ترفند اندروید

نکاتی برای صاحبان گوشی های اندروید- بخش اول

نکاتی برای صاحبان گوشی های اندروید

شما می توانید روی سیستم عامل گوشی های اندروید ترفندها و حقه های بسیاری را پیاده کنید. بسیاری از صاحبان گوشی های اندروید از این حقه ها و ترفندها بی خبرند. خیلی از این ترفندها بر روی برنامه های بومی سیستم عامل اندروید اجرا می شوند و برخی دیگر روی نوتیفیکیشن های مربوط به LED گوشی ها! برخی مربوط به ژست های لمسی گوشی هستند و بعضی دیگر از این حقه ها به دسته بندی های ممکن روی فولدرهای گوشی می پردازند. در هر صورت می توانید با مطالعه ی این مقاله به عنوان بخش اول آموزش ترفندهای اندروید و بخش های دیگر  که در آینده منتشر می شوند، تعدادی از این حقه ها را بیاموزید. طبیعی است که شما با استفاده از این حقه ها از داشتن سیستم عامل منعطفی چون اندروید لذت خواهید برد. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.


ترفند اول: وای فای گوشی خود را شارژ کنید!

 آیا می دانستید که شما با دستوراتی که به گوگل می دهید، می توانید در هزینه و زمان استفاده از داده های خود روی گوشی تلفن همراهتان صرفه جویی کنید؟بسیاری از کاربران اندروید نمی دانند که می توانند میزان مصرف داده روی گوشی موبایل اندروید خود را کنترل و تنظیم کنند.شما می توانید با به کار بستن این ترفند تا سی درصد در استفاده از داده های روی اینترنت صرفه جویی کنید.خوب چطور می توانیم وای فای گوشی خود را طوری تنظیم کنیم که هزینه های اینترنتمان کم شود؟برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید.

قدم اول: به Chrome  بروید.

قدم دوم: روی Setting تپ کنید.شما می توانید آیکون Setting را به شکل یک چرخ دنده مشاهده کنید.

قدم سوم: روی آیکن Data Saver تپ کنید و این گزینه را فعال سازید.برای اینکه مطمئن شوید این گزینه فعال شده است، باید کلمه ی on را در زیر عبارت Data Saver ببینید.

خوب حالا یک نکته ی کاربردی دیگر که خلاف هدف ترفند اول است! آیا می دانستید که می توانید به تلفن همراه خود دستور دهید که حتی هنگام رفتن گوشی به خواب (  مد Sleep ) وای فای را روشن نگه دارد؟ گاهی در حال دانلود برنامه و یا ویدیویی هستید و می خواهید دانلود این برنامه یا فیلم حتی حین رفتن گوشی به مد اسلیپ هم ادامه پیدا کند. در این صورت می توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که بعد از رفتن گوشی به مد Sleep دانلود ادامه یابد و اتصال به وای فای قطع نشود.برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: روی Setting در صفحه خانه ی موبایل خود تپ کنید.

قدم دوم: روی Wi-Fi تپ کنید.

قدم سوم: روی گزینه ی Advanced تپ کنید.

قدم چهارم: روی Keep Wi-Fi on during Sleep تپ کنید و زمان آن را Always انتخاب کنید.

اندروید | تعمیرات تخصصی موبایل

در این صورت حتی اگر صفحه ی گوشی شما خاموش شد(گوشی به خواب رفت- مد Sleep)  گوشی به وای فای متصل می ماند و با هر بار روشن کردن صفحه ی گوشی لازم نیست که اتصال به وای فای را برقرار سازید و از این جهت در مصرف باتری گوشی صرفه جویی خواهید کرد.

ترفند دوم: قابلیت Google Now on Top را روی گوشی خود فعال کنید.

 اندروید قابلیت Google Now on Top را با معرفی و ارائه ی سیستم عامل اندروید ۶ و یا همان اندروید مارشملو معرفی کرد. وظیفه ی Google Now on Top این است که هر اتفاقی که روی گوشی شما می افتد را در قالب اطلاعات متنی روی صفحه نمایش گوشی شما نشان دهد. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون آن که به صورت دستی اقدام به جست و جوی اطلاعات کنید، به این اطلاعات دسترسی یابید.برای استفاده از این قابلیت لازم است سیستم عامل گوشی خود را حداقل به نسخه ی ۶ اندروید یا همان اندروید مارشملو به روز رسانی کنید.

برای فعال کردن Google Now on Top روی گوشی خود باید مسیر زیر را طی نمایید:

قدم اول: روی Setting تپ کنید.

قدم دوم: رویgoogle  تپ کنید.

قدم سوم:روی Search & now تپ کنید.

قدم چهارم: روی Voice تپ کرده و آن را on یا off کنید. اگر این قابلیت را on کنید، می توانید از خدمات آن لذت ببرید. پس از فعالسازی Google Now on Top می توانید اطلاعات متنی را در بالای صفحه ی گوشی خود ببینید.

اندروید | تعمیرات تخصصی گوشی

برای غیرفعال کردن Google Now on Top می بایست دکمه ی خانه ی گوشی را نگه داشته و زمانی که منو ظاهر شد روی آیکون سه نقطه ی آن تپ کرده و پس از وارد شدن به بخش تنظیمات این قابلیت را غیرفعال کنید.

ترفند سوم: مصرف باتری گوشی خود را بهینه کنید.

مهم نیست که گوشی اندروید شما چه مدلی دارد و از چه نسخه ای از سیستم عامل اندروید استفاده می کند، چرا که همیشه راهی برای بهینه کردن و صرفه جویی در مصرف توان و باتری گوشی شما وجود دارد. برای این منظور بایستی ابتدا از میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی کم کنید.  استفاده از این ویژگی که تنظیمات سنسور نور گوش طوری باشد که نور صفحه را متناسب با شرایط نوری محیط تطبیق دهد، عاقلانه ترین روش برای صرفه جویی مصرف باتری گوشی است.

سنسور نور استفاده شده روی گوشی طوری طراحی شده است که شرایط نور لازم برای دیدن اشیا توسط چشم انسان را در نظر می گیرد.شما با توجه به شرایط محیطی که در آن قرار دارید به مسران متفاوتی از نور برای صفحه نمایش گوشی خود نیاز دارید.قبلا هم بارها گفته ایم که مهم ترین منبع برای صرف انرژی گوشی، صفحه نمایش گوشی است . همیشه از اینکه نور صفحه نمایش گوشی در کمترین میزان مناسب برای چشم تان تنظیم شده است، اطمینان حاصل  کنید.

اندروید | اموزش تعمیرات تخصصی موبایل

علاوه بر آنچه گفته شد، بیشتر واسط های کاربری در سیستم عامل اندروید، دارای مد و حالت صرفه جویی در مصرف باتری هستند که تحت عنوان Battery Saving Mode شناخته می شود. با استفاده از تنظیمات این بخش از گوشی میتوانید میزان نور صفحه نمایش را متناسب با نیازتان در هر محیط نوری تغییر دهید.برای مثال در گوشی های سونی حالتی به نام Stamina mode تعریف شده است که بهترین عملکرد نور صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می دهد و اگر شما از گوشی های سونی جدید استفاده می کنید می توانید همواره این مد را فعال کرده و از این قابلیت بهره ببرید و در مصرف باتری گوشی تان بیشترین صرفه جویی را داشته باشید.

اندروید | تعمیرات موبایل

میزان باتری و توان گوشی می تواند روی اجرا شدن برنامه ها و عملکرد گوشی شما تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین استفاده از نور زیاد صفحه نمایش در جاهایی که واقعا به این حد از نور نیاز است، اهمیت پیدا می کند.

از طرف دیگر گوشی های HTC دارای حالت Power Saver هستند که شما با فعال و یا غیرفعال کردن این قابلیت می توانید میزان استفاده صفحه نمایش از توان باتری را تنظیم کنید.برای اطلاع از بهترین گوشی های اندروید از نظر مصرف باتری می توانید مقاله ب بهترین های اندروید از نظر مصرف باتری را مطالعه فرمایید.

برای تنظیم میزان مصرف باتری روی گوشی اندروید خود به Setting بروید و با تپ کردن روی Battery  یا Power و یا کلماتی شبیه به اینها،  تنظیمات مربوط به استفاده برنامه های مختلف از باتری گوشی را اعمال کنید.ادامه ی ترفندهای مربوط به استفاده ی بهینه از گوشی های اندروید را به زودی در کوک موبایل خواهید خواند.

مطالب مرتبط