ترفند اندروید

نکاتی برای صاحبان گوشی های اندروید-بخش دوم

صاحبان گوشی های اندروید

در مقاله ی قبلی تحت عنوان  ” نکاتی برای صاحبان گوشی های اندروید-بخش اول” که بخش اول از نکات مربوط به گوشی های اندروید را ارائه دادیم، سه تا از پر کاربردترین این ترفندها را آموختید. در این مقاله که در اصل بخش دوم نکات مربوط به گوشی های اندروید است، شش ترفند دیگر را آموزش خواهیم داد.با کوک موبایل همراه باشید.


ترفند چهارم:مجوز برنامه ها را به صورت تکی صادر کنید.

آیا سیستم عامل اندروید خود را به نسخه ی اندروید ۶ و یا هفت به روزرسانی کرده اید؟ یکی از قابلیت هایی که در این نسخه های اندروید اضافه شده است مربوط به برنامه ی مجوز granular هنگام نصب برنامه ها روی سیستم عامل است. با استفاده از این برنامه می توانید مجوز دسترسی هر کدام از برنامه های موجود روی گوشی تان و یا برنامه هایی که قصد نصب آنها را دارید، برای میزان دسترسی و استفاده از سخت افزار و منابع موجود تعریف و تنظیم کنید.بنابراین اگر برنامه ای روی گوشی نیاز دارد که به میکروفون دسترسی داشته باشد، قبل از استفاده ی برنامه از میکروفون از شما مجوز می خواهد و پیغامی نمایش داده می شود که در صورت پذیرفتن آن میکروفون برای استفاده ی آن برنامه فعال می شود. همچنین در مورد استفاده تمام برنامه ها از سخت افزار مورد نیازشان از شما سوال می شود و درخواست مجوز صورت می گیرد.

اندروید | تعمیرات تخصصی گوشی

برای نسخه های اندروید قبل از مارشملو، اجازه ی دسترسی برنامه به سخت افزار مورد نیازشان در توافقنامه ای قبل از نصب برنامه بررسی می شد و شما در صورت پذیرفتن توافقنامه اجازه ی همیشگی برای استفاده برنامه از سخت افزار را صادر می کردید. فرض کاربران این است که اگر مجوز دسترسی برخی از برنامه های غیر بومی به سخت افزار موبایل صادر نشود، این برنامه ها از کار می افتند و یا قابلیت اجرا نخواهند داشت؛ در حالی که اینطور نیست و اگر مجوز دسترسی برنامه ها به سخت افزار با استفاده از قابلیت granular صادر شود، در استفاده از منابع گوشی صرفه جویی به عمل می آید.

ترفند پنجم: استفاده از قابلیت گوگل برای شنیدن دستورات

برنامه ی google now به عنوان یک دستیار مجازی روی گوشی شما عمل می کند. با استفاده از این برنامه می توانید کارهای روی گوشی را آسانتر و سریعتر از خالت معمول انجام دهید. اما قابلیت های google now به همین جا ختم نمی شود. با استفاده از google now می توانید با برنامه های روی گوشی خود تعامل داشته باشید، نوت بردارید و کارهای بسیار هوشمندانه ای انجام دهید!

هرچقدر از این برنامه ی دستیار بیشتر استفاده کنید، ایمان بیشتری به توانایی های آن می آورید.برای آن که منظور ما را از این حرف متوجه شوید برای شما مثالی می زنیم. فرض کنید که در حال به خواب رفتن هستید و آن قدر خسته اید که نمیتوانید گوشی را بردارید و آلارم گوشی را برای دو ساعت دیگر تنظیم کنید. خوب در این صورت کافی است بگویید: “Okay google, wake me up in two hours” و به خواب بروید. دو ساعت دیگر با صدای آلارم گوشی خود از خواب برخواهید خواست! البته توجه کنید که دستیار گوگل تنها می تواند دستورات به زبان انگلیسی را بفهمد و برای دستور دادن به او باید از زبان انگلیسی استفاده کنید.

اندروید| آموزش تعمیرات تخصصی

شما می توانید دستیار گوگل را برای همیشه شنیدن دستوراتتان روشن نگه دارید . در این صورت همواره یک غلام حلقه به گوش روی گوشی شما منتظر اوامرتان است. برای این منظور مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: وارد Setting گوگل شوید.

قدم دوم: روی Search and now تپ کنید.

قدم سوم: روی Voice  تپ کنید.

قدم چهارم: روی Ok google detetection تپ کنید.

قدم پنجم: وضعیت اطاعت از دستورات را برای دستیار گوگل روی Always قرار دهید.

در مقاله ای که به زودی منتشر خواهیم کرد، تعداد زیادی از دستورهایی که دستیار گوگل آنها را می شناسد و  آنها را برایتان انجام میدهد معرفی خواهیم کرد.

ترفند ششم: استفاده از برنامه مدیریت اندروید Android Device Manager

این که این برنامه چقدر قدرتمند است و روی گوشی چطور عمل می کند بماند. Android Device Manager ابزار بسیار قدرتمندی است که به شما اجازه ی ردیابی گوشی و وسیله ی اندرویدی تان را می دهد.شما می توانید با استفاده از این برنامه، گوشی خود را از راه دور قفل کرده و یا آن را کنترل کنید. می توانید محتوای درون گوشی خود را که به سرقت رفته است پاک کنید و یا پیامی برای فردی که آن را سرقت کرده و یا پیدا کرده است بفرستید و آن پیام روی صفحه ی خاموش گوشی نمایش داده می شود.

اندروید| آموزش تعمیرات تخصصی توضیحات بیشتر در مورد قابلیت هایAndroid Device Manager و طرز استفاده از آن را در مقاله ی “چطور گوشی اندروید گمشده ی خود را پیدا کنم”  بخوانید. شما می توانید مجوز دسترسی به Android Device Manager را از مسیر زیر پیدا کنید.

قدم اول: وارد google setting شوید. این آیکون را می توانید ذیل آیکون Security در Setting گوشی بیابید.

قدم دوم: حال برنامه ی Android Device Manager را برای کنترل از راه دور گوشی خود فعال کنید. با فعالسازی این گزینه می توانید محتوای گوشی خود را از راه دور پاک کنید.البته برای این کار لازم دارید که از طریق وسیله ای دیگر به اکانت گوگل خود وارد شده و به عنوان صاحب گوشی مجوز حذف محتوای گوشی را صادر کنید.برای این منظور باید مسیر زیر را طی کنید:

قدم اول: روی Setting تپ کنید.

قدم دوم: روی Security تپ کنید.

قدم سوم: روی device Adminstrator تپ کرده و وارد مدیریت Android Device Manager شوید.

ترفند هفتم: نصب و استفاده از برنامه Pushbullet

برنامه های بسیاری وجود دارد که هر کسی می تواند از این برنامه ها استفاده کند.در میان این برنامه ها Pushbullet چیز دیگری است.به نظر ما هر کسی و هر کسی باید از این برنامه استفاده کند.با استفاده از این برنامه می توانید لینک های متعدد و متفاوت را از کامپیوتر و یا تبلت خود روی گوشی تان بیاورید. کپی و چسباندن URL ها کار بسیار مفیدی است.

اندروید| آموزش تعمیرات تخصصی Pushbullet با استفاده از نوتیفیکیشن ها، می تواند دریافت تماس و یا پیام روی تلفنتان را روی دسکتاپ لپ تاپ و یا PC به شما نمایش دهد! با استفاده از Pushbullet می توانید فایلها را بین تمام دیوایس ها خود جا به جا کنید و از داشتن چنین برنامه ی قدرتمندی احساس لذت کنید.می توانید با لمس لینک دانلود Pushbullet این برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید.

ترفند هشتم: ذخیره زمان با استفاده از NFC

بسیاری از مردم نمی دانند که NFC چیست و چه کاربردهای جالب و جذابی دارد. NFC بسیار کاربردی و یکی از بهترین هدیه های تکنولوژی به انسان ها است. شما با استفاده از NFC روی گوشی خود می توانید تنها با یک تپ روی گوشی تمام دیوایس های بلوتوثی خود را با هم همگام و سینک نمایید، تمام محتوای روی گوشی اندروید قدیمی خود را به گوشی جدیدتان منتقل کنید و یا حتی پیامی یکسان را برای تمام مخاطبان خود که در اطراف شما در حال عبور و مرور هستند بفرستید!

بسیاری از افراد یک چیپ ست NFC را درون دست خود جاسازی می کنند تا دیگر نیازی به قفل گشایی گوشی با استفاده از اثر انگشت و یا عنبیه و تشخیص چهره نداشته باشند.حالا می توانید درک کنید که NFC چگونه می تواند به ذخیره و صرفه جویی در زمان شما کمک کند.  به جرات NFC را می توان یکی از بهترین تکنولوژی های منطبق با اندروید دانست.

ترفند نهم: نصب و راه اندازی برنامه های قفل صفحه نمایش برای افزایش امنیت

اگر نمی توانید با جاسازی یک تراشه ی NFC درون دستتان، امنیت را به گوشی خود هدیه دهید، پس باید برنامه ای برای برقراری امنیت روی گوشی خود نصب کنید.اینکه هنوز افرادی هستند که برنامه  های قفل صفحه نمایش را نصب نکرده اند، مایه ی تعجب است.

تنها لحظه ای را تصور کنید که گوشی خود را گم کرده اید و یا آن را از شما دزدیده اند. اگر گوشی قفل داشته باشد فرد سازق نمی تواند به آسانی به محتویات گوشی دست یابد.همین حالا باید برای گوشی خود رمز عبوری تعریف کنید.برای این منظور از مسیر زیر اقدام نمایید.

قدم اول: به setting بروید.

قدم دوم: به Security بروید.

قدم سوم: روی Screen look تپ کنید.روی برخی از دستگاه های اندروید بلافاصله پس از تپ کردن روی Setting به Lock Screen دسترسی خواهید یافت.

قدم چهارم: حال یکی از متدهای تعریف رمز عبور روی گوشی خود را انتخاب کنید و با تعریف پسوردی برای گوشی خود صفحه نمایش آن را قفل کنید.

اندروید| آموزش تعمیرات تخصصی

مطالب مرتبط