تست و بررسی سامسونگ

مقایسه دوربین +G6،Galaxy S7edge،Galaxy S8 و آیفون7Plus

blank

مقایسه دوربین بهترین گوشی ها galaxy S8+,iphone 7Plus,Galaxy S7 edge,LG G6 را به صورت شهودی ببینید.

در مقاله ای که پیش رو دارید، مقایسه ای کاربردی میان بهترین گوشی های موجود در بازار را میخوانید. بهترین گوشی های سامسونگ و آیفون یا ال جی حال حاضر شامل سامسونگ  galaxy S8، سامسونگ+,iphone 7Plus,Galaxy S7 edge و LG G6 می باشد.

به نظر شما کدام یک از گوشی های فوق بهترین دوربین را دارند؟ کدام یک از دوربین ها بهترین زوم نوری را دارند؟ کدام یک رزولوشن بالاتر و تراکم پیکسل بیشتری دارند؟ با کدام یک می توان تصاویری شفاف تر و با عمق پیکسل بیشتر گرفت؟با کوک موبایل تا انتهای مقاله همراه باشید تا تفاوت میان دوربین بهترین موبایل های موجود در بازار را بیابید.

سوال؟ آیا سامسونگ می داند چه دوربینی را روی گوشی پیشرو خود قرار دهد که بهترین بازار باشد؟ پاسخ به این سوال مثبت است. سامسونگ به روشنی می داند که چگونه باید دوربین یک گوشی پیشرو را طراحی  کند و توسعه دهد.آیا اپل و ال جی نیز آنچه سامسونگ می داند را می دانند؟

این که کدام یکی از شرکت های اپل، ال جی و یا سامسونگ در بازی دوربین بهتر، برنده میشود؛ پاسخ روشنی ندارد. وقتی در گوگل بهترین دوربین موبایل را search  می کنید، تصاویر بی شماری از چهار گوشی سامسونگ  +galaxy S8، سامسونگiphone 7Plus,Galaxy S7 edge و LG G6 نمایش داده می شود.  جالب است که نتایج جست و جوی بهترین دوربین در میان گوشی ها شامل دو گوشی از برند سامسونگ است. خوب است در ادامه نگاهی سریع به برخی از ویژگی های دوربین این چهار مدل گوشی بیندازیم:

مدل گوشی

LG G6 iPhone 7

Plus

Galaxy S8+

Galaxy

S7 edge

رزولوشن ۱۳MP@4:3
۴۱۶۰x3120px
۱۲MP@4:3
۴۰۳۲x3024px
۱۲MP@4:3
۴۰۳۲x3024px
۱۲MP@4:3
۴۰۳۲x3024px
سنسور و اندازه پیکسل

۱/۳”
۱٫۱۲μm

۱/۳”
۱٫۲۲μm
۱/۲٫۵۵”
۱٫۴μm

۱/۲٫۵۵”
۱٫۴μm

دیافراگم

F1.8

F1.8 F1.7

F1.7

فوکوس و ثبات سازی تصویر PDAF
OIS
PDAF
OIS
Dual-pixel AF
OIS

Dual-pixel AF
OIS

یکی از سریعترین اطلاعاتی که می توان با استفاده از جدول بالا به دست آورد،  شباهت کامل دوربین های +Galaxy S8 و Galaxy S7 Edge  است. این دو گوشی از نظر مشخصات فنی دوربین کاملا مشابه یکدیگر هستند.هر دو با تعداد پیکسل برایر ۱۲ مگاپیکسل، سایز سنسور مشابه و اندازه ی پیکسل یکسان تولید و ارائه شده اند.دیافراگم آنها نیز با ۱:۱ مطابقت دارد. اما در تولید Galalxy S8  و نیز +Galaxy S8  نکات جدیدی وجود دارد.  آنچه در گوشی پیشرو سامسونگ جدید است مربوط به تعداد عکس های گرفته شده در یک بار عکاسی  است. خانواده ی Galaxy S8 ها در هر بار عکاسی، ۳ تصویر از صحنه بر میدارند. Galaxy S8 ها در هر بار فشردن شاتر، ۳ تصویر می گیرند که یکی از آنها که کم تر آبی و  رنگ آن شفاف تر است به عنوان بهترین تصویر انتخاب می شود.

از نقطه نظر فنی، می توان دوربین iPhone7 Plus و LG G6 را یک قدم عقب تر از Galaxy S8 ها دانست. در مقایسه با Galaxy S8 ها میبینیم که آیفون ۷ پلاس و نیز جی ۶ دارای سنسورهای کوچک تر و پیکسل های ریزتر جهت نمایش رنگ ها در تصویر هستند. از طرفی اندازه ی نازک تر دیافراگم در این دو گوشی نسبت به Galaxy S8 قابل چشم پوشی نیست.تمام آنچه در مورد تفاوت آیفون و ال جی با Galaxy S8 ها گفته شد، به معنی ضعف این دو گوشی در گرفتن تصویر در محیط های کم نورتر است؛ چرا که هم دوربین ال جی و هم آیفون  نسبت به نور حساسیت کمتری دارند. از طرفی دوربین این دو گوشی نسبت به نویز دیجیتالی حساس تر و آسیب پذیرتر است.

خوب برای آن که  از آنچه گفته شد،درک شهودی  پیدا کنید چند گالری  را با هم مرور خواهیم کرد.قبل از دیدن تصویر لازم است به نکته ای اشاره شود و آن هم اینکه اندازه ی تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید، به جهت بارگزاری سریعتر کوچک شده است.

تصویر اول: تصویر کنار رود

بهترین تصویر برداری متعلق به +Galaxy S8  است.تصویری که  +Galaxy S8 برداشته است، رنگ ها را بهتر نشان می دهد، جزییات در آن مشخص تر هستند و بیننده حس طبیعی تر بودن می کند.در مورد Galaxy S7 نیز قصه همینگونه است چرا که بالاتر گفتیم این دو گوشی هر دو از دوربین هایی با مشخصات یکسان بهره می برند. G6  نیز تصویر عالی از صحنه بالا برداشت اما جزییات درختان در تصویر برداشته شده توسط جی ۶ به وضوح تصویر برداشته شده با Galaxy  ها نبوده است.در مورد آیفون، مشکل  زیاد شدن کانتراست تصویر وجود داشت. در مورد امتیازی که در این مورد به دوربین ها تعلق گرفت جدول زیر طراحی شد:

دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی موبایل

تصاویر گرفته شده از صحنه اول توسط چهار گوشی را نیز می توانید در گالری زیر مشاهده کنید.

دوربین | تعمیرات تخصصی موبایل
گلکسی S7 edge
دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی گوشی
آیفون ۷ پلاس
دوربین | تعمیرات تخصصی گوشی
گلکسی S8+
دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
ال جی G6

صحنه ی دوم:  بر فراز تپه

مردی که در بالای تپه قرار گرفته است دوست دارد با هر چهار گوشی از او عکاسی شود.کدام دوربین بهترین تصویر را از او میگیرد؟ هر چهار گوشی تصاویری جذاب و عالی از این صحنه گرفتند و با این حال می توان میان آنها تفاوت های جزیی قائل شد.به آسمان نگاه کنید. تصویر آسمان در Galaxy  ها عالی است. همین عکس در آیفون ۷ آسمانی بی رنگ و متمایل به خاکستری را نشان می دهد.در مورد دوربین ال جی جی ۶ نیز تصویر گرفته شده، حد بالایی از اشباع رنگ ها را نشان می دهد.خوب می بینیم که Galaxy ها این دور نیز مسابقه دوربین ها را بردند. میزان کیفیت تصاویر گرفته شده با اعمال زوم دو برابری را در تصویر زیر مشاهده می فرمایید:

دوربین | تعمیرات تخصصی موبایل
مقایسه زوم دوبرابر

امتیازات اختصاص یافته به دوربین چهار مدل گوشی در تصویر برداری از صحنه ی بالا به شرح زیر است:

دوربین | تعمیرات موبایل

تصاویر گرفته شده از صحنه دوم با چهار گوشی را می توانید در گالری زیر مشاهده نمایید.

دوربین | تعمیرات تخصصی گوشی
گلکسی S7 Edge
دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی گوشی
آیفون ۷ پلاس
دوربین | تعمیرات تخصصی آیفون
گلکسی S8+
دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی آیفون
LG G6

صحنه ی سوم:دخترگیسو بلند

در مسابقه میان کیفیت دوربین های سه شرکت اپل، ال جی و سامسونگ این بار ال جی و آیفون برگ برنده را در اختیار گرفتند. این تصویر حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب و توسط هر چهار دوربین گرفته شد. تنها ال جی و آیفون توانسته اند فضای گرم و غروب آفتاب را با حالتی زیبا و دلنشین در عکس بازتاب دهند.این بدان معنا نیست که عکس های گرفته شده با گلکسی بد هستنند. هر دو تصویر گرفته شده با گلکسی ها نیز عالی هستند.  سنسور زاویه پهن در ال جی جی ۶ و زوم دوبرابر در آیفون کار خود را کرده اند و این دور بازی را به نفع اپل و ال جی رقم زدند.

دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی موبایل

از طرفی دوربین دوم این دو گوشی به کمک فوکوس عالی تصویر آمده اند.نحوه ی امتیاز کسب شده توسط چهار گوشی به شرح زیر است:

دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی گوشی

تصاویر گرفته شده از صحنه ی سوم با هر چهار گوشی را می توانید در گالری زیر مشاهده فرمایید.

دوربین | تعمیرات تخصصی موبایل
گلکسی S7 Edge
دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
آیفون ۷پلاس
دوربین | تعمیرات تخصصی موبایل
گلکسی +S8
دوربین | آموزش تعمیرات تخصصی موبایل
LG G6

برای اطلاع از مشخصات فنی و کالبد شکافی موبایل های Galaxy S8 , Galaxy S7 edge و آیفون ۷ پلاس و نیز LG G6 روی لینک های آنها کلیک نمایید.

مطالب مرتبط