در قدم هفتم توضیح داده شد، پنجره ی پاپ آپی نمایش داده می شود که از شما اجازه می خواهد دو و یا چند مخاطب تکراری را با هم ادغام کند.اگر انتخاب مخاطبان تکراری را در مرحله ی هشتم درست انجام داده اید، روی Yes کلیک کنید تا مخاطبان با هم ادغام شوند و از شر مخاطبان تکراری خلاص شوید.

آیفون | تعمیرات تخصصی موبایل

نکته: دقت کنید که تنها مخاطبانی را انتخاب کنید که واقعا تکرار یکدیگر هستند چرا که Phone Clean تمام مخاطبانی که هم نام یکدیگر هستند را با هم ادغام می کند.شاید شما افراد مختلف را با نام های یکسان(مثلا نام کوچک آنها) ذخیره کرده اید و با اجرای برنامه Phone Clean تمامی این مخاطبان با یکدیگر ادغام می شوند.پس از ادغام مخاطبان تکراری روی آیفون، نتیجه را روی آیفون خود مشاهده کنید. دقت کنید تنها مخاطبانی با یکدیگر ادغام می شوند که در پنجره ی نمایش داده شده در مرحله ی هفتم می بینید. با دقت در لیست مخاطبان روی گوشی خود می بینید که اگر برای یک نفر دو شماره موجود بوده است، یکی از شماره ها با نام mobile (شماره اصلی) و دیگری با نام other زیر نام مخاطب قرار گرفته است.

آیفون | تعمیرات موبایل
می توانید مخاطبان تکراری روی گوشی موبایل اپل را با استفاده از خود برنامه ی Contacts در آیفون ادغام کنید که پروسه ای بسیار سخت و مشکل است. استفاده از Phone Clean برای ادغام مخاطبان بسیار آسان تر و سریعتر از برنامه ی خود آیفون است. دانلود این برنامه تنها با استفاده از چند کلیک و در چند ثانیه صورت می گیرد و با استفاده از آن می توانید سر و سامانی به مخاطبان خود بدهید.

مطالب مرتبط